Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-07-2018 08:36:43
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  Overige tuning
| | | |-+  upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omlaag Print
Auteur Topic: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.  (gelezen 16621 keer)
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #60 Gepost op: 07-01-2016 10:52:05 »

Ter info, Ik ben nog steeds tevreden over de setup en na een dikke 2,5 jaar en nu 40.000 km verder er zijn tot nu toe geen problemen betereffende de setup voorgekomen.  eusa_dance

Keuzes voor de setup zijn o.a. gemaakt op gbv, info en eraringen van jullie, waarvoor dank voor dit fijne forum, en niet te vergeten de fomidabele montage door Marc en Tom van ET en Marco van MTE, en tips van Thuurbo eusa_clap eusa_clap eusa_clap
« Laatste verandering: 07-01-2016 10:58:15 door RemkoT5 » Gelogd
Weffers7
Lid 10+
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 69



« Antwoord #61 Gepost op: 27-09-2016 17:06:02 »

Mag ik vragen waarom de lambdasonde in de bocht van de uitlaat zit?
Op mijn dp zit hij net voor de kat, maar ik heb ook een bout gat zitten in de bocht.
Gelogd
RoelNL
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2740


Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden


« Antwoord #62 Gepost op: 27-09-2016 17:11:49 »

Maakt niets uit. Enige verschil is zeer waarschijnlijk de lengte van de draad.
Gelogd

V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016
vincen tdi
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 641


DOP T-5R


« Antwoord #63 Gepost op: 27-09-2016 18:07:25 »

in de bocht is te heet voor de oudere (onze ) types lambdasonde.
Gelogd

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen Cheesy
V70R^2
Beunhaas deluxe.
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2078


To heaven for the climate, to hell for the company


« Antwoord #64 Gepost op: 27-09-2016 18:09:21 »

Maakt niets uit. Enige verschil is zeer waarschijnlijk de lengte van de draad.
[/quote

Eigenlijk maakt dat best wat uit, zoals vincen zegt is de temperatuur daar nog te hoog, het advies vanuit bosch is ook hem flink verder te plaatsen.
Gelogd

RoelNL
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2740


Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden


« Antwoord #65 Gepost op: 27-09-2016 18:45:26 »

Ok. Dan is het nog steeds een heleboel km goed gegaan en nog steeds..

Gelogd

V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016
RoelNL
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2740


Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden


« Antwoord #66 Gepost op: 27-09-2016 18:46:48 »

Bij mijn 850 ligt die trouwens ook net voor de kat.
Gelogd

V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016
Jurijn R
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1044


Nordschleife, The Green Hell


« Antwoord #67 Gepost op: 28-09-2016 20:01:34 »

AFR lambda zit bij mij tegen turbo bijna, en doet het gewoon prima  Wink
Gelogd
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9768


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #68 Gepost op: 28-09-2016 21:22:16 »

Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.
Gelogd

RoelNL
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2740


Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden


« Antwoord #69 Gepost op: 29-09-2016 07:56:42 »

Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.
Gelogd

V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016
NinaPaul
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 4222



« Antwoord #70 Gepost op: 01-10-2016 15:42:13 »

Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.

Turbo per cilinder?  eusa_think
Gelogd

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #71 Gepost op: 21-03-2017 20:23:14 »

Ik ben nog steeds zeer tevreden over de setup.  Grin Grin Grin
Ik ben ook echt een gelukkiger mens geworden na de upgrade, en nu ik erover schrijf, zit ik hier met een grijns te typen.
Dat komt natuurlijk ook omdat t zon fijn forum is. angel
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 20 queries.