Auteur Topic: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995  (gelezen 12677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #135 Gepost op: 04-11-2017 17:02:19 »
Die distributiesteun lijkt me nochtans de juiste.
Is jouw auto toevallig van laat in het jaar 1995?
http://europeantuning.luondo.nl/nl/11591354/motorsteun-distributiezijde-volvo-850--1992-95
Dat is de steun die ik heb gekocht. De precieze datum weet ik niet. Ik ga hem gewoon omruilen voor de 1995-1998 steun, ik neem aan dat die wel past.
BRAAAAAAAP STUTUTU

jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #136 Gepost op: 09-11-2017 16:18:42 »
De motorsteun heb ik terug gestuurd en daar krijg ik een andere voor. Ook zit er nu een nieuw kvs reservoir in, en dat ziet er toch wel prettig uit.
Ik heb de m4.4 ecu er nu ook weer in zitten, met als het goed is een rev6 bin van de wiki alleen als ik die gebruik krijg ik een lambda lampje. Ik ben een beetje huiverig om in mijn kabels te gaan knippen dus ik nog geen obd2 poort om hem uit te lezen. Als dit is omdat ik vergeten ben om iets uit te zetten is dat geen probleem, alleen als je goed gas geeft gaat het lampje uit bij 3000-ish toeren en op andere momenten ook, bijvoorbeeld tijdens schakelen. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn zonder foutcode's?
Hier is een filmpje van probleem: https://www.youtube.com/watch?v=8mycT8PYpJQ
Ik heb dus ook perongeluk launch control aan laten staan hehehe

De handrem ben ik ook mee begonnen alleen ging dat niet geweldig. Ik heb schoentjes van et besteld alleen zijn die volgens mij een beetje te dik voor de schijf. Ik heb ze er op gekregen maar niet zonder het nodige gekloot en onhandige dingen. Ik moet alleen nog de andere kant doen en de handrem afstellen.



De schoenen vielen er al uit op het moment dat ik de schijf er af haalde.



Schoon reservoir. Was alleen nog wel even gezeur met de klemmen.



Lang leven ali haha
BRAAAAAAAP STUTUTU

Mathijs.

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #137 Gepost op: 09-11-2017 17:31:19 »
was laats een gezellig dagje sleutelen ;D
(helaas heb ik ook geen foto's gemaakt. behalve die van mn moeder tijdens de lunch break )

zie dat je ook alweer een stuk verder bent met nieuwe onderdelen plaatsen!

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33638
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #138 Gepost op: 09-11-2017 19:38:12 »
Welke koelvloeistof heb je erin zitten? Ik vind het zo'n vreemd kleurtje  :eusa_shifty:


Heb je het wieltje van de handrem wel terug gesteld?

StefanCJ

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5501
  • Geslacht: Man
  • e91 325D (ex: 854,855,S70,C70,V70n)
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #139 Gepost op: 09-11-2017 19:41:11 »
Ik gok op Kroon Organic.

jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #140 Gepost op: 09-11-2017 21:25:09 »
was laats een gezellig dagje sleutelen ;D
(helaas heb ik ook geen foto's gemaakt. behalve die van mn moeder tijdens de lunch break )

zie dat je ook alweer een stuk verder bent met nieuwe onderdelen plaatsen!
Was inderdaad leuk en voor mij vooral leerzaam. Soepje was ook lekker :P

Welke koelvloeistof heb je erin zitten? Ik vind het zo'n vreemd kleurtje  :eusa_shifty:


Heb je het wieltje van de handrem wel terug gesteld?
Als in de trommel of in de centerconsole? beide nog niet, wacht ik nog even mee tot ik de andere kan heb gedaan.

Ik gok op Kroon Organic.
Yep :)
BRAAAAAAAP STUTUTU

SB T-5R

  • Origineel is altijd beter
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 603
  • Geslacht: Man
  • 2319 cc
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #141 Gepost op: 09-11-2017 21:43:48 »
Wil je van je motor af?


jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #142 Gepost op: 09-11-2017 22:11:17 »
Wil je van je motor af?
He joh ik begin er eigenlijk een beetje plezier in te krijgen, dus liever niet.

Ik heb zo'n vermoeden dat je iets probeert te zeggen over de koelvloeistof die ik gebruik, maar dat kan ik nou niet echt met zekerheid zeggen...

Ik heb weinig kennis en ervaring en wil graag leren, ik sta ook best open voor kritiek of verbeter punten, ik zal namelijk genoeg dingen slecht of op een domme manier doen. Naar mijn beste weten weet jij nog wel eens wat van volvo's (Mathijs had mij aangeraden om langs te gaan bij btc volvo), maar met jouw opmerking kan ik geen flikker...
BRAAAAAAAP STUTUTU

SB T-5R

  • Origineel is altijd beter
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 603
  • Geslacht: Man
  • 2319 cc
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #143 Gepost op: 09-11-2017 22:21:24 »
T'is niet vervelend bedoeld Jelle.
Ik probeer je oprecht te waarschuwen.

