850 R, Lpi, Co veul te hoog 8.0

Gestart door janpy, 26-06-2017 13:18:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janpy

Hallo

Net de auto van de apk, afkeur....co veel te hoog 8.0.
Op benzine weet ik het niet.

Motor draait prima, niks aan de hand, geen lampjes op dash.
Op benzine ook prima.
Verbruik op lpg 1 op 7 a 8, altijd al zo geweest.

Ik begrijp dat het de kat kan zijn....slik.
MAar ook lekkende benzine injectoren, de benzine rail er even uitgehaald en op contact, stroom geen benzine uit.
Druk is echter denk ik veel lager dan tijdens het rijden.

Lekke slangen kan ik zo niet ontdekken, hoor ook geen gesis of zo.
Iemand nog een idee?

Oja, vialle Lpi

Groet Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

Ries van de Zilverschuit

Alleen dus op de lpg?

Als het de kat is, zou het probleem zich toch ook moeten voordoen op benzine. Idem dito met vacuümlekkage.

Wat voor auto, motor betreft het eigenlijk?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

janpy

Oja, Sorry

Een 850 R automaat bj 1996
Volvo 850 R automaat lpi Groen

kulk

#3
LPG injector(en) niet goed?
Ontsteking? LPG is hier gevoeliger voor
Temperatuursensor en thermostaat kan ook.

Ik heb laatst hetzelfde gehad met een Berlingo, gewoon op benzine.
Een injector was niet goed meer, vervangen dus, en temperatuursensor en thermostaat ook gelijk gedaan toen was het goed.
Ook nog wat van die reiniginsmeuk is er bij de brandstof gedaan voor deze reparaties, dit hielp enigszins maar niet genoeg in mijn geval

Ludo

Lambdasonde al ooit vervangen?.
99,99% de oorzaak van een te hoge CO.

janpy

Citaat van: Ludo op 26-06-2017 14:34:07
Lambdasonde al ooit vervangen?.
99,99% de oorzaak van een te hoge CO.

Lambda sensor is 1,5 jaar oud, bougies ook.
Temps sensor is ok, laatst uitgelezen, geeft 90gr aan.

Zit er over te denken om zelf een co metertje te kopen, voor dit soort gevalletjes.
steeds naar de garage om wat te testen is ook zo wat
Volvo 850 R automaat lpi Groen

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

kulk

1,5 jaar kan lang zijn voor een setje bougies, zeker op LPG. Ik verving ze ongeveer om de 10.000 km toen ik nog op gas reed

arjenT5R

#8
Zonder kat op LPG moet je makkelijk je waarden halen dus zit wss ergens anders in.
Zoals lambada sonde LMM vacuum lek brandstofdruk regelaar temperatuur sensor... en dat soort ellende... misschien eens proberen wat live data uit te toveren zoals fuel trims enzo?

ohja als je een zelf soldeer lambda sonde hebt gebruikt of een niet bosch....--> kliko  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Blackfox

Citaat van: kulk op 26-06-2017 14:57:08
1,5 jaar kan lang zijn voor een setje bougies, zeker op LPG. Ik verving ze ongeveer om de 10.000 km toen ik nog op gas reed

Hmm dat is wel een erg korte interval.40 of 50K met bougies op LPG moet gewoon geen probleem zijn.

gr,

Bas

arjenT5R

Citaat van: Blackfox op 26-06-2017 15:06:24
Citaat van: kulk op 26-06-2017 14:57:08
1,5 jaar kan lang zijn voor een setje bougies, zeker op LPG. Ik verving ze ongeveer om de 10.000 km toen ik nog op gas reed

Hmm dat is wel een erg korte interval.40 of 50K met bougies op LPG moet gewoon geen probleem zijn.

gr,

Bas

Hangt van veel dingen af... kun je niet zomaar zeggen een beetje pedaalridder met een gechipte (of meer) turbo op gas... kan zomaar met 15k een setje bougies versmelten tot 5 onbruikbare stokjes  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

janpy

Bougies zijn ngk iridium,(volgens de ngk lijst de goeie voor een R) vorig jaar apk geen probleem, ik rij 20-25k per jaar.
Rij over het algemeen gewoon rustig, auto voor woonwerk verkeer 60 km.

Lambda is origineel van bosch wat erin hoort.
Kat is nog niet vervangen.
Lmm is vorig jaar vervangen door nieuwe, ook bosch
Volvo 850 R automaat lpi Groen

janpy

Citaat van: arjenT5R op 26-06-2017 15:02:42
Zonder kat op LPG moet je makkelijk je waarden halen dus zit wss ergens anders in.
Zoals lambada sonde LMM vacuum lek brandstofdruk regelaar temperatuur sensor... en dat soort ellende... misschien eens proberen wat live data uit te toveren zoals fuel trims enzo?

ohja als je een zelf soldeer lambda sonde hebt gebruikt of een niet bosch....--> kliko  ;D

Das interessant, dus op lpg zonder kat moet je op je apk waardes kunnen komen?
Ik kan vanalles wel uitlezen met mijn Delphi 150, ben ook best handig, kan ook een hoop repareren aan een auto.
Maar van fuel trims heb ik geen verstand, maar zal vanavond eens de laptop er aan hangen, en kijken wat ik allemaal zie.

Ik heb nog een maand voordat de apk echt is verlopen

De lamda sensor is bosch

Groet JAn
Volvo 850 R automaat lpi Groen

V70geRwin

Jan, zou eerst kijken of de benzine ook van slag is.
De Vialle volgt gewoon de benzine inspuitwaarden namelijk (met een kleine conversie).


arjenT5R

Citaat van: janpy op 26-06-2017 16:40:26
Citaat van: arjenT5R op 26-06-2017 15:02:42
Zonder kat op LPG moet je makkelijk je waarden halen dus zit wss ergens anders in.
Zoals lambada sonde LMM vacuum lek brandstofdruk regelaar temperatuur sensor... en dat soort ellende... misschien eens proberen wat live data uit te toveren zoals fuel trims enzo?

ohja als je een zelf soldeer lambda sonde hebt gebruikt of een niet bosch....--> kliko  ;D

Das interessant, dus op lpg zonder kat moet je op je apk waardes kunnen komen?
Ik kan vanalles wel uitlezen met mijn Delphi 150, ben ook best handig, kan ook een hoop repareren aan een auto.
Maar van fuel trims heb ik geen verstand, maar zal vanavond eens de laptop er aan hangen, en kijken wat ik allemaal zie.

Ik heb nog een maand voordat de apk echt is verlopen

De lamda sensor is bosch

Groet JAn

Ja 10V van m'n vriendin doet netjes lamba 1.000 en Co 0.00% met 526.000 en koos katloos  ;D

Als de fueltrims ver van de nul vandaan zitten weetje dat er iets loos is. De computer compenseert iets wat ie wss niet hoort te doen.

Maar idd eerst benzine probleem oplossen gas volgt vanzelf.

Hebben ze je de lambda waarde ook verteld? Die is ook redelijk van belang bij het stellen van dit soort diagnoses.

Als ie rijk loopt en Co is hoog dan weet je weer iets meer dan dat t bijv Lambda 1.000 en Co 8.0 % zou zijn.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!