Huh? Geen afstandsbediening?

Gestart door ruspek, 26-04-2017 09:38:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruspek

Hoi allemaal,

Na 2 1/2 jaar Ford gereden te hebben eindelijk weer een Volvo!
Wat een genot om weer in een Zweed te rijden ( al komt de mijne uit Belgiƫ)

Maar nu het volgende: zijn er roffels verkocht zonder afstandsbediening?
Bij de mijne zat er geen bij maar er is maar 1 slot te bekennen; die in de bestuurders deur.
Lijkt mij dat er dan AB moet zijn, toch?

Is het makkelijk te installeren?

Oh ja het gaat om een V70 classic bij 2000.
2.4  benzine automaat
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

cornelis-b

Deze wagen zou gewoon CV met een AB moeten hebben. Ondanks dat het een canbus wagen wagen is geen probleem, zoek van een demontagewagen de regelunit met bijbehorende AB's en monteer deze in jouw auto. De regelunit zit achter de schopplaat aan de bestuurderskant tegen de balk gemonteerd, redelijk grote zwarte unit met uit mijn hoofd twee groene stekkers. Na montage zou dit moeten werken op de auto er van uitgaande dat de ontvanger gemonteerd op het tellerblok onder het bovendek van je dash niet is verwijderd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ruspek

En als er al wel een regelunit zit?
Kan me nl niet voorstellen dat er geen ab op zit/ zat.
Is de ab ook in te leren of moet dat via garage?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

cornelis-b

Bij een X70 moet je de AB als je er een op de kop hebt getikt bij de dealer laten inleren, dit moet via software gebeuren. Vaak is het goedkoper een regelunit en AB's van een demontage wagen te kopen. Let wel dat het een set is die bij elkaar hoort, dus de regelunit met werkende AB's want anders zit je weer aan de dealer vast.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Of zelf de software downloaden en op je laptop zetten, dan kan je met een OBD II stekker ze zelf inleren.

Heeft een maat voor mij ook gedaan, ik heb nog 15 afstandsbedieningen en wat regelunits/ontvangers liggen ;D

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 26-04-2017 12:40:20
Of zelf de software downloaden en op je laptop zetten, dan kan je met een OBD II stekker ze zelf inleren.

Heeft een maat voor mij ook gedaan, ik heb nog 15 afstandsbedieningen en wat regelunits/ontvangers liggen ;D

Hoe wil jij de software van de Volvo site downloaden?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Er zijn er genoeg op het forum die zelf die afstandsbedieningen kunnen inleren met hun eigen laptop/software, ik ben meer van de hardware dus ik kan die vraag niet voor je beantwoorden ;D

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 26-04-2017 12:58:09
Er zijn er genoeg op het forum die zelf die afstandsbedieningen kunnen inleren met hun eigen laptop/software, ik ben meer van de hardware dus ik kan die vraag niet voor je beantwoorden ;D

Voor mij is dit nieuw, ik heb er nog nooit van gehoord dat je bij de X70 zelf de AB's kan inleren en de daarvoor benodigde software kan downloaden. Zover ik weet kan dit alleen via de dealer via het VIN nummer van de wagen. Wat jij nu aangeeft lijkt "wondere wereld" wel.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Ik heb random afstandsbedieningen verzameld en een paar ontvangers, die kunnen ze gewoon bij mij thuis inleren op welke auto dan ook, is nu toch al een paar keer gelukt :P

Dus welkom in de wondere wereld :)

cornelis-b

Dan ben ik heel benieuwd naar die software, linkje of iets?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2


ruspek

1. Die software ben ik ook benieuwd naar.
Heb veel met Basis gedaan met mijn 1 1/2 OBD tdi ( had nog geen volwaardige OBD2)

2. Mocht ontvanger er niet zitten dan ook degene uit demontagewagen? Of is dat dan weer auto-gebonden?

3. Ik heb net even snel gekeken maar kan geen zwarte unit zien. Wel een witte met groene stekkers maar die zit aan de kant van de lampknop.
Kijk ik verkeerd?
Waar zit ie precies?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

V70R^2

Heb jij niet gewoon dat type wat op onder het deel van je dashboard op je tellerunit zit..?

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 26-04-2017 21:54:42
Heb jij niet gewoon dat type wat op onder het deel van je dashboard op je tellerunit zit..?

Dat heeft elke X70 want dat is de ontvanger die op het klokkenpaneel onder het bovendek zit ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ruspek

Heeft iemand misschien foto hoe de regelunit eruit ziet?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000