Klepsteelrubbers

Gestart door Superskunkie, 26-05-2017 11:41:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Superskunkie

Ik wil binnenkort mijn klepsteelrubbers zelf gaan vervangen weet iemand een adres waar ik goede klepsteelrubbers en nokkenaskeeringen kan aanschaffen? Heb net de Volvo dealer gebeld en die vragen er 5,50 voor per stuk voor. Dat vond ik wel erg overdreven aangezien de estate service ze al op de website heeft staan voor 1,75 voor huismerk en 3,50 voor het merk elring. Heeft er toevallig ook iemand een tang te leen om de kleppen naar beneden te duwen?
Tonnie

spijky

Ik heb toch mooi origineel erin.
Ga er niet mee lopen kloten, als het weer los moet. Het is geen klusje van een half uur.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

cornelis-b

Origineel is Elring
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobaksteen

Al die o-ringen zijn het zelfde. Alleen sensoren bende moet je van de juiste hebben (vaak bosch). Voor de rest alle pakkingen o-ringen waterpompen distributie setjes komt vrijwel uit de zelfde fabrieken. Dat geneuzel over origineel volvo gaat nergens over je betaald alleen meer omdat er een volvo doosje omheen zit en zelfs dat word al minder

Superskunkie

#4
Na de tip van Henk gaan het de rubbers worden op mister auto van 2,11 per stuk van het merk elring (Estateservice 3,50). Weet iemand welke nokaskeeringen ik nodig heb, staan er zoveel in het rijtje kom er niet uit (binnen buiten, voor achter), krijg vida ook niet aan de praat op de laptop, kan het daardoor helaas daar ook niet in terugvinden.
Tonnie

Superskunkie

#5
M'n vader heeft trouwens een heel mooi filmpje gevonden op youtube staat op m'n laptop, zal even de link zoeken op YouTube, is Russisch dus lastig te vinden maar een echte aanwinst voor het forum staat stap voor stap gefilmd!

[Gevonden] https://youtu.be/uU_UcWcXeR0
Tonnie

cornelis-b

Het hele lijstje met dank aan Dirk, de keringen hebben ze dacht ik niet bij Mister Auto en neem wel de goede pakking die roze van de dealer, niet goedkoop maar bewezen goed.

Klepseals 20 x 3517893
O-ringen bougies 5 x 1397525
2 nokkenaskeerring distributiezijde 2 x 6842272
2 nokkenaskeerring onsteking / nokkenassensor 2 x 9443310
Pakking 1 x 1161059
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Citaat van: Superskunkie op 26-05-2017 14:01:52
M'n vader heeft trouwens een heel mooi filmpje gevonden op youtube staat op m'n laptop, zal even de link zoeken op YouTube, is Russisch dus lastig te vinden maar een echte aanwinst voor het forum staat stap voor stap gefilmd!

[Gevonden] https://youtu.be/uU_UcWcXeR0

Oeps gewone 8.8 stalen bouten en de oude distributieriem er weer op ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Superskunkie

Bedankt Henk voor de nummers (en Dirk). Een hoop dingen in het filmpje zou ik ook absoluut anders doen, zoals bijvoorbeeld de klephoed met een tang pakken lijkt me niet goed als je per ongeluk de klepsteel mee krast. Tging mij erom hoe het eruit ziet en hoe het werkt als leek.
Tonnie

henry classic v70

...als je een heel huis kunt verbouwen zonder dat je bouwvakker bent kun je dit ook Tonnie  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Superskunkie

Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2017 10:41:49
...als je een heel huis kunt verbouwen zonder dat je bouwvakker bent kun je dit ook Tonnie  ;)

Ja ik hoop ook dat het lukt, ga er wel vanuit :) heb weleens een kop vervangen van een golf 2 en al meerdere distributiesnaren gedaan zonder echte sleutelervaring. Ik ben trammonteur van beroep, het sleutelen en netjes werken zit er dus wel in alleen de ervaring op het gebied van een auto ontbreekt mij een beetje, maar gelukkig heb ik heel veel technische collega's om mij heen, en natuurlijk het 850 forum.  Met een beetje geduld, en de juiste kennis moet het wel lukken!
Tonnie

Superskunkie

Citaat van: cornelis-b op 26-05-2017 14:34:25
Het hele lijstje met dank aan Dirk, de keringen hebben ze dacht ik niet bij Mister Auto en neem wel de goede pakking die roze van de dealer, niet goedkoop maar bewezen goed.

Klepseals 20 x 3517893
O-ringen bougies 5 x 1397525
2 nokkenaskeerring distributiezijde 2 x 6842272
2 nokkenaskeerring onsteking / nokkenassensor 2 x 9443310
Pakking 1 x 1161059


Hoi henk als ik dit nummer 9443310 bij mister auto in type welke moet ik dan hebben A WD of de AS WD?
Tonnie

cornelis-b

Citaat van: Superskunkie op 28-05-2017 00:19:03
Citaat van: cornelis-b op 26-05-2017 14:34:25
Het hele lijstje met dank aan Dirk, de keringen hebben ze dacht ik niet bij Mister Auto en neem wel de goede pakking die roze van de dealer, niet goedkoop maar bewezen goed.

Klepseals 20 x 3517893
O-ringen bougies 5 x 1397525
2 nokkenaskeerring distributiezijde 2 x 6842272
2 nokkenaskeerring onsteking / nokkenassensor 2 x 9443310
Pakking 1 x 1161059


Hoi henk als ik dit nummer 9443310 bij mister auto in type welke moet ik dan hebben A WD of de AS WD?

Ik zou deze 9443310 nemen, origineel Volvo

http://www.estateservices.nl/nokkenaskeerring-850-960-c70-s40-v40-s60-s80-s70-v70-s90-v90-v50-v70n-xc70-xc70n-xc90-achter-volvo.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Superskunkie

#13
Dit is trouwens mij probleemomschrijving:

Ik rij nu al enkele jaren met versleten klepsteelrubbers, had eerst in 2015 de turbo vervangen voor een  "splinternieuw" exemplaar van 20.000 km oud overgenomen van een forumlid hierzo. Dit verminderde het roken aanzienlijk maar na een tijdje kwam het probleem toch weer terug.

Onder de 14 graden buiten (en in de winter) is er vrij weinig aan de hand, nauwelijks een blauwe rookpluim heel lichtjes na lang stationair.

Maar zodra het een graad of 17 18 buiten is en ik sta voor het stoplicht dan komt er een flinke blauwe pluim. Laat ik m'n auto 15 min stationair draaien en ik rij dan weg dan zet ik zowieso de eerste 100 a 200 meter de hele straat blauw en daarna begint het roken pas af te nemen. In mij auto zit shell helix 10W40 blauwe flessen.


Nu met deze temperaturen moet ik ook niet in een file terecht komen....

Olieverbruik 1:1500 a 1:2000  (korte ritten vrij veel, lange stukken nauwelijks)

KM-stand 365.000

Heb de klus elke keer uitgesteld (behalve turbo) maar nu mij agenda wat minder vol is moet het toch echt gaan gebeuren en hoop ik dat het probleem daarna echt verholpen is en dat het forumlid mij achteraf geen rotte turbo heeft verkocht(ga ik zeker niet vanuit), of dat er andere ernstige dingen aan de hand zijn...
Tonnie

Vulk

Ik vind de link met de buitentemperatuur wel vreemd.