Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-12-2017 21:49:59
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 8 9 10 [11] Omlaag Print
Auteur Topic: Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995  (gelezen 8117 keer)
Benny850
Lid 100+

« Antwoord #150 Gepost op: 10-11-2017 19:36:20 »

Wel lekker bezig zo met die steunen. Ik wil bij mij ook de distri zijde steun en de bovenste steun bij het schutbord doen binnenkort. Baksteun ziet er ook goed uit Smiley

855 T-5R Black MT
KIM
Global Moderator
Lid 1000+

Geslacht: Man

850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI

« Antwoord #151 Gepost op: 10-11-2017 20:23:06 »

De knippercodes heb ik al geprobeert alleen die kon ik niet meer uitlezen voor wat voor'n reden dan ook.

Wellicht staat je ECU in de logging modus, dan kun je niet uitlezen.

jellejas
Lid 100+

« Antwoord #152 Gepost op: 10-11-2017 23:01:44 »

Wel lekker bezig zo met die steunen. Ik wil bij mij ook de distri zijde steun en de bovenste steun bij het schutbord doen binnenkort. Baksteun ziet er ook goed uit Smiley
Bedankt Smiley. Ik ga de grotere steunen ook nog doen maar dat komt later pas. Toen Mathijs mijn motor probeerde heen en weer te bewegen ging dat toch beduidend makkelijker dan bij zijn auto, dus het was redelijk duidelijk dat ze niet helemaal goed meer waren.
Ook de pu steunen geven een heel ander gevoel. Toen ik enkel de bovenste pu steun er in had waren er nauwelijks extra trillingen maar met de nieuwe schutbordsteun en baksteun geeft het toch een volledig ander gevoel. Ik ben er tot nu toe echt tevreden mee en ik denk dat er op den duur ook meer pu in komt.

De knippercodes heb ik al geprobeert alleen die kon ik niet meer uitlezen voor wat voor'n reden dan ook.

Wellicht staat je ECU in de logging modus, dan kun je niet uitlezen.
Dat zal het waarschijnlijk zijn. Maar zoals ik zij, hij is er weer uit en het zal nog wel even duren voordat ik er echt mee aan de slag ga. Ik wil eerst een aantal andere dingen op orde hebben.

BRAAAAAAAP STUTUTU
jellejas
Lid 100+

« Antwoord #153 Gepost op: 06-12-2017 23:26:57 »

Tijdje geleden nieuwe motorsteun bij de distributie, nieuwe hd endlinks en de handrem gedaan.

Glimmende nieuwe onderdeeltjes Smiley

Eigenlijk niet zo heel veel bijzonders tot vandaag. Ik reed in een nauw straatje over iets waarvan ik dacht dat het gewoon een afval zak was. Het kwam er rechts onder langs en ik ben gaan staan, de eigenaar heeft het er onder uit gehaald en ik ben door gereden.
Ik kreeg toe last van iets wat een beetje moeilijk te beschrijven is. Bij lage snelheid in de 2 ging hij minder toeren maken ondanks dat ik niet minder gas gaf. op gegeven moment viel hij ook uit en wou niet meer starten. Bij het starten bleef hij voor 2 seconden op ongeveer 200 toeren hangen en viel gewoon uit. Sleutel er uit gehaald en na een tijd weer starten en dat deed hij wel. Ben toen door gereden naar bestemming en daarna startte hij gewoon alleen bij volgas gaf de motor een schok rond de 4000-5000 toeren ook rommelde hij redelijk wat bij stationair. Toen ik aangekomen was en heb stationair liet lopen deed hij een poging tot uitvallen maar herpakte zich wel weer maar daarna sloeg hij uit het niets "rustig" af.
Een tijdje later terug naar huis ging prima, geen schok bij vol gas en geen uitvallen. Ik heb ook nog even onder de kap gekeken en niks kunnen vinden qua losse dingen lekken of wat dan ook.

Ik heb niet zo'n geweldige manier van vertellen als Taigo maar ik hoop toch dat jullie er wat mee kunnen en mij in de juiste richting kunnen duwen.

BRAAAAAAAP STUTUTU
The Volvoboy
Koen
Lid 1000+

´98 - V70 2.3 T5 SE

« Antwoord #154 Gepost op: 07-12-2017 08:11:19 »

Heb je je luchtmassameter al eens vervangen? Zo'n ding kan een echte klootzak zijn als het gaat om vage storingen als bokken, stotteren en uitvallen. Wink

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 518.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 323.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16" Perfo - 290.000km
'98 - Volvo V70 2.5 10V - Garnet Red Metallic - 16" Persus - 266.000km
'99 - Volvo V70 2.4 140pk - Venetian Red Metallic - 16" Perfo - 304.000km
850T5LaFrance
Lid 10+
**

« Antwoord #155 Gepost op: 07-12-2017 09:03:15 »

Grappig om te zien dat onze projecten bijna parallel lopen. Die steunen zien er goed uit, dat word ook een klus bij mij.

Zou trouwens de koppelstangen wel even in de gaten houden de eerste week, mij 850 begon vanochtend flink te kloppen vanochtend naar werk toe. Gelukkig heb ik een garage in de buurt zitten dus ik hoor vandaag wat het euvel was. Draagarm was ook niet heel fraai meer namelijk. Word gelijk gestraft voor een Ikea kerst run met het vrouwtje vandaag  Smiley

Ik volg je project met interesse!

Update: De koppelstang was inderdaad weer losgekomen ( wist dat ik extra moest aantrekken, maar blijkbaar nog niet strak genoeg ). Zeker even in de gaten houden die dingen!
« Laatste verandering: 07-12-2017 10:11:59 door 850T5LaFrance » Gelogd
Died850
Lid 500+

855 Turbo AT 1994 (411)

« Antwoord #156 Gepost op: 07-12-2017 13:40:08 »

Eigenlijk niet zo heel veel bijzonders tot vandaag. Ik reed in een nauw straatje over iets waarvan ik dacht dat het gewoon een afval zak was. Het kwam er rechts onder langs en ik ben gaan staan, de eigenaar heeft het er onder uit gehaald en ik ben door gereden.
Ik kreeg toe last van iets wat een beetje moeilijk te beschrijven is. Bij lage snelheid in de 2 ging hij minder toeren maken ondanks dat ik niet minder gas gaf. op gegeven moment viel hij ook uit en wou niet meer starten. Bij het starten bleef hij voor 2 seconden op ongeveer 200 toeren hangen en viel gewoon uit. Sleutel er uit gehaald en na een tijd weer starten en dat deed hij wel. Ben toen door gereden naar bestemming en daarna startte hij gewoon alleen bij volgas gaf de motor een schok rond de 4000-5000 toeren ook rommelde hij redelijk wat bij stationair. Toen ik aangekomen was en heb stationair liet lopen deed hij een poging tot uitvallen maar herpakte zich wel weer maar daarna sloeg hij uit het niets "rustig" af.
Een tijdje later terug naar huis ging prima, geen schok bij vol gas en geen uitvallen. Ik heb ook nog even onder de kap gekeken en niks kunnen vinden qua losse dingen lekken of wat dan ook.

Ik heb niet zo'n geweldige manier van vertellen als Taigo maar ik hoop toch dat jullie er wat mee kunnen en mij in de juiste richting kunnen duwen.

Toevallig flink wezen blazen ervoor? of in ieder geval eventjes de turbo flink druk laten opbouwen? JE zal je vast nog wel die losse intercooler slang van mij herinneren Wink. klinkt een beetje hetzelfde alsof jij ook last hebt van een wat groter vacuüm lek. Misschien geen intercooler slang maar bijvoorbeeld ergens een kapot slang vlakbij je stationair regelaar. De slang boven op je stationair regelaar wordt erg hard na verloop van tijd en kan ook scheuren.
Verder kunnen het ook sensoren zijn zoals Koen al zei, KVS sensor of LMM. Heb evt een LMM om mee te testen als je nog steeds er last van hebt.

Lekker bezig voor de rest!
jellejas
Lid 100+

« Antwoord #157 Gepost op: 07-12-2017 15:45:49 »

Heb je je luchtmassameter al eens vervangen? Zo'n ding kan een echte klootzak zijn als het gaat om vage storingen als bokken, stotteren en uitvallen. Wink
Nog niet vervagen, een nieuwe kost ook 100+ euro, dus dat zal nog even duren voordat ik die vervang. Maar zou goed kunnen dat die niet helemaal goed meer is, maar zo plots en na over iets te hebben gereden?

Grappig om te zien dat onze projecten bijna parallel lopen. Die steunen zien er goed uit, dat word ook een klus bij mij.

Zou trouwens de koppelstangen wel even in de gaten houden de eerste week, mij 850 begon vanochtend flink te kloppen vanochtend naar werk toe. Gelukkig heb ik een garage in de buurt zitten dus ik hoor vandaag wat het euvel was. Draagarm was ook niet heel fraai meer namelijk. Word gelijk gestraft voor een Ikea kerst run met het vrouwtje vandaag  Smiley

Ik volg je project met interesse!

Update: De koppelstang was inderdaad weer losgekomen ( wist dat ik extra moest aantrekken, maar blijkbaar nog niet strak genoeg ). Zeker even in de gaten houden die dingen!
Die nieuwe steunen rijdt wel prettig, kan het zeker aanraden. De endlinks gingen er bij mij eigenlijk zonder problemen op en heb ook nauwelijks geluid uit de voorkant maar is wel een goed idee om ze nog na te kijken.

Toevallig flink wezen blazen ervoor? of in ieder geval eventjes de turbo flink druk laten opbouwen? JE zal je vast nog wel die losse intercooler slang van mij herinneren Wink. klinkt een beetje hetzelfde alsof jij ook last hebt van een wat groter vacuüm lek. Misschien geen intercooler slang maar bijvoorbeeld ergens een kapot slang vlakbij je stationair regelaar. De slang boven op je stationair regelaar wordt erg hard na verloop van tijd en kan ook scheuren.
Verder kunnen het ook sensoren zijn zoals Koen al zei, KVS sensor of LMM. Heb evt een LMM om mee te testen als je nog steeds er last van hebt.

Lekker bezig voor de rest!
Flink blazen niet maar wel druk gemaakt. Die slangklemmetjes herinner ik me nog ja haha. Zou inderdaad ook goed kunnen, mij is vandaag ook een gefluit opgevallen zodra er druk is. Hij maakt echter wel gewoon nog een normale hoeveelheid druk.
Ik ga de slangen zeker nakijken

BRAAAAAAAP STUTUTU
Pagina's: 1 ... 8 9 10 [11] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: