Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-05-2018 08:53:15
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Off Topic Algemeen
| | |-+  Waar heb je je vandaag over verheugd?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 67 68 69 [70] 71 72 Omlaag Print
Auteur Topic: Waar heb je je vandaag over verheugd?  (gelezen 40264 keer)
Marc O.
Lid 1000+

Geslacht: Man

'12 V70 D5, '84 744 GLE, '04 Saab 9-3 Cabrio

« Antwoord #1035 Gepost op: 16-05-2018 19:23:18 »

Das natuurlijk bullshit he.
Maar voor t zelfde als die audi rijd je 2 of drie andere midsize wagens die t zelfde doen.
K vind t gewoon geld smijterij.

Leuk voor de persoon die erin mag rijden.
Maar elders lopen ze te janken dat er te weinig geld is

Als je dan zulke wagens kunt rijden moet er een overschot aan middelen in de zorg zijn.

Hier sla je de plank volkomen mis:
1. die ambulances zijn hetzelfde als een stuk gereedschap, kwaliteit en betrouwbaarheid etc.
2. Verzekeringsmaatschappijen zijn het grote probleem in de zorg niet de uitvoerende instanties
3. Je zou jezelf eerst beter inlezen wat betreft deze materie, kom je op hele andere gedachten

Dis al die protesten voor meer personeel zijn niet terecht.
Als je nu voor 45K een knappe auto koopt waar alles in kan.
En voor die andere 45 personeel aanneemt
Want uiteindelijk word alles betaald uit de schatkist.

Anders moet je mij eens voor rekenen hoe een auto van 90K goedkoper kan zijn dan 1ívan 45.

Pas riep men nog dat er te weinig budget was voor ambulances en personeel.
Herhinner jij je dat gejank nog?
Gewoon minder van die flauwekul.

Daar kun je met wat geluk net een parttimer voor aannemen. En die zet je dan na het eerste jaar weer aan de kant?

...The Nile isn't just a river in Africa...

Reis naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010): http://www.vomac-nl.com
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+

I love it when a beun comes together!

« Antwoord #1036 Gepost op: 16-05-2018 19:28:12 »

Ofwel de mensen zijn te duur... niet de auto Grin

Een 20T daar red je levens mee Grin
sander69
Lid 100+

« Antwoord #1037 Gepost op: 16-05-2018 20:14:12 »

Hoe kun je om niks een discussie voeren?  Nou, je zet gewoon een foto van een auto neer.....

er zal vast over nagedacht zijn om deze auto in te zetten.

ik vind het wel een slim idee om hiervoor een elektrische auto in te zetten; ze rijden over het algemeen maar kleine stukjes en staan na gebruik toch weer aan de stekker.
BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+

2.3RN T5

« Antwoord #1038 Gepost op: 16-05-2018 21:54:16 »

Hoe kun je om niks een discussie voeren?  Nou, je zet gewoon een foto van een auto neer.....

ik vind het wel een slim idee om hiervoor een elektrische auto in te zetten; ze rijden over het algemeen maar kleine stukjes en staan na gebruik toch weer aan de stekker.
Ik vind die Tesla als vervanger van de trauma heli helemaal zo gek nog niet.
Tesla is bewezen goed, geen verbrandingsmotor dus overal te komen en zeker bloedje snel.

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat ťn het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.
Marc O.
Lid 1000+

« Antwoord #1039 Gepost op: 17-05-2018 06:39:45 »

Tesla is bewezen goed, geen verbrandingsmotor dus overal te komen en zeker bloedje snel.

Je bedoelt voor het miliieu? Kwalitatief valt het namelijk best wel mee hoor. Of tegen, zo je wilt. Desalniettemin zou ik 'm graag op mijn oprit hebben staan (niet als ambulance).

BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+

2.3RN T5

« Antwoord #1040 Gepost op: 17-05-2018 07:12:13 »

Je bedoelt voor het miliieu? Kwalitatief valt het namelijk best wel mee hoor. Of tegen, zo je wilt. Desalniettemin zou ik 'm graag op mijn oprit hebben staan (niet als ambulance).

