Olie lekkage ergens bovenin?

Gestart door c70_ibo, 26-06-2017 21:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: c70_ibo op 28-06-2017 12:18:56
Vandaag alles terug gemonteerd. Auto start niet meer. Is er een richting die ik moet aanhouden voor de montage van rotor? Hij slaat niet meer aan

Rotor net verkeerd om gemonteerd.
Heb ik ook een keer gehad, het is niet heel duidelijk maar kan eigenlijk maar op 1 manier maar even goed kan je hem verkeerd monteren...

Even goed kijken dan zie je het wel.

c70_ibo

Dus als je rotor verkeerd monteert start de auto niet? Ik heb alles los moeten halen om bij de nokkenas keering te kunnen komen. En alles gewoon naar mijn weten juist gemonteerd . Maar hij start niet.  Bougies zijn nu zwart.

Rotor kan je inderdaad op 1 manier monteren op die kapje maar die kapje is ook los geweest

V70geRwin

Citaat van: c70_ibo op 28-06-2017 12:54:07
Dus als je rotor verkeerd monteert start de auto niet? Ik heb alles los moeten halen om bij de nokkenas keering te kunnen komen. En alles gewoon naar mijn weten juist gemonteerd . Maar hij start niet.  Bougies zijn nu zwart.

Rotor kan je inderdaad op 1 manier monteren op die kapje maar die kapje is ook los geweest

Geen vonkjes  ;D

c70_ibo

Wat kan ik nu doen? Hoe vind ik de juiste positie van de rotor terug?

c70_ibo

Eindelijk heb de auto aan de praat gekregen weer. Na het vernieuwen van je nokkenas keering kan je dus de kap waar uiteindelijk de rotor op moet komen op 2 manieren monteren en dat bepaalt uiteindelijk in welke richting de rotor komt te staan omdat de rotor maar op 1 manier juist gemonteerd kan worden. Na het doordraaien van de kap naar de volgende bevestiging waar de rotor op komt ( scheelt 180 graden voor de rotor) is de auto gestart

V70geRwin

Citaat van: c70_ibo op 28-06-2017 15:38:43
Eindelijk heb de auto aan de praat gekregen weer. Na het vernieuwen van je nokkenas keering kan je dus de kap waar uiteindelijk de rotor op moet komen op 2 manieren monteren en dat bepaalt uiteindelijk in welke richting de rotor komt te staan omdat de rotor maar op 1 manier juist gemonteerd kan worden. Na het doordraaien van de kap naar de volgende bevestiging waar de rotor op komt ( scheelt 180 graden voor de rotor) is de auto gestart

De kap kan eigenlijk ook maar op 1 manier maar het is mij ook gelukt om dit om te draaien.
Daarmee verbuig je de kap wel een beetje.
Het is dus niet dummy proof en ben blij dat ik niet de enige ben  ;D

Maar hij loopt weer dus en klus weer klaar  :eusa_clap:

c70_ibo

Inderdaad :D  ben blij dat alles weer werkt en niet lekt Haha nee je bent inderdaad niet de enige