Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-08-2018 10:22:59
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  ECU (Chip) Tuning
| | | |-+  Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 56 57 58 [59] 60 61 62 63 Omlaag Print
Auteur Topic: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.  (gelezen 37137 keer)
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8752


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #870 Gepost op: 20-04-2018 18:26:22 »

Ja ik heb ook wel eens over die ostrich gedacht maar ik zou m voor dagelijks gebruik er uit laten en m alleen gebruiken om te tunen denk ik.
Als je dan een tune heb die je zint flash je die in een ecu.

Ik heb wel geen ostrich maar zo zou ik t doen denk ik Grin
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11472


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #871 Gepost op: 20-04-2018 19:23:24 »

Er zit wel wat in je logica. Ik ben echter aanhanger van het aRat principe:
all Rides a tune Grin

Het is inderdaad het batterijtje van de Ostrich. Die geeft nog maar 1,49V af. Moest 3V zijn. Het exacte type met de drie soldeerpennetjes is BR2330/GUN
Te koop bij Farnell of Sinuss. Ik wil er morgen ééntje hebben dus dat wordt morgen even kijken bij Rotor, Muco of Hecke in Amsterdam.

Ach heb dat ding alweer sinds 2014. Normaal gaat zo een batterijtje veel langer mee maar niet bij de temperaturen onder de kap.
U bent gewaarschuwd. Wink
« Laatste verandering: 20-04-2018 19:28:19 door razorx » Gelogd

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid." -Einstein-

"Een vis die een boom wil beklimmen heeft hulp nodig."
Piet
AKA rat-rod Pete
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5433



« Antwoord #872 Gepost op: 20-04-2018 21:25:35 »

Ja ik heb ook wel eens over die ostrich gedacht maar ik zou m voor dagelijks gebruik er uit laten en m alleen gebruiken om te tunen denk ik.
Als je dan een tune heb die je zint flash je die in een ecu.

Ik heb wel geen ostrich maar zo zou ik t doen denk ik Grin

Vind ik ook.
Al moet ik toegeven dat ik uit pure luiheid de ostrich ECU er ook vrijwel permanent in heb laten zitten.
Maar het is dan wel handig op zijn minst een backup (niet ostrich) ecu met daarin een werkende bin geflasht in de auto te hebben liggen.
Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10317


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #873 Gepost op: 22-04-2018 10:01:06 »

Ik ga binnenkort mijn injectoren kalibreren. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe rijdt de auto achteraf?

http://m44.wikia.com/wiki/Tuning_the_Injector_constant_and_dead_times
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11472


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #874 Gepost op: 22-04-2018 10:22:52 »

Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.
Gelogd

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid." -Einstein-

"Een vis die een boom wil beklimmen heeft hulp nodig."
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10317


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #875 Gepost op: 22-04-2018 13:32:27 »

Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Kan je dat iets verduidelijken?  Grin
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11472


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #876 Gepost op: 22-04-2018 13:58:23 »

Sorry. Autocorrectie van de telefoon. Ik bedoelde smooth.
Gelogd

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid." -Einstein-

"Een vis die een boom wil beklimmen heeft hulp nodig."
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10317


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #877 Gepost op: 22-04-2018 14:24:11 »

Dat is al duidelijker. Smiley
« Laatste verandering: 22-04-2018 15:54:34 door Vulk » Gelogd
Antracs
Lid 10+
**
Offline Offline

Berichten: 58


« Antwoord #878 Gepost op: 23-04-2018 22:00:59 »

Hoe kan ik de requested load vergelijken met actual load in de monitors?
Gelogd

C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10317


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #879 Gepost op: 26-04-2018 18:58:57 »

Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Op hoeveel ritjes mag ik rekenen vooraleer ik dat spot on krijg?
Lukt het uberhaupt om zowel tijdens stationair als rijden een AFR van 14,7 te bereiken? Welke getallen zijn aanvaardbaar tijdens het kalibreren?
Gelogd
freefall
pro beun tuner
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 746


Nee


« Antwoord #880 Gepost op: 26-04-2018 22:12:41 »

Hoe kan ik de requested load vergelijken met actual load in de monitors?

vxp_soll aanklikken en eventueel renamen. Deze heet bij mij load setpoint.
Gelogd

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje
freefall
pro beun tuner
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 746


Nee


« Antwoord #881 Gepost op: 26-04-2018 22:16:39 »

Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Op hoeveel ritjes mag ik rekenen vooraleer ik dat spot on krijg?
Lukt het uberhaupt om zowel tijdens stationair als rijden een AFR van 14,7 te bereiken? Welke getallen zijn aanvaardbaar tijdens het kalibreren?


Wat ik van Kornelis begreep is dat je met een rit van een uurtje een heel eind zou moeten zijn, en volgens de kenners met 5 a 6 irritaties zou je je injectoren gecalibreerd moeten hebben. Exact 14.7 lijkt me een beetje utopisch, maar as close as possible.

Shoot me if ik het niet goed heb Grin
Gelogd

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje
Miyel
Club lid
Lid 500+
****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 721


855 T-5R Black Stone.


« Antwoord #882 Gepost op: 26-04-2018 22:50:03 »

Met 5 a 6 irritaties...

En ik maar denken dat we dit voor de hobby doen  Grin

(Iteraties)
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11472


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #883 Gepost op: 27-04-2018 09:53:59 »

 Grin

Met dat aantal iteraties moet je inderdaad goed zitten.
Let niet op de acceleratie AFR's maar puur op de constante snelheids waarden.
Gelogd

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid." -Einstein-

"Een vis die een boom wil beklimmen heeft hulp nodig."
Piet
AKA rat-rod Pete
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5433



« Antwoord #884 Gepost op: 27-04-2018 10:05:18 »

Grin

Met dat aantal iteraties moet je inderdaad goed zitten.
Let niet op de acceleratie AFR's maar puur op de constante snelheids waarden.

Indedaad.
En dan ook echt constant..echt strak op dezelfde snelheid op een vlakke weg. Gaspedaal onbeweeglijk.
Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
Pagina's: 1 ... 56 57 58 [59] 60 61 62 63 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.061 seconden met 20 queries.