Auteur Topic: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.  (gelezen 39110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #840 Gepost op: 14-04-2018 19:53:57 »
Vandaag m'n eerst loadpiek van 12.24 gehad... Hoe hoog zou ie echt geweest zijn ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #841 Gepost op: 14-04-2018 20:07:46 »
Vandaag m'n eerst loadpiek van 12.24 gehad... Hoe hoog zou ie echt geweest zijn ;D
Mooi resultaat! Heb je ook een EGT mee kunnen loggen en wat was je turbodruk?
(Altijd nieuwsgierig)

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #842 Gepost op: 14-04-2018 21:22:53 »
Egt heb ik tot nu toe alleen nog in de auto als losse meter (is ook de enige)
Geen bizarre waarden gezien daar, turbodruk heb ik ergens een max gezien van 1,43kg ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

Ozzzz

  • Wintertuner
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 200
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #843 Gepost op: 14-04-2018 21:58:49 »
Wellicht een kleine toevoeging:

Het lukte mij maar niet om te kunnen connecten met TunerPro, tijdens het connecten crashte TunerPro volledig.. het hele zaakje tot 2 keer toe verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.

Wat blijkt TunerPro maakt bij installatie een map aan in program files maar als je die verwijderd en opnieuw installeert  neemt die de "oude" waardes over die blijkbaar in: C:\MyDocuments\Tuner Pro Files\ staan.

Toen ik ook die map verwijderd had en een nieuwe installatie deed werkte het in 1 keer.

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #844 Gepost op: 17-04-2018 11:46:52 »
Zijn er hier al mede tuners die hun aanzuigbuis tussen luchtfilter en "radiateur regio" in elkaar zogen?

Ik had dus vanochtend tijdens een run dat ie bij 4000 rpm helemaal smoorde ik was echt verbaasd als in... wat nuuu weeerrrr ;D

Aanzuigbuis er af gerukt en nog een run gedaan en t was helemaal weg.



Luchtverplaatsing max (volgens lmm) is 1000kg/h bij 5100 rpm.

Zijn er meer die dit hebben en hoe los je dit op?
PVC buis er in frommelen? ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #845 Gepost op: 17-04-2018 14:14:32 »
;D Ik heb het probleem niet. Maar ik heb die aanzuigbuis ook weggekieperd.

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #846 Gepost op: 17-04-2018 15:00:20 »
Dat gebeurt wel vaker.
T'is een best wel een vrij slapwandig stukje plastic ook.
Met een beetje beunen met een stukje alubuis en wat siliconen koppelingen is dat toch wel op te lossen?  ;D

Zo wil de plastic aanzuigbuis tussen LMM en turbo ook nog wel eens collaberen...
« Laatst bewerkt op: 17-04-2018 15:16:33 door Piet »
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #847 Gepost op: 17-04-2018 16:49:12 »
Hahaah ja die is al pvc / silicone nu die andere nog dan ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #848 Gepost op: 17-04-2018 17:22:29 »
Pvc ?
Dat is wel erg beun zeg  ;D
Zo duur is een stukje alupijp nou toch ook weer niet ?  ;)
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #849 Gepost op: 17-04-2018 17:34:56 »
Pvc ?
Dat is wel erg beun zeg  ;D
Zo duur is een stukje alupijp nou toch ook weer niet ?  ;)

Van m'n grote vriend cain gekregen ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #850 Gepost op: 17-04-2018 18:11:46 »
Echt weer een zeeuwse oplossing, een pvc buis uit de karwei als aanzuigbuis...
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #851 Gepost op: 17-04-2018 19:21:54 »
Als het werkt, why not? :)

Zuunig zijn heeft ook zijn charmes

Antracs

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #852 Gepost op: 17-04-2018 21:08:20 »
Ik heb nu ook de Zener modificatie van de spanningsvoorziening van de Vp pin van de flash-chip.
De eerste keer in-car flashen lukte niet met draaiende fan(bootmode), te laag voltage.
In car flashen met de fan-zekering eruit, lichten+ventilatie uit, accupluspool op pin B8, zonder externe spanningsbron of step-up regulator: probleemloos!

Een duidelijke verbetering, spaart een hoop tijd als het in 1x lukt

Nou het flashen lukt nu weer niet  :eusa_think:
Ook niet met een externe spanningsbron erop @13,6V.
Iemand ideeën hoe ik dit kan troubleshooten?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #853 Gepost op: 17-04-2018 21:13:48 »
Als het werkt, why not? :)

Na jah, dat is dan natuurlijk ook weer zo...
But what will be the next step?
Een voorspatscherm van triplex ?   ;D ;D
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #854 Gepost op: 17-04-2018 22:14:59 »
Ik heb nu ook de Zener modificatie van de spanningsvoorziening van de Vp pin van de flash-chip.
De eerste keer in-car flashen lukte niet met draaiende fan(bootmode), te laag voltage.
In car flashen met de fan-zekering eruit, lichten+ventilatie uit, accupluspool op pin B8, zonder externe spanningsbron of step-up regulator: probleemloos!

Een duidelijke verbetering, spaart een hoop tijd als het in 1x lukt

Nou het flashen lukt nu weer niet  :eusa_think:
Ook niet met een externe spanningsbron erop @13,6V.
Iemand ideeën hoe ik dit kan troubleshooten?
Ik heb een Ostrich in mijn daily tuner, maar heb dat incar flashen met een andere ecu vaak uitgeprobeerd. Bij mij was het altijd een gok of het in car flashen goed zou gaan. Uiteraard voldeed mijn setup aan de randvoorwaarden. Mijn vermoeden is dat de rest van de OBD gerelateerde hardware in de auto kan storen met ongewenste "antwoorden".