Ik zou namelijk eens beginnen met de ECU echt op orde maken.
Launch control, lamda lampje dat aan en uit gaat, wiki tunes...

Daar kan de boel echt heel erg stuk van gaan.


jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #144 Gepost op: 09-11-2017 22:36:35 »
T'is niet vervelend bedoeld Jelle.
Ik probeer je oprecht te waarschuwen.

Ik zou namelijk eens beginnen met de ECU echt op orde maken.
Launch control, lamda lampje dat aan en uit gaat, wiki tunes...

Daar kan de boel echt heel erg stuk van gaan.


Aah kijk aan. Bedankt
Het is een 2de ecu die ik voor erbij heb gekocht. ik heb er enkel vandaag in gereden omdat hij dus inderdaad normaal een lambda lampje gaf. Ik dacht dat ik vergeten was om wat uit te zetten en dat hij bijvoorbeeld een 2de lambda sonde mist die er niet is, alleen is het lampje er niet altijd, dat baart mij zorgen, van daar ook de video hier, misschien kan iemand er wat over zeggen. De originele zit er al weer in. Ik wil hem graag uitlezen maar zoals ik zei, ik ben een beetje huiverig om in de kabelboom te snijden.
De bin van de wiki is naar mijn weten van de fabrieks map. Als er een 15g en andere injectoren in zitten dan ben ik ook (ooit) van plan om hem zelf te tunen maar dat wil ik erg voorzichtig doen. Ik ben echt niet van plan om het maximale er uit te halen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2478
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #145 Gepost op: 10-11-2017 17:01:49 »
Liep je wiel wel vrij van de kant waar je al nieuwe schoenen hebt gestoken? Dat terugstellen kan eventueel ook nog van buitenaf, maar is gepriegel. Maar hij moet vooral niet te vast zitten.

Procedure is normaal, bij handrem losmaken, dan achterop beide terugstellen. Nieuwe schoenen monteren, dan achter bijstellen tot net niet aanlopen. Dan pas voor stellen.

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9920
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #146 Gepost op: 10-11-2017 17:35:12 »
Lees je alsjeblieft goed in in de materie voordat je gekke dingen gaat doen met flashen.
Je zult in den beginne moeten loggen wat er allemaal gebeurt om de boel heel te kunnen houden.

Ook met knippercodes kun je de storing uitlezen trouwens...

jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #147 Gepost op: 10-11-2017 19:11:03 »
Liep je wiel wel vrij van de kant waar je al nieuwe schoenen hebt gestoken? Dat terugstellen kan eventueel ook nog van buitenaf, maar is gepriegel. Maar hij moet vooral niet te vast zitten.

Procedure is normaal, bij handrem losmaken, dan achterop beide terugstellen. Nieuwe schoenen monteren, dan achter bijstellen tot net niet aanlopen. Dan pas voor stellen.
Direct na de installatie, nee. Ik heb hem volledig terug gesteld en met wat liefde de schijf er op gekregen. Ik heb toen even gereden en daarna weer de krik er onder en toen draaide hij wel rond. Toen ik de schijf er af wou halen kwam alleen de hele handrem mee... Ik heb hem in de trommel volledig terug gesteld.

Lees je alsjeblieft goed in in de materie voordat je gekke dingen gaat doen met flashen.
Je zult in den beginne moeten loggen wat er allemaal gebeurt om de boel heel te kunnen houden.

Ook met knippercodes kun je de storing uitlezen trouwens...
Ik wil inderdaad eerst logging volledig in orde hebben. Voordat ik alles bij kan houden zal ik niet gaan "spelen" met tunen.
Het zal uberhaupt nog een hele tijd duren voordat de 15g er op komt.
De knippercodes heb ik al geprobeert alleen die kon ik niet meer uitlezen voor wat voor'n reden dan ook.

Vandaag ook een verbruik van 8.1l over 100km :) 
BRAAAAAAAP STUTUTU

Benny850

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 429
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #148 Gepost op: 10-11-2017 19:36:20 »
Wel lekker bezig zo met die steunen. Ik wil bij mij ook de distri zijde steun en de bovenste steun bij het schutbord doen binnenkort. Baksteun ziet er ook goed uit :)

855 T-5R Black MT

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9920
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
« Reactie #149 Gepost op: 10-11-2017 20:23:06 »
De knippercodes heb ik al geprobeert alleen die kon ik niet meer uitlezen voor wat voor'n reden dan ook.

Wellicht staat je ECU in de logging modus, dan kun je niet uitlezen.