HELP, ABS sensor afgebroken

Gestart door Henk S, 27-01-2017 02:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk S

Heren, alstublieft, hulp gevraagd in verband met afbreken van de ABS sensor in het rechterachterwiel. Uit de sloopwagen, van de sloop uiteraard, kwam de sensor zonder enig probleem los. Bij mijn S70 zit het ding muurvast en is derhalve in de remmerij afgebroken. De magneet zit er nog in. Wat nu? Alvast bedankt voor het meedenken en aandragen van mogelijkheden.
Teardrop producent, één is er al af.

UserID6342

Als het goed is zit zowel de rechter als linker ABS sensor aan elkaar verbonden met een kabel.  Je kunt ze dus niet los vervangen en zult beide moeten vervangen.  Als je huidige sensor afgebroken is, wiel eraf halen en remmerij en met een drevel de sensor uit de ankerplaat slaan.

KIM

Je kunt ze op zich wel afzonderlijk vervangen maar je kunt ze alleen als set kopen. De stekkerpennen van de sensoren zitten samen in 1 centrale stekker bij de brandstofpomp; als je de pennetjes uit de stekker haalt en van de andere sensor weer op de goede plaats zet dan moet het lukken.

UserID6342

Klopt, maar in,mijn optiek ben je dan sneller als je de complete set verwisseld, je hebt toch hetzelfde werk om bij die stekker te komen met de kabel van de nieuwe sensor. Ohja, ga aub niet solderen in die kabels...

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 27-01-2017 08:42:45
Klopt, maar in,mijn optiek ben je dan sneller als je de complete set verwisseld, je hebt toch hetzelfde werk om bij die stekker te komen met de kabel van de nieuwe sensor. Ohja, ga aub niet solderen in die kabels...

Voor nood wel een keer gedaan bij mijn 850. Het zijn maar 2 draadjes.
Deed het toen nog een jaar prima, netjes ingepakt natuurlijk.

Waarom zou je dit niet doen eigenlijk?

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 27-01-2017 10:47:57
Citaat van: Dirk342 op 27-01-2017 08:42:45
Klopt, maar in,mijn optiek ben je dan sneller als je de complete set verwisseld, je hebt toch hetzelfde werk om bij die stekker te komen met de kabel van de nieuwe sensor. Ohja, ga aub niet solderen in die kabels...

Voor nood wel een keer gedaan bij mijn 850. Het zijn maar 2 draadjes.
Deed het toen nog een jaar prima, netjes ingepakt natuurlijk.

Waarom zou je dit niet doen eigenlijk?

Een soldeerverbinding kan de weerstand van de kabel beïnvloeden en daardoor ook weer fouten genereren. Als je heel netjes soldeerd, zonder klodders dus, en de boel goed afkrimpt met een krimpkousje en daarna de boel in de zelfvulcaniserende tape zet dan kan het ook lang goed gaan. Maatje rijdt al 5 jaar met een gesoldeerde achterwiel sensor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Hij gaat er van boven in dus de restanten vanaf beneden naar boven eruit tikken of desnoods ff met de boormachine er in.
Hij is nu toch al kapot  ;D

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5