Help motor slaat af en start niet meer.

Gestart door okkehel, 16-05-2017 20:53:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

okkehel

Ik heb een volvo 850 20v
Mijn auto sloeg vandaag ineens af.
ik probeerde weer te starten draait de startmotor de poelie wel rond maar de motor niet lijkt het.
V-snaar was ook gaar en een lange sliert zat ergens tussen leek het. Sliert los geknipt. Maar hielp niet.
Kan de krukaspoelie los gedraaid zijn?
Distributieriem zit er nog om dacht ik te zien
Krijg zo de anwb even. Even zien of die meer weten...balen

okkehel

Anwb is er bij geweest. Distributieriem is waarschijnlijk van tijd :eusa_doh:.
De multieriem heeft ergens tegen aangelopen en er is daardoor een sliert los gekomen en waarschijnlijk tussen de krukaspoelie gekomen of iets dergelijks  :eusa_shifty:

Maar zien of ik hem weer op tijd kan zetten. Hoeveel kans is dat de motor kapot gelopen is?
Ik reed langzaam door het dorp.

volvobaksteen

Zou zeggen vervang je riemen zet hem op tijd en doe een compressie test om te zien of je kleppen niet krom zijn

Mrademakers

is het niet het brandstofrelais? 103

zelf toevallig dit weekend meegemaakt. starten, lopen maar na een paar honderd meter tijdens rijden sloeg die af. rleais eruit gehaald, kortgesloten, loopt als een zonnetje. wel natuurlijk dag erna een nieuw relais gehaald...

T5turbo

Citaat van: Mrademakers op 17-05-2017 09:59:21
is het niet het brandstofrelais? 103

zelf toevallig dit weekend meegemaakt. starten, lopen maar na een paar honderd meter tijdens rijden sloeg die af. rleais eruit gehaald, kortgesloten, loopt als een zonnetje. wel natuurlijk dag erna een nieuw relais gehaald...

Waarschijnlijk niet:

Citaat van: okkehel op 17-05-2017 09:39:18
Anwb is er bij geweest. Distributieriem is waarschijnlijk van tijd :eusa_doh:.
De multieriem heeft ergens tegen aangelopen en er is daardoor een sliert los gekomen en waarschijnlijk tussen de krukaspoelie gekomen of iets dergelijks  :eusa_shifty:

Maar zien of ik hem weer op tijd kan zetten. Hoeveel kans is dat de motor kapot gelopen is?
Ik reed langzaam door het dorp.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

ReverendNL

Tsja,

De kans is aanwezig. Alleen starten terwijl de boel van de timing af is kan al klepschade veroorzaken..
Helaas is (voor mij dan) de enige manier om dit te weten te komen of de kop er af te halen of de boel weer netjes op tijd te zetten en de krukaspoelie rond te draaien en te kijken of er geen tegenwerking is... zegt ook weer niet alles. Al met al een dure kwestie, ook als je het zelf doet..

Woger

Je kan nu toch controleren of de timing goed staat? Als dat niet het geval is de boel aanpassen en anders zit het probleem waarschijnlijk ergens anders.

UserID6342

En dan nog heeft het weinig zin.... De enigste methode, in mijn opinie dan om het goed te doen, is om de riem weer op tijd te zetten en dan compressie te meten op alle cilinders.  Maar je kunt er nu eigenlijk al vanuit gaan dat je minimaal op 1 cilinder geen compressie meer hebt.  onze blokken zijn geen vrijlopers namelijk..... En idd druk je de kleppen al krom als de distributie niet op tijd staat en je dan alleen maar start (zonder aan te slaan), in hogere toerentallen praktisch altijd schade aan de kleppen.