Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22-08-2017 18:49:09
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  ECU (Chip) Tuning
| | | |-+  Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15 Omlaag Print
Auteur Topic: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.  (gelezen 3024 keer)
Piet
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4641


Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"


« Antwoord #30 Gepost op: 12-08-2017 23:31:15 »


Ik heb een life-ban op ebay  eusa_wall


Hoe krijg je zoiets voor elkaar dan?
Gelogd
arjenT5R
De Beunhaas
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 6109


" I love it when a beun comes together! "


« Antwoord #31 Gepost op: 12-08-2017 23:40:29 »


Ik heb een life-ban op ebay  eusa_wall


Hoe krijg je zoiets voor elkaar dan?

Hallo iedereen leest mee hier, da's stikke slecht voor m'n repertatie repetitie reparatie? eusa_shifty Grin
« Laatste verandering: 12-08-2017 23:42:34 door arjenT5R » Gelogd
Dirk342
Clublidnr. 85011048
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 22595


Oud is leuk, behalve.....


« Antwoord #32 Gepost op: 13-08-2017 06:25:43 »

Absoluut niet als kift bedoeld, maar een S90/960 is nooit met een 3.25" LMM geleverd, wel met een 3" welke je nu ook gekocht hebt. Voor een 3.25" LMM kom je uit bij BMW V8 en consorten (die hebben o.a. Piet, Yits en ik er ook inzitten momenteel)

Gehe voor mijn toepassing 3 inch voldoende, heb de post even aangepast  Grin
Lijkt me er ook makkelijker op pas te maken dan nog weer een maatje groter.

edit:

voor de volledigheid ook de 3.25 duimer

3.25 duim BMW maf voor slechts 22 eurootjes incl shipping Grin
De LMM die in de 3"behuizing meteen wegkiepen want heb je echt niets aan en je originele Bosch erin drukken. Als je de filterdeksel en aanzuigbuis naar de turbo toe van een latere V70 dan past die 3" behuizing er zo in en hoef je niets aan te passen.  Je bent dan alleen de tekst 'turbo' kwijt op je luchtfilterdeksel.  Een 850 filterdeksel zul je helemaal aan moeten passen, ook voor de 3' behuizing.

De prijs van de 3.25" behuizing is echt spotgoedkoop, ik was er beduidend meer voor kwijt en die van mij kwam via Engeland.
Gelogd

"Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zég, niet voor wat jij begríjpt!"
BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4799


Begonnen met roken......


WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 13-08-2017 09:58:33 »

Begrijp ik nou goed uit het bovenstaande dat bij een gechipte auto de LMM in zijn eigen behuizing tegen het einde van de meetwaarde aanloopt? En dus bij redelijk vollast dus "clipt?
En ik begrijp dus ook dat een 3" behuizing zoals Arjen die aangeeft met je eigen Bosch LMM 1 op 1 zo in je eigen wagen geschroefd kan worden voor een beter meet bereik van de LMM?

Of heb ik het nu helemaal mis.... 'Tis nog vroeg namelijk.... eusa_wall
Gelogd

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

Als ik iets zeg dat je kwetst, zeg het gewoon op een normale manier, ik bedoel het meestal niet verkeerd
MrCain
Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2119


Been there done that got the poepluier...


« Antwoord #34 Gepost op: 13-08-2017 10:10:13 »


Gehe voor mijn toepassing 3 inch voldoende, heb de post even aangepast  Grin
Lijkt me er ook makkelijker op pas te maken dan nog weer een maatje groter.

edit:

voor de volledigheid ook de 3.25 duimer

3.25 duim BMW maf voor slechts 22 eurootjes incl shipping Grin


Heb de zelfde cheap charly maf Grin
Let wel dat je een andere (dacht dikkere) o-ring nodig hebt voor je originele maf sensor anders een hevig gevalletje van valse lucht ivm niet echt goed afsluitende sensor Wink
Moet s ff kiekrn wat de maat nou weer was van de nieuwe o-ring..
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
Dirk342
Clublidnr. 85011048
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 22595


Oud is leuk, behalve.....


« Antwoord #35 Gepost op: 13-08-2017 10:13:08 »

@BJ: Beide ja dus. Maar is ook, gedeeltelijk door de tune, te voorkomen dat je niet in complete vollast draait. Dus net voordat hij gaat clippen stoppen met verder tunen (simpel gezegd). Piet en Yits hebben daar wel een betere uitleg over als ik.
Gelogd

"Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zég, niet voor wat jij begríjpt!"
BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4799


Begonnen met roken......