Beide. Tesla is goed -althans ik zie ze weinig met panne aan de kant van de weg staan- en goed voor milieu en geluidloos. Wij wonen vlak naast het hol van  police en als die met gang weg moeten hoor je die VW diesels goed door de toeren gejaagd worden. Ik zie de centen liever in dergelijke voorzieningen gestoken worden dan in de zakken van diverse (goedbedoelde) managers.
Door ervaring heb ik ambu's toch al een paar keer dringend nodig gehad en dan is een korte aanrijdtijd toch verrekte fijn.....

Zouden we over verloop van tijd toch allemaal elektrisch moeten gaan rijden, staat zo'n Tesla met stip op nummer 1 van mijn wensenlijstje. Wink

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat ťn het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.
Marc O.
Lid 1000+

« Antwoord #1041 Gepost op: 17-05-2018 08:12:00 »

Mwah, lees je maar eens in. Kwalitatief is het bepaald geen hoogstaand produkt. Ik heb me er de afgelopen maanden enigszins in verdiept, en zou er nu niet eentje zonder twee jaar garantie durven kopen. Over een paar jaar, als de structurelere issues echt opgelost zijn, is dat wellicht anders.

KIM
Global Moderator
Lid 1000+

850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI

« Antwoord #1042 Gepost op: 17-05-2018 08:45:03 »

Tja het blijft een Amerikaanse auto. En qua milieu...
De gemiddelde elektrische auto in NL stoot op dit moment toch nog 114 gram CO2 / km de lucht in. Weliswaar niet direct bij de auto maar wel dankzij de Nederlandse wijze van elektriciteitswinning.

Piet
Lid 1000+

Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"

« Antwoord #1043 Gepost op: 17-05-2018 09:51:34 »

De gemiddelde elektrische auto in NL stoot op dit moment toch nog 114 gram CO2 / km de lucht in. Weliswaar niet direct bij de auto maar wel dankzij de Nederlandse wijze van elektriciteitswinning.

Mja , nu nog wel.
Maar dat gaat niet zo blijven.
KIM
Global Moderator
Lid 1000+

850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI

« Antwoord #1044 Gepost op: 17-05-2018 10:27:06 »

De vraag is hoe snel dat gaat veranderen. De laatst gebouwde kolencentrale is slechts een paar jaar oud: die gaan ze echt niet binnen 5 jaar uit de running nemen.

SB T-5R
Origineel is altijd beter
Lid 500+

2319 cc

« Antwoord #1045 Gepost op: 17-05-2018 10:52:00 »

Op dit moment is de totale vervuiling van een elektrische auto nog steeds hoger dan die van een auto met fossiele brandstofmotor.
gekeken naar verbruik, elektriciteit, maar ook productie en levensduur.

Maar dat is niet erg, want juist door het maar te gaan verkopen en gebruiken stimuleer je juist die ontwikkeling.
Dat een tesla op dit moment onder aan de streep vervuilender is dan veel andere "normale" auto's wordt dus op de koop toegenomen.
Men koopt het, dus het wordt verbeterd.

Of we allemaal elektrisch gaan rijden? Ik denk van niet.
Ons elektriciteitsnet kan dat ook nog lang niet aan. Los van het feit dat dat ook vervuilend is.
En "groene" stroom biedt daar al helemaal geen oplossing voor op grote schaal. Daar hebben we te weinig plek voor om zoveel windmolens / zonnepanelen etc te plaatsen. En op een bewolkte, windstille dag. Dan moeten we alsnog stoken.

Het mooiste zou zijn een hybride toepassing, waarbij de fossiele brandstofmotor gebruik gaat maken van een nieuw type brandstof.
En ja, daar is men al mee bezig. Ik geloof dat we daar mee uit de voeten kunnen als dat genoeg gestimuleerd wordt.
Het idee is om de Co2 in de lucht (die we dus uitstoten) als basis gaan gebruiken voor de koolstof (binnen de koolwaterstof verbinding van een brandstof). Zodat het proces van uitstoot een soort van wordt "omgekeerd".
Ik hoop dat we daar de komende jaren meer over gaan horen. Als het levensvatbaar genoeg is natuurlijk.

