V70 99 niet te starten zonder deuren te openen met ab

Gestart door StefanCJ, 05-03-2017 19:48:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StefanCJ

Beste,

Mijn vader heft een V70 uit 99 met https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-volvo-v70-remote.html zo'n afstandsbediening. Als ik de auto met de sleutel open en de auto wil starten dan begin het alarm te loeien en is de auto niet te starten. Met de reservesleutel hetzelfde resultaat. Als ik de auto met de AB open, dan is de auto gewoon te starten.

Nu wordt de ontvanger van de V70 slechter. Ik heb in beide ab's nieuwe batterijen gedaan en je moet dicht bij de auto staan voordat 'ie werkt.

Normaal hoort de auto toch gewoon te starten als je de deuren met de sleutel hebt geopend?


UserID25761

#1
Als de auto op alarm staat gaat hij brullen, je zal het alarm uit moeten schakelen voordat je start.
Dit is volkomen normaal verder.
Edit: auto niet meer met AB op slot doen, dan zou je geen problemen meer mogen hebben.

StefanCJ

Er zit toch een chip in de sleutel zodat het alarm uitschakelt zodra de sleutel in contact zit?

Ik kan de C70 bijv. gewoon starten met de sleutel nadat ik de deur met de sleutel geopend heb.

UserID25761

#3
In de sleutel zit idd een chip, maar je zal echt het alarm met de ab uit moeten schakelen. Die chip is enkel voor de start onderbreker, het alarm schakelt hij niet uit

classicT5

Voor zover mij bekend zijn AB en alarm twee losse systemen, bij de eerste serie V70 voordat canbus zijn intrede deed.

Voor AB werking, is al eea hier geschreven, zijn meer die probleem hadden met niet meer goed werken op afstand.

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 05-03-2017 19:56:51
Er zit toch een chip in de sleutel zodat het alarm uitschakelt zodra de sleutel in contact zit?

Ik kan de C70 bijv. gewoon starten met de sleutel nadat ik de deur met de sleutel geopend heb.

Dat had ik bij de C ook, ondanks dat ik hem op alarm had gezet met de ab. Dus met loeiende sirene de sleutel in contact en starten maar.
Bij de V70 lukt dat echter niet, dan is ie dus echt geblokkeerd.

StefanCJ

Joost,

dus met jouw V70 is de auto niet te starten zonder te unlocken op de ab?

)()()sT

Nope... tenzij je hem, zoals Nick al aangaf met de sleutel afsluit. Dan is het alarm niet actief en kun je hem ook zo weer openen met sleutel en starten.

StefanCJ

Dan werkt het dus zoals het hoort. Vond het wat raar omdat het bij de C70 wel kan. Mogelijk omdat dat een nieuwere auto is.

Nu op zoek naar een goede ontvanger of een mogelijkheid de startonderbreker/alarm uit te schakelen en enkel de CV blijft werken.

KIM

Alarm en immobilzer zijn twee onafhankelijke systemen. Immibiliser is wettelijk verplicht en een alarm is dat niet; om die reden zijn de classics altijd met chip in de sleutel uitgevoerd.
In het alarm zit nog wel een additionele startonderbreker waardoor de auto niet wil starten indien het alarm is geactiveerd. Hou er rekening mee dat SCM eist dat het alarm alleen uitgeschakeld kan worden middels de AB; het is niet toegestaan dit met de sleutel te doen.

De inleerprocedure voor de AB is dacht ik zelf te doen; de inleerprocedure van de sleutel zal echt bij de dealer moeten gebeuren.

yannickdv

AB is niet meer zelf in te leren in de X70. 850 nog wel.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

leons850

Wanneer je een andere ontvanger (dat kastje bovenop je klokkenbak onder het bovendek) monteert heb je een goeie kans dat de afstand waarop de AB reageert een stuk groter word.
Mijn S70 had dit ook, na het monteren van een andere ontvanger kan ik de auto weer van best een afstand open doen. Thijs (T_W) heeft hier een wat uitgebreidere post over gedaan: Hier klikken.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Je kan inderdaad een andere ontvanger plaatsen en partnummer maakt niks uit als de frequentie die op de ontvanger staat maar gelijk is aan de huidige. In het blog van Thijs was er de vraag hoe het mogelijk was dat dit gebeurt, ik schreef daar het volgende over:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40331.msg1551119.html#msg1551119

Het voordeel van herprogrammeren, rond de 35 euro bij de dealer, is dat het weer heel lang mee kan en dat weet je met een gebruikte ontvanger nooit, dan heb je twee kansen: Hij blijft het lang doen of hij kapt er ook weer mee ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

StefanCJ

Bedankt, ik zal eens snuffelen in mijn onderdelenvoorraad of er nog een ontvanger in zit.

peteRRR

Je kan die kastjes van de AB ook even open maken en schoonmaken wil ook wel eens werken.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla