Breedst mogelijke banden op achteras

Gestart door lucass, 10-11-2016 11:05:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Citaat van: innocenti op 10-11-2016 20:04:24
En waarom vind je spacers niks? Is dat emotie of heb je daar een verklaring voor?

Kwalitatief goede spacers geven op de achteras geen onbalans.

En waarom zijn ze in sommige landen verboden?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

lucass

Citaat van: 850 T5 Freak op 10-11-2016 20:12:21
Op mijn T-5R heb ik 18" pegasus OEM met 225-35-18 en achter loopt de wang af en toe aan bij flink inveren. Binnenzijde wang tegen binnenscherm dus, maar met een spacertje is dat wel op te lossen. 225 235 valt optisch wel mee vindt ik.... Succes!
Heb je toevallig een idee hoeveel ruimte je hebt aan de buitenzijde band met het spatbord? m.a.w, is er ruimte voor een spacer, of gok je dat?

innocenti

Citaat van: NinaPaul op 10-11-2016 20:39:21
Citaat van: innocenti op 10-11-2016 20:04:24
En waarom vind je spacers niks? Is dat emotie of heb je daar een verklaring voor?

Kwalitatief goede spacers geven op de achteras geen onbalans.

En waarom zijn ze in sommige landen verboden?
Zeg jij t maar. In België mogen verlagingsveren ook niet. Ik zie daar de reden niet van in.

Miyel

Ik heb één keer 215 op 2 van mijn Titans gehad. Voor liep het inderdaad aan.

Wel kon je zo het verschil redelijk goed zien.. Waar 205 mooi op titans ligt, leken de 215 echt ballonbanden. 225 zal dit nog erger hebben, ze lijken dan wel breder als de velgen.
Misschien dat het met minder hoge banden beter lijkt (ik wist toen nog niet dat de hoogt in % van de breedte werd uitgedrukt  :eusa_wall: )
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

lucass

Nou, 215 op titans lijkt echt niet op ballon banden hoor...ook niet een beetje. Ik snap dat brede banden (205 en breder) er anders uitzien op titans dan wat iedereen gewend is, maar daar heb ik rekening mee gehouden en besloten dat ik dat geen probleem vindt. Tis toch allemaal subjectief of het mooi is of niet...het gaat er mij vooral om of het past en wat er eventueel nodig is om het passend te maken.

850 T5 Freak

Een hand past er makkelijk tussen, dus 5-10mm gaat wel lukken.... Voor liep de boel ook aan met uiterst sturen maar dat heb ik opgelost door 5mm spacers en stuuruitslagbegrenzers IN het stuurhuis.

Ik weet niet waar je woont maar ik kan wel eens kijken of ik een 235 band een keer over heb op het werk om eens te passen  ;) moest wel 17" zijn toch?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

lucass

Citaat van: 850 T5 Freak op 10-11-2016 23:17:02
Een hand past er makkelijk tussen, dus 5-10mm gaat wel lukken.... Voor liep de boel ook aan met uiterst sturen maar dat heb ik opgelost door 5mm spacers en stuuruitslagbegrenzers IN het stuurhuis.

Ik weet niet waar je woont maar ik kan wel eens kijken of ik een 235 band een keer over heb op het werk om eens te passen  ;) moest wel 17" zijn toch?
Je hebt pb ;)