Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Vandaag m'n eerst loadpiek van 12.24 gehad... Hoe hoog zou ie echt geweest zijn ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: arjenT5R op 14-04-2018 19:53:57
Vandaag m'n eerst loadpiek van 12.24 gehad... Hoe hoog zou ie echt geweest zijn ;D
Mooi resultaat! Heb je ook een EGT mee kunnen loggen en wat was je turbodruk?
(Altijd nieuwsgierig)

arjenT5R

Egt heb ik tot nu toe alleen nog in de auto als losse meter (is ook de enige)
Geen bizarre waarden gezien daar, turbodruk heb ik ergens een max gezien van 1,43kg ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ozzzz

Wellicht een kleine toevoeging:

Het lukte mij maar niet om te kunnen connecten met TunerPro, tijdens het connecten crashte TunerPro volledig.. het hele zaakje tot 2 keer toe verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.

Wat blijkt TunerPro maakt bij installatie een map aan in program files maar als je die verwijderd en opnieuw installeert  neemt die de "oude" waardes over die blijkbaar in: C:\MyDocuments\Tuner Pro Files\ staan.

Toen ik ook die map verwijderd had en een nieuwe installatie deed werkte het in 1 keer.

arjenT5R

Zijn er hier al mede tuners die hun aanzuigbuis tussen luchtfilter en "radiateur regio" in elkaar zogen?

Ik had dus vanochtend tijdens een run dat ie bij 4000 rpm helemaal smoorde ik was echt verbaasd als in... wat nuuu weeerrrr ;D

Aanzuigbuis er af gerukt en nog een run gedaan en t was helemaal weg.



Luchtverplaatsing max (volgens lmm) is 1000kg/h bij 5100 rpm.

Zijn er meer die dit hebben en hoe los je dit op?
PVC buis er in frommelen? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

;D Ik heb het probleem niet. Maar ik heb die aanzuigbuis ook weggekieperd.

Piet

#846
Dat gebeurt wel vaker.
T'is een best wel een vrij slapwandig stukje plastic ook.
Met een beetje beunen met een stukje alubuis en wat siliconen koppelingen is dat toch wel op te lossen?  ;D

Zo wil de plastic aanzuigbuis tussen LMM en turbo ook nog wel eens collaberen...

arjenT5R

Hahaah ja die is al pvc / silicone nu die andere nog dan ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Pvc ?
Dat is wel erg beun zeg  ;D
Zo duur is een stukje alupijp nou toch ook weer niet ?  ;)

arjenT5R

Citaat van: Piet op 17-04-2018 17:22:29
Pvc ?
Dat is wel erg beun zeg  ;D
Zo duur is een stukje alupijp nou toch ook weer niet ?  ;)

Van m'n grote vriend cain gekregen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Echt weer een zeeuwse oplossing, een pvc buis uit de karwei als aanzuigbuis...

classicT5

Als het werkt, why not? :)

Zuunig zijn heeft ook zijn charmes

Antracs

Citaat van: Antracs op 13-04-2018 23:38:34
Ik heb nu ook de Zener modificatie van de spanningsvoorziening van de Vp pin van de flash-chip.
De eerste keer in-car flashen lukte niet met draaiende fan(bootmode), te laag voltage.
In car flashen met de fan-zekering eruit, lichten+ventilatie uit, accupluspool op pin B8, zonder externe spanningsbron of step-up regulator: probleemloos!

Een duidelijke verbetering, spaart een hoop tijd als het in 1x lukt

Nou het flashen lukt nu weer niet  :eusa_think:
Ook niet met een externe spanningsbron erop @13,6V.
Iemand ideeën hoe ik dit kan troubleshooten?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

Citaat van: classicT5 op 17-04-2018 19:21:54
Als het werkt, why not? :)

Na jah, dat is dan natuurlijk ook weer zo...
But what will be the next step?
Een voorspatscherm van triplex ?   ;D ;D

razorx

Citaat van: Antracs op 17-04-2018 21:08:20
Citaat van: Antracs op 13-04-2018 23:38:34
Ik heb nu ook de Zener modificatie van de spanningsvoorziening van de Vp pin van de flash-chip.
De eerste keer in-car flashen lukte niet met draaiende fan(bootmode), te laag voltage.
In car flashen met de fan-zekering eruit, lichten+ventilatie uit, accupluspool op pin B8, zonder externe spanningsbron of step-up regulator: probleemloos!

Een duidelijke verbetering, spaart een hoop tijd als het in 1x lukt

Nou het flashen lukt nu weer niet  :eusa_think:
Ook niet met een externe spanningsbron erop @13,6V.
Iemand ideeën hoe ik dit kan troubleshooten?
Ik heb een Ostrich in mijn daily tuner, maar heb dat incar flashen met een andere ecu vaak uitgeprobeerd. Bij mij was het altijd een gok of het in car flashen goed zou gaan. Uiteraard voldeed mijn setup aan de randvoorwaarden. Mijn vermoeden is dat de rest van de OBD gerelateerde hardware in de auto kan storen met ongewenste "antwoorden".