Piet
Lid 1000+

« Antwoord #1046 Gepost op: 17-05-2018 11:28:27 »

De vraag is hoe snel dat gaat veranderen. De laatst gebouwde kolencentrale is slechts een paar jaar oud: die gaan ze echt niet binnen 5 jaar uit de running nemen.

Het lijkt er op van toch wel.
Zo achterlijk werkt het hier wel in de politiek.
(Er worden wel meer miljarden rucksichtlos over de balk gesmeten, zie o.a. HSL-debacle)
« Laatste verandering: 17-05-2018 11:32:02 door Piet » Gelogd
Piet
Lid 1000+

« Antwoord #1047 Gepost op: 17-05-2018 11:30:59 »

Op dit moment is de totale vervuiling van een elektrische auto nog steeds hoger dan die van een auto met fossiele brandstofmotor.
gekeken naar verbruik, elektriciteit, maar ook productie en levensduur.

Maar dat is niet erg, want juist door het maar te gaan verkopen en gebruiken stimuleer je juist die ontwikkeling.
Dat een tesla op dit moment onder aan de streep vervuilender is dan veel andere "normale" auto's wordt dus op de koop toegenomen.
Men koopt het, dus het wordt verbeterd.

Of we allemaal elektrisch gaan rijden? Ik denk van niet.
Ons elektriciteitsnet kan dat ook nog lang niet aan. Los van het feit dat dat ook vervuilend is.
En "groene" stroom biedt daar al helemaal geen oplossing voor op grote schaal. Daar hebben we te weinig plek voor om zoveel windmolens / zonnepanelen etc te plaatsen. En op een bewolkte, windstille dag. Dan moeten we alsnog stoken.

Het mooiste zou zijn een hybride toepassing, waarbij de fossiele brandstofmotor gebruik gaat maken van een nieuw type brandstof.
En ja, daar is men al mee bezig. Ik geloof dat we daar mee uit de voeten kunnen als dat genoeg gestimuleerd wordt.
Het idee is om de Co2 in de lucht (die we dus uitstoten) als basis gaan gebruiken voor de koolstof (binnen de koolwaterstof verbinding van een brandstof). Zodat het proces van uitstoot een soort van wordt "omgekeerd".
Ik hoop dat we daar de komende jaren meer over gaan horen. Als het levensvatbaar genoeg is natuurlijk.

De toekomst ligt, denk ik, in elektromotoren die aangedreven gaan worden door waterstof generatoren.
Marc O.
Lid 1000+

« Antwoord #1048 Gepost op: 17-05-2018 11:58:08 »

Het voordeel van waterstof is dat je het kunt produceren op het moment dat je zelf wilt (dus bij voldoende aanbod van groene stroom). Het nadeel is dat er totaal geen toereikende infrastructuur is. Los nog van het feit dat het vele malen inefficiŽnter is dan een direct electrisch aangedreven auto.

V70geRwin
Lid 1000+

V70R automaat 426

« Antwoord #1049 Gepost op: 17-05-2018 12:06:06 »

Het voordeel van waterstof is dat je het kunt produceren op het moment dat je zelf wilt (dus bij voldoende aanbod van groene stroom). Het nadeel is dat er totaal geen toereikende infrastructuur is. Los nog van het feit dat het vele malen inefficiŽnter is dan een direct electrisch aangedreven auto.

Maar een mooi opslagmiddel om verschillen tussen vraag en aanbod op te vangen en met een mooie schone verbranding.
Waar die verbranding dan ook is (centrale of in de auto).

Port Rotterdam gaat een proef doen met op zee waterstof maken.
https://www.portofrotterdam.com/nl/nieuws-en-persberichten/onderzoek-naar-gebruik-groene-waterstof-in-raffinageproces
Pagina's: 1 ... 67 68 69 [70] 71 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: