Auteur Topic: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.  (gelezen 17355 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 331
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc. Met foto's advies/meedenken
« Reactie #60 Gepost op: 07-01-2016 10:52:05 »
Ter info, Ik ben nog steeds tevreden over de setup en na een dikke 2,5 jaar en nu 40.000 km verder er zijn tot nu toe geen problemen betereffende de setup voorgekomen.  :eusa_dance:

Keuzes voor de setup zijn o.a. gemaakt op gbv, info en eraringen van jullie, waarvoor dank voor dit fijne forum, en niet te vergeten de fomidabele montage door Marc en Tom van ET en Marco van MTE, en tips van Thuurbo :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
« Laatst bewerkt op: 07-01-2016 10:58:15 door RemkoT5 »

Weffers7

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #61 Gepost op: 27-09-2016 17:06:02 »
Mag ik vragen waarom de lambdasonde in de bocht van de uitlaat zit?
Op mijn dp zit hij net voor de kat, maar ik heb ook een bout gat zitten in de bocht.

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2743
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #62 Gepost op: 27-09-2016 17:11:49 »
Maakt niets uit. Enige verschil is zeer waarschijnlijk de lengte van de draad.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

vincen tdi

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Man
  • DOP T-5R
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #63 Gepost op: 27-09-2016 18:07:25 »
in de bocht is te heet voor de oudere (onze ) types lambdasonde.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2155
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #64 Gepost op: 27-09-2016 18:09:21 »
Maakt niets uit. Enige verschil is zeer waarschijnlijk de lengte van de draad.
[/quote

Eigenlijk maakt dat best wat uit, zoals vincen zegt is de temperatuur daar nog te hoog, het advies vanuit bosch is ook hem flink verder te plaatsen.

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2743
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #65 Gepost op: 27-09-2016 18:45:26 »
Ok. Dan is het nog steeds een heleboel km goed gegaan en nog steeds..

V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2743
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #66 Gepost op: 27-09-2016 18:46:48 »
Bij mijn 850 ligt die trouwens ook net voor de kat.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

Jurijn R

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
  • Geslacht: Man
  • Nordschleife, The Green Hell
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #67 Gepost op: 28-09-2016 20:01:34 »
AFR lambda zit bij mij tegen turbo bijna, en doet het gewoon prima  ;)

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #68 Gepost op: 28-09-2016 21:22:16 »
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2743
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #69 Gepost op: 29-09-2016 07:56:42 »
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

NinaPaul

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #70 Gepost op: 01-10-2016 15:42:13 »
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.

Turbo per cilinder?  :eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 331
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #71 Gepost op: 21-03-2017 20:23:14 »
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de setup.  ;D ;D ;D
Ik ben ook echt een gelukkiger mens geworden na de upgrade, en nu ik erover schrijf, zit ik hier met een grijns te typen.
Dat komt natuurlijk ook omdat t zo´n fijn forum is. :angel: