320 conversie V2; BBK met Brembo's voor €500,-

Gestart door Miyel, 12-10-2016 22:16:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

Ik heb op een relatief simpele en betaalbare manier een setje 4-pots Brembo's met 320 schijven achter mijn Titans gekregen. Iets wat ik al lang wenste maar nooit echt kon vinden.
Dus voor degenen met dezelfde wens, wou ik deze info vastleggen en delen!
Je moet wel twee rechter handen hebben, wat fatsoenlijk gereedschap en technisch inzicht!

Benodigdheden;
- Setje Brembo remklauwen van een Porsche 986 Boxster (niet S) (art.996351421 & 996351422). Deze heb ik gevonden voor €250,-.
- 320mm Remschijven van bijvoorbeeld een Volvo V50. Ik kocht een set geperforeerde Brembo brakemax's voor €140,-
- Remblokken voor de porsche. Die van Brembo kostte mij €65,-
- Twee koperen verloop remleidingkjes om de originele remslangen weer aan te sluiten. In elkaar gezet door de lokale automaterialenhandel, kost meer uurloon dan materiaal; 40,-
- Imbusbouten M12x65 kwaliteit 10.9.. Tja, beetje lastig aan te komen.. zoeken dus..
- Hoekstaal 150mm, 2 stukken van minimaal 170mm lang.
- Wielspacers van 3mm als je Titans hebt.



De remklauwen zijn origineel voor 294mm schijven, ik wou ze eigenlijk op mijn 302 schijven zetten. Dit kon, alleen is er dan geen ruimte voor een degelijk bracket en het past niet achter Titan velgen. Ik heb dus de bekende 320 schijven genomen, dit past best mooi. Hiervan het centergat naar 68mm uitgedraaid om te passen op de 850. Het hart heb ik aan de binnenzijde afgedraaid van 10 naar 7mm (zo dik is het hart van 302 schijven ook) zodat de originele wielbouten gebruikt kunnen worden.


Vervolgens de schijven op de fusee vastgezet en de klauw met remblokken erover gezet. Het gebruikte hoekstaal voor de brackets is 150mm omdat dit naast de hoek ruim 12mm dik is. Met een avond slijpen, vijlen, passen, slijpen, passen, aftekenen, boren en draadtappen krijg je dan zoiets;




De remslangen van de Brembo's komen haaks uit de klauwen. Origineel heeft Porsche hier een stalen remleiding-kje aan zitten, maar met verkeerde aansluitingen. Ik heb twee verloopstukjes laten maken bij de lokale automaterialenzaak van 10x1 male naar female. Zodoende kan de originele volvo remslang gebruikt worden, vastgezet aan de veerpoot;

Edit; Nu vervangen voor een op maat gemaakte remleiding met banjo-bout (biesheuvel).

Met 3mm spacers passen Titan's dan net!


850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

classicT5

Mooi gedaan en duidelijk met die fotos, leuk om te lezen.

Died850

Mooie uitleg!. Goed lijstje ook met benodigdheden.
Voor bouten misschien dit adres gebruiken (zijn veel meer mogelijkheden hoor): http://www.fabory.com/nl/search?text=M12x65
En zouden deze remklauwen hetzelfde zijn als die van Porsche? zijn ook Brembo klauwen en lijken er erg op. Link: http://link.marktplaats.nl/m1080944143 Komen van een BMW E38 735i V8

Miyel

Thanks. Fabory levert toch niet particulier? En dan moet je ze per 50 inkopen..

Klauwen zitten wel degelijk verschilen in.. Blokken zitten met twee pinnen vast. Misschien past het wel, maar ze zijn niet gelijk.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Mooi gedaan! 1 dingetje: die remslang(leiding) zou ik toch echt anders doen. Koop een banjo met lang genoeg RVS slang en schroef die erop. Zo'n koppelstukje met leiding op een plek waar het nog enig sinds bewegen kan gaat vermoedelijk een keer lekken..

leons850

Bij goodridge zijn gewoon slangen te koop met een banjo aansluiting hiervoor meen ik mij te herinneren.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Miyel

Citaat van: V70R^2 op 13-10-2016 09:41:48
Mooi gedaan! 1 dingetje: die remslang(leiding) zou ik toch echt anders doen. Koop een banjo met lang genoeg RVS slang en schroef die erop. Zo'n koppelstukje met leiding op een plek waar het nog enig sinds bewegen kan gaat vermoedelijk een keer lekken..

Klopt.. Die optie had ik ook overwogen, maar wist niet waar ik zo snel een op maat gemaakte rvs remslang vandaan kon halen (lees; 1 dag. wou perse naar de 25jr meeting)
De remslang blijft nu ook tegen de veerpoot (reactiestang montagesteun) zitten en bij opkrikken zelfs haken.. Dus iets anders is idd wenselijk.
Ik ga dit tzt doen..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

classicT5

Biesheuvel autosport kan voor zover mij bekend remslangen op maat maken/leveren.

V70R^2

Biesheuvel het ik het ook gehaald, 1meter slang en alle benodigde koppelingen was 40euro geloof ik.