Dumpvalve aansluiten

Gestart door kennone, 21-02-2017 11:30:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kennone

Het heeft totaal geen nut bij mij IVM mijn 850R een automaat is maar ook ik ben af en toe net een klein kind en wil graag het afblaas geluid horen bij gas los  :eusa_boohoo: Dus how to dumpvale aansluiten.

Nu denk ik dat ik de originele BOV op de turbo laat zitten. En ik kan bij Europeantuning een bocht kopen die naar mijn intercooler gaat met een aansluiting voor een BOV. Dus dat is allemaal duidelijk. Maar waar kan ik de vacuumslang op aansluiten. Zag al eerder op een nippel die weer vast zit aan de inlaat. Maar een loze nippel heb ik denk ik niet. Anders spuit er nonstop druk weg hehe. 

UserID6342

Originel BOV en dumpvalve gaat niet echt werken samen... Moet een blockingplate op komen ipv van die originele BOV. Vacuüm kun je wegpakken van het kerstboompje naast de gasrol, of rechtstreeks op het inlaat  spruitstuk ipv de turbodruk meter.

kennone

Heb net even gekeken. Om de originele BOV te vervangen voor klockingplaat, kan ik zo ver ik zie alleen bij de bovenste bouten. Iemand een idee hoe ik die onderste los krijg zonder brug?

Jurijn R

Citaat van: kennone op 21-02-2017 16:58:40
Heb net even gekeken. Om de originele BOV te vervangen voor klockingplaat, kan ik zo ver ik zie alleen bij de bovenste bouten. Iemand een idee hoe ik die onderste los krijg zonder brug?

Langs de onderkant. Beetje opkrikken en een lampje erbij ;-)

UserID6342

Je kunt alle drie de boutjes vanaf de bovenkant van de auto er zo uitdraaien, mits je goed gereedschap hebt.  Heb er nog nooit voor onder gelegen of wat voor onzin, gewoon vanaf de zij- en bovenkant werken en heb er inmiddels ook al echt meer als genoeg van vervangen.....

Ryque

Foto van het gereedschap pls  :eusa_dance:
Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419

UserID6342

Platte ring 10 en het kleinste Snap-On rateltje met dopje 10 erop (rateltje met dop erop is dan nog geen cm hoog samen en past overal tussen).  Foto's staan er wel ergens van in mijn Blogje.