Auteur Topic: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.  (gelezen 39111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #870 Gepost op: 20-04-2018 18:26:22 »
Ja ik heb ook wel eens over die ostrich gedacht maar ik zou m voor dagelijks gebruik er uit laten en m alleen gebruiken om te tunen denk ik.
Als je dan een tune heb die je zint flash je die in een ecu.

Ik heb wel geen ostrich maar zo zou ik t doen denk ik ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #871 Gepost op: 20-04-2018 19:23:24 »
Er zit wel wat in je logica. Ik ben echter aanhanger van het aRat principe:
all Rides a tune ;D

Het is inderdaad het batterijtje van de Ostrich. Die geeft nog maar 1,49V af. Moest 3V zijn. Het exacte type met de drie soldeerpennetjes is BR2330/GUN
Te koop bij Farnell of Sinuss. Ik wil er morgen ééntje hebben dus dat wordt morgen even kijken bij Rotor, Muco of Hecke in Amsterdam.

Ach heb dat ding alweer sinds 2014. Normaal gaat zo een batterijtje veel langer mee maar niet bij de temperaturen onder de kap.
U bent gewaarschuwd. ;)
« Laatst bewerkt op: 20-04-2018 19:28:19 door razorx »

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #872 Gepost op: 20-04-2018 21:25:35 »
Ja ik heb ook wel eens over die ostrich gedacht maar ik zou m voor dagelijks gebruik er uit laten en m alleen gebruiken om te tunen denk ik.
Als je dan een tune heb die je zint flash je die in een ecu.

Ik heb wel geen ostrich maar zo zou ik t doen denk ik ;D

Vind ik ook.
Al moet ik toegeven dat ik uit pure luiheid de ostrich ECU er ook vrijwel permanent in heb laten zitten.
Maar het is dan wel handig op zijn minst een backup (niet ostrich) ecu met daarin een werkende bin geflasht in de auto te hebben liggen.
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10401
  • Geslacht: Man
  • Thomas heeft altijd gelijk!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #873 Gepost op: 22-04-2018 10:01:06 »
Ik ga binnenkort mijn injectoren kalibreren. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe rijdt de auto achteraf?

http://m44.wikia.com/wiki/Tuning_the_Injector_constant_and_dead_times

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #874 Gepost op: 22-04-2018 10:22:52 »
Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10401
  • Geslacht: Man
  • Thomas heeft altijd gelijk!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #875 Gepost op: 22-04-2018 13:32:27 »
Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Kan je dat iets verduidelijken?  ;D

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #876 Gepost op: 22-04-2018 13:58:23 »
Sorry. Autocorrectie van de telefoon. Ik bedoelde smooth.

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10401
  • Geslacht: Man
  • Thomas heeft altijd gelijk!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #877 Gepost op: 22-04-2018 14:24:11 »
Dat is al duidelijker. :)
« Laatst bewerkt op: 22-04-2018 15:54:34 door Vulk »

Antracs

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #878 Gepost op: 23-04-2018 22:00:59 »
Hoe kan ik de requested load vergelijken met actual load in de monitors?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10401
  • Geslacht: Man
  • Thomas heeft altijd gelijk!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #879 Gepost op: 26-04-2018 18:58:57 »
Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Op hoeveel ritjes mag ik rekenen vooraleer ik dat spot on krijg?
Lukt het uberhaupt om zowel tijdens stationair als rijden een AFR van 14,7 te bereiken? Welke getallen zijn aanvaardbaar tijdens het kalibreren?

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 774
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #880 Gepost op: 26-04-2018 22:12:41 »
Hoe kan ik de requested load vergelijken met actual load in de monitors?

vxp_soll aanklikken en eventueel renamen. Deze heet bij mij load setpoint.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 774
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #881 Gepost op: 26-04-2018 22:16:39 »
Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Op hoeveel ritjes mag ik rekenen vooraleer ik dat spot on krijg?
Lukt het uberhaupt om zowel tijdens stationair als rijden een AFR van 14,7 te bereiken? Welke getallen zijn aanvaardbaar tijdens het kalibreren?


Wat ik van Kornelis begreep is dat je met een rit van een uurtje een heel eind zou moeten zijn, en volgens de kenners met 5 a 6 irritaties zou je je injectoren gecalibreerd moeten hebben. Exact 14.7 lijkt me een beetje utopisch, maar as close as possible.

Shoot me if ik het niet goed heb ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 747
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #882 Gepost op: 26-04-2018 22:50:03 »
Met 5 a 6 irritaties...

En ik maar denken dat we dit voor de hobby doen  ;D

(Iteraties)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #883 Gepost op: 27-04-2018 09:53:59 »
 ;D

Met dat aantal iteraties moet je inderdaad goed zitten.
Let niet op de acceleratie AFR's maar puur op de constante snelheids waarden.

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #884 Gepost op: 27-04-2018 10:05:18 »
;D

Met dat aantal iteraties moet je inderdaad goed zitten.
Let niet op de acceleratie AFR's maar puur op de constante snelheids waarden.

Indedaad.
En dan ook echt constant..echt strak op dezelfde snelheid op een vlakke weg. Gaspedaal onbeweeglijk.
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-