855 valt te ver terug in toeren op gas bij bedienen koppeling.

Gestart door Michaell, 12-12-2016 22:01:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michaell

Het probleem met het te ver teruglopen en ook (als bonus!) het inhouden op LPG is opgelost!

Ik post even de oplossing, zodat anderen er mogelijk ook mee geholpen kunnen worden.

Mijn oplossing was het grondig schoonmaken van de stationair regelaar (Stappenmotor).
Deze uit de auto verwijderd (2 vacuum slangen en een stekkertje aan de achterkant).
De laagste opening afgedopt en helemaal volgespoten met remreiniger.
De hoogte opening vervolgens ook afgedopt (remreiniger verdampt heeeeel snel namelijk).
Deze even een dagje en een nachtje laten weken. Daarna leeg laten lopen en nog een x doorblazen met remreiniger voor de laatste zwarte drap.
ff laten drogen (uurtje ofzo)
Vervolgens op advies van Dirk een druppie motorolie erin gedaan voor de smering en weer in de auto.

Hierdoor verminderde het probleem bij mij voor 75%. Maar niet volledig (bij koude motor kwam het nog voor, maar met warme was het vrijwel weg)..

Nu heb ik een paar weken geleden ook de gasklepsensor vervangen (zie link van dirk paar posts terug).
Deze losgeschroefd (2x torx op het gasklephuis vierkant plastic ding en 1x stekker). Deze trek je er dan zo af.
De potmeter in de nieuwe sensor volledig naar links draaien (of controleren dat hij in deze stand staat).
en monteren.

En voila fixed!!
Geen inhouden meer op LPG (op Benzine deed hij dat niet) en geen terugval meer bij het ontkoppelen.  :eusa_dance:

Heel erg bedankt allemaal voor de tips en adviezen.
Ik rij nu al een paar weken zonder deze problemen (wou het eerst grondig testen voordat ik een oplossing post).