Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Dat kalibreren wordt niets. Direct een lambdalamje, sterk pruttelen bij stationair en dan uitvallen.
Had nochtans de juiste MAF en injectoren gekozen.

Antracs

ik kijk gewoon om de zoveel dagen of mn trims beter zijn geworden als ik een nieuwe Injector Constante en deadtime tabel heb ingevoerd... gewoon zonder wideband of speciale bin. Zit nog niet op nul maar is al n stuk beter geworden.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Antracs

Citaat van: freefall op 26-04-2018 22:12:41
Citaat van: Antracs op 23-04-2018 22:00:59
Hoe kan ