Schommelende waarden CO-meting

Gestart door ris, 28-02-2017 23:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ris

Afgelopen zaterdag heb ik op de sleuteldag bij van Vloten de CO-waarden uit laten lezen.

Het gaat om een gas (verdamper) installatie van OMVL-millennium.

Eerst was de waarde veel te hoog. Door de stelschroef van de verdamper dichter te draaien daalde het CO-gehalte.

Wat ons opviel is dat, bij stationair draaien van de motor, de meting flink schommelde. Is dit normaal?

Komt de auto met deze waarden door de APK? (Volvo 850 uit 1996)


Voor de meting zie:  https://youtu.be/s27Ej01ZhPQ

razorx

Hey Ris,

Hoe lang geleden hebben we de verdamper vervangen? ;)

80 dkm, 4 jaar is standaard voor die dingen. Volgens mij zit je al in geleende tijd.

Groetjes,

Yits.

ris

Ha Yits, dat was in 2011 240.000 km. Nu is de stand 380.000 km.
Dus tijd om er eentje bij Luccio te halen?

Maar heeft het niet met de regeling van de stappenmotor te maken?
Ik merk trouwens niets van de schommelingen. De motor loopt rustig stationair.

razorx

Zo lang geleden alweer. Leuk te lezen dat je in die zelfde wagen rijdt.

Ik heb er zelf de tijd en de apparatuur niet meer niet voor maar raad je aan de verdamper na dat aantal afgelegde kilometers so wie so te vervangen en dan verder te kijken.

Om dat te laten doen denk ik aan Luccio zelf, mits hij weer in goede gezondheid is, of aan Bodo in Amsterdam noord.

ris

Marcel (Luccio) is gestopt met sleutelen. Hij heeft zijn garage op de Hemweg opgezegd. De site heeft hij nog wel.
Ik denk dat ik 'm er zelf in ga zetten.
De 'hand van de meester' heb ik na 6 jaar, nog in mijn fotografisch geheugen zitten. Dus dat moet gaan lukken. ;-)

razorx

Ik weet het wel zeker Ris. En mocht het nodig zijn: Die calibratie van de stelschroeven red ik ook wel zonder apparatuur.

ris

Ha Yits,

Bedankt voor je aanbod. Lijkt mij leuk elkaar weer eens te zien.

De auto moet binnenkort naar de apk. Ik hoop dat 'ie' met deze schommelingen er door heen komt.
Dan kan ik later, op een zonnige dag, de verdamper erin zetten.

razorx

Lijkt mij ook leuk na al die jaren je weer te zien.
Beetje bizar geheugen, maar ik weet nog dat ik toen een tshirt had van de bouwmaat met het opdruk xxl. FF zoeken of ik hem vindt.
Gevonden:


Ik ben we wat dikker ;)

ris

Fantastisch die foto!

Ik denk dat je nog wel in xxxl past.

cornelis-b

Leuke foto Yits, was wel even diep graven in je digitaal archief ;D En zoveel dikker ben je niet hoor, valt best mee na 7 jaar ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien