Vreemd start probleem??

Gestart door solidnmgn, 08-05-2017 07:16:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Over wat voor auto gaat het eigenlijk? Zoals onder je foto staat "Volvo 850 - 1993" ?
Want die heeft geen antennering ;)

solidnmgn

Citaat van: )()()sT op 10-05-2017 11:57:18
Over wat voor auto gaat het eigenlijk? Zoals onder je foto staat "Volvo 850 - 1993" ?
Want die heeft geen antennering ;)

Moet de foto nog updaten. ik heb nu een Volvo V70 2.0T uit 1999 (import uit zwitserland met een 169pk turbo motor op LPI)
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

KIM

Citaat van: Hans Duiven op 10-05-2017 09:32:58
Citaat van: solidnmgn op 10-05-2017 08:15:18
Ik heb geluk... Yahooo... het probleem is er nog steeds... Fijn voor de reactie van de vrouw echter lastig voor mij.

als de auto warm is en ik ga bijvoorbeeld LPG tanken en ik wil weer starten dan is het vroem hij slaat aan en hij valt direct uit.. Even uitstappen, koppie koffie drinken en dan start hij weer direct. Bij een koude motor ook nooit problemen..

Iemand? relais 103? benzine pomp?



Kan het zitten in de antennering?

Als dat zo is mag de motor bij herstarten helemaal niet meer aanslaan. Ik weet niet of dat het geval is?

KIM

Citaat van: solidnmgn op 10-05-2017 10:06:44
Citaat van: V70geRwin op 10-05-2017 10:04:12
Als je na een poosje op LPG terug schakelt naar benzine blijft hij dan goed rijden/lopen?
Benzine pompen worden wel minder en die draait altijd, ook als je op LPG rijd.

Die ga ik een testen. Straks als ik na huis ga rijden zal ik hem eens terug om schakelen.

Als je LPi hebt, zal de motor niet lopen als de brandstofpomp het niet doet. Ik heb vanwege een lekkende aansluiting op de benzinetank gedacht dat het lostrekken van de stekker van de brandstofpomp een mooie noodoplossing zou leveren maar de motor viel in LPG bedrijf gelijk uit na losnemen van de stekker.

solidnmgn

Citaat van: KIM op 10-05-2017 13:59:40
Citaat van: Hans Duiven op 10-05-2017 09:32:58
Citaat van: solidnmgn op 10-05-2017 08:15:18
Ik heb geluk... Yahooo... het probleem is er nog steeds... Fijn voor de reactie van de vrouw echter lastig voor mij.

als de auto warm is en ik ga bijvoorbeeld LPG tanken en ik wil weer starten dan is het vroem hij slaat aan en hij valt direct uit.. Even uitstappen, koppie koffie drinken en dan start hij weer direct. Bij een koude motor ook nooit problemen..

Iemand? relais 103? benzine pomp?



Kan het zitten in de antennering?

Als dat zo is mag de motor bij herstarten helemaal niet meer aanslaan. Ik weet niet of dat het geval is?

Hij slaat wel aan, springt naar 2500 toeren en valt terug naar 0 (valt dus uit), vang ik hem op zodra hij bij 500 toeren komt en de start motor laat draaien zie ik dat de LPG installatie van rood naar groen springt en het beest komt tot leven. niet mijn voorkeur. rook liever een peukje en start hem na 10 minuten wachten zonder problemen. Oplossing wil ik uiteindelijk wel hebben natuurlijk
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

classicT5

Klinkt mij als wat je vroeger als vapour lock had. Is je benzinedruk regelaar goed?

Als je na het rijden dit hebt, is er dan druk op je brandstofrail?

Lammert

Ik zou echt even dat relais 103 (eerder genoemd hier) eens overbruggen. Het is makkelijk te troubleshooten, goedkoop en simpel te vervangen. Ik heb er 2 versleten ondertussen (de originele en een sloper, de huidige is nieuw) die exact dezelfde symptomen gaven.

solidnmgn

#22
Citaat van: classicT5 op 10-05-2017 17:37:24
Klinkt mij als wat je vroeger als vapour lock had. Is je benzinedruk regelaar goed?

Als je na het rijden dit hebt, is er dan druk op je brandstofrail?

Toen ik hem kocht en de auto even ter controle was bij Dirk had hij inderdaad de conclusie al wel getrokken dat er een problemen met de benzinedruk regelaar waren. de druk valt weg zodra de auto uitzet. Hij gaat binnenkort groot onderhoud krijgen en de planning was om dit direct mee te nemen.


Citaat van: Lammert op 11-05-2017 00:06:57
Ik zou echt even dat relais 103 (eerder genoemd hier) eens overbruggen. Het is makkelijk te troubleshooten, goedkoop en simpel te vervangen. Ik heb er 2 versleten ondertussen (de originele en een sloper, de huidige is nieuw) die exact dezelfde symptomen gaven.

ik woon in Deest en zal bij Rima in Druten morgen eens een vervanging halen. Dat overbruggen is denk ik niet iets voor iemand met 2 linker voeten als handen.


P.s. Gisteren tijdens het rijden naar huis op de snelweg de auto terug overgeschakeld op benzine en hij blijft dan gewoon lekker lopen. Ik moest vervolgens weer tanken (helaas maar een 30 liter LPG tankje) en het probleem was er weer. Echter bij het starten pompend gas blijven geven en hij klom met moeite naar 5000 toeren en toen hij rustig overschakelen op LPG en liep hij weer normaal.

Ik hoop dat het vervangen van het Relais de oplossing is en anders moet ik even wachten tot Dirk zich wat beter voelt en een gaatje heeft in zijn Agenda.


Edit: Net een filmpje gekeken op Youtube en daar gezien dat het overbruggen zelfs met linkervoeten als handen zou moeten lukken. Ook zag ik 2 filmpjes waarbij de slang van de intercooler was losgekomen en die hadden het zelfde probleem. ook hier zal ik straks in mijn pauze even naar kijken.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

)()()sT

Dat ding koop je toch gewoon nieuw? Kost echt niet veel ;)

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: solidnmgn op 11-05-2017 07:04:42
Edit: Net een filmpje gekeken op Youtube en daar gezien dat het overbruggen zelfs met linkervoeten als handen zou moeten lukken. Ook zag ik 2 filmpjes waarbij de slang van de intercooler was losgekomen en die hadden het zelfde probleem. ook hier zal ik straks in mijn pauze even naar kijken.
Inderdaad niet heel moeilijk en snel te doen ook. Als het probleem weg is vervang je m na een tijdje voor een nieuw relais. Hier staat beschreven hoe ik het een tijdje terug gedaan heb: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81418.msg1711205.html#msg1711205 In de comments eronder staan nog wat nuttige tips ook. (Bij mij was het relais trouwens niet het probleem, dat was een vieze gasklep).
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

solidnmgn

Zojuist bij thuis komst direct de overbrugging er in gezet en de auto starte gewoon. Ik juich niet te snel, want het duurde ongeveer 10 minuten voordat ik de spulletjes had gevonden.

Wel moet ik zeggen dat het 103 relais erg warm was. Zelfs​ 10 minuten na stilstaan. Is dat normaal dat dat relais zo warm is.

Ik ga zo de kinderen halen en dan zullen we zien of hij daar bij afschakelen na 2 minuten ook weer normaal wil starten.

Hou jullie op de hoogte
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Lammert


stuuraandeverkeerdekant

Nog een manier om het oude Relais te testen en te zien of die inderdaad kapot was: https://youtu.be/DWmt6gorzUg
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

UserID6342

En Jacco, was het idd het relais 103 ?

solidnmgn

Het lijkt er inderdaad op dat het Relais 103 het probleem was. Ik heb sinds gisteren meerdere malen geprobeerd de situatie te simuleren door gewoon weg onnodig te gaan tanken, een stuk te rijden en effe de auto 3 a 4 minuten uit te zetten echter het probleem komt niet meer terug.  wel heeft hij nog problemen met starten in het algemeen maar dat komt door het defecte benzine drukregelaar waar Dirk een aantal maanden geleden al onderzoek naar gedaan had.

thx voor alle hulp en nu opzoek naar een goedkope en goede leverancier van een nieuw relais 103
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo