Hoge garagerekening?

Gestart door karelv70freak, 18-05-2017 15:32:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karelv70freak

Mijn garage heeft de volgende wzh verricht:

Apk, olie en oliefilter vervangen, 4 x gebruikte banden incl balanceren (128 euro ex), ashoes en reactiearm rechtsvoor, koelvloeistofreservoir vervangen voor een gebruikte, resetten uitlezen voor 20 euro ex.

Totaalbedrag 960 euro incl BTW

Totaal gewerkte uren maar liefst 7 uur en kwartier!

Is dit niet wat aan de hoge kant???

henry classic v70

Wat staat vermeld als uurtarief?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bert850

Vraag een uitgebreide specificatie, weet je de prijzen van de onderdelen en het uur tarief.
Maar 7 uur lijkt me wel lang voor deze werkzaamheden.
Bert

joeryvaneck

Specificatie vragen. Het lijkt inderdaad aan de hoge kant. Maar je weet niet precies waar ze zo lang mee bezig zijn geweest. Als alles goed gaat lijkt me apk: 1/2 uur. Banden wisselen: max 2 uur. Olie wisselen: 1/2 uur. ashoes+ reactiearm: 1,5 uur.  Koelvloestof reservoir. 1/2 uur. Dus een uur of 5. En dat is al ruim bemeten lijkt me.

V70 classic

Tja
Vaak staan daar gewoon uren voor.
Een reparatie waar 2 uur voor staat.
En ze zijn na 1 uur klaar.
Dan ben ie gewoon voor 2 uur nat.

Groet.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

karelv70freak

Het uurtarief is 50 euro ex btw.

Specificatie:

1x APK 29,12
7,25 uur werk 362,50
6 liter motorolie 59,70
1x oliefilter 11,80
4x gebruikte banden 100
4x balanceren en inname oude banden 28
1x ashoes rechtsvoor 15,90
1x reactiearm rechtsvoor 127,58
1x koelvloeistof pot gebruikt 15
1x klein materiaal incl lampjes 10w20 17,50
1x resetten / uitlezen 20
1x koelvloeistof 6,85

totaal 960,67 euro incl BTW

Uren inderdaad aan de hoge kant lijkt me? Reacties?
Ook adviseert garage een olie van 15 euro ex per liter. Op mijn verzoek wordt er olie van 10 euro ex per liter ingedaan.

joeryvaneck

Ja ik vind het meeste fors geprijsd maar ik zie niet iets buitensporigs.

razorx

Mee eens. Al is dat voorstel van olie van 15 euro ex per liter ronduit bizar te noemen.

karelv70freak

Bedoel je dat 15 euro per liter niet duur is dus dat ik niet moet zeuren of vind je 10 euro per liter ook nog wel aan de hoge kant?

cornelis-b

Als er al diverse 2de hands delen zoals banden en KVS reservoir zijn gebruikt dan vind ik de reactiearm ook aan de prijs, die zijn nieuw ook voor een tientje of 6 te krijgen. Volgende keer de olie zelf meenemen: Valvoline bij de Action voor nog geen 5 euro per liter.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

joeryvaneck

Citaat van: cornelis-b op 18-05-2017 17:38:40
Als er al diverse 2de hands delen zoals banden en KVS reservoir zijn gebruikt dan vind ik de reactiearm ook aan de prijs, die zijn nieuw ook voor een tientje of 6 te krijgen. Volgende keer de olie zelf meenemen: Valvoline bij de Action voor nog geen 5 euro per liter.

Dat is hetzelfde als zelf meel meenemen naar de bakker. Zou ik persoonlijk niet zo'n voorstander van zijn. Zoek gewoon een klussend forumlid in de buurt. Heb je meestal het beste materiaal er onder voor de beste prijs.

karelv70freak

Toch maar eens een andere garage proberen dan. Weten jullie een goede niet te dure garage in/nabij Oss?

cornelis-b

Citaat van: joeryvaneck op 18-05-2017 17:47:14
Citaat van: cornelis-b op 18-05-2017 17:38:40
Als er al diverse 2de hands delen zoals banden en KVS reservoir zijn gebruikt dan vind ik de reactiearm ook aan de prijs, die zijn nieuw ook voor een tientje of 6 te krijgen. Volgende keer de olie zelf meenemen: Valvoline bij de Action voor nog geen 5 euro per liter.

Dat is hetzelfde als zelf meel meenemen naar de bakker. Zou ik persoonlijk niet zo'n voorstander van zijn. Zoek gewoon een klussend forumlid in de buurt. Heb je meestal het beste materiaal er onder voor de beste prijs.

Ben het met je eens Joery maar wat ik eigenlijk wil zeggen dat sommige bedrijven olie voor de goudprijs verkopen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Lijkt verdacht veel op wat ik vandaag gedaan heb voor een mede 850 rijder, maar dan beide draagarmen en 2 nieuwe banden ipv 4 gebruikte.

Ik kwam inclusief nieuwe remblokken rondom en 2 schijven op 760 euro uit, incl apk en uitlijnen + arbeid.


BBS

Citaat van: karelv70freak op 18-05-2017 19:15:48
Toch maar eens een andere garage proberen dan. Weten jullie een goede niet te dure garage in/nabij Oss?
Ja een hele goede in Nijmegen....

Neem maar eens contact op met Dirk342 hier op het forum. ;)
Volvoloos....