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 13-08-2017 10:23:48 »

Dirk, maar dat is dan toch supersimpel te ondervangen door er een 3" LMM behuizing in te knopen?
Gelogd

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

Als ik iets zeg dat je kwetst, zeg het gewoon op een normale manier, ik bedoel het meestal niet verkeerd
Piet
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4641


Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"


« Antwoord #37 Gepost op: 13-08-2017 11:29:03 »

Voor een 16T is een 3"  (is eigenlijk een 2.75 " Inner Diameter) S90/960  MAF wel raadzaam.
Voor een 19T een 3.25" , ook een S90 zou hier nog wel gaan, maar is dan wel krap aan.
De meeste sensoren (ook nieuw) halen ook niet helemaal de 5 volt.
Inderdaad,  zoals Dirk al opmerkte, de eigen originele 850 sensor in de nieuwe behuizing schroeven.
En zorgen, vooral bij de de BMW 3.25 zoals mrCain al opmerkte, dat er goede luchtdichte afsluiting is.
« Laatste verandering: 13-08-2017 11:33:31 door Piet » Gelogd
BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4799


Begonnen met roken......


WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 13-08-2017 11:51:18 »

Helder, dan gaan we dus een alibabba 3" MAF behuizing regelen..
Gelogd

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

Als ik iets zeg dat je kwetst, zeg het gewoon op een normale manier, ik bedoel het meestal niet verkeerd
MrCain
Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2119


Been there done that got the poepluier...


« Antwoord #39 Gepost op: 13-08-2017 12:13:49 »

Let wel: zo'n BMW mafbehuizing is wel monsterlijk groot...
Toen ik m uitpakte had ik een sjezus.... Shocked momentje met kort daaropvolgend: waar moet ik die in godsnaam kwijt onder de motorkap... toen siliconen bochten gekocht en die zijn ook niet echt klein te noemen  Grin

Ben wel gelijk een 3" aanzuigpuup aan t maken ivm te veel ondruk voor de compressor bij max load (dan trek je je compressor net weer wat meer uit zn ideale gebied van zn curve).

Nu je dan toch bezig bent  Grin
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
arjenT5R
De Beunhaas
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 6109


" I love it when a beun comes together! "


« Antwoord #40 Gepost op: 13-08-2017 12:18:05 »

En idd zoals dirk ook al aangeeft dat binnenwerk dus de eigenlijke sensor gelijk weg pleuren is niets waard.
Heb eens een "mapco" lmm gehad van autodoc.
De auto liep een week lang kneiter hard... (voor een originele zonder aanpassingen)
en daarna was t een grote backfire haha. En was ie stuk.
Heb t ellende ding maar terug gestuurd en m'n geld terug gehad toch een tientje of 6 a 7 meen ik.

Originele boschhh heb je tegenwoordig ook voor 150 euronen... bij autodoc.

Mijn luchtfilterhuisdeksel heeft al geen turbo teksten meer, dus met een beetje geluk pas ie er zo in Smiley
Gelogd
BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4799


Begonnen met roken......


WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 13-08-2017 12:20:10 »

3" zou plug and pray moeten zijn en zou zo in plaats van de huidige MAF behuizing moeten passen als ik het zo begrijp.
En groter dan 16T wil ik toch niet.

Is geen BMW 3,25" dus....
Gelogd

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

Als ik iets zeg dat je kwetst, zeg het gewoon op een normale manier, ik bedoel het meestal niet verkeerd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10308


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 13-08-2017 12:34:10 »

Uiteraard moet je je ECU wel vertellen dat je een grotere LMM hebt.
Gelogd
Maarten-t5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 325


850 t5


« Antwoord #43 Gepost op: 13-08-2017 12:38:15 »

Die 3 inch behuizing past niet in een std 850 luchtfilterdeksel. Je hebt het bijbehorende deksel nodig, die overigens wel op de std luchtfilterbox past. Ook de aanzuigbuis naar de turbo past niet zonder aanpassingen.
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10308


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 13-08-2017 13:00:26 »

Helder, dan gaan we dus een alibabba 3" MAF behuizing regelen..
Als je het niet erg vindt, houden we het even bij het werk dat we nu hebben.
Dat is al zat hoor. Wink
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.035 seconden met 20 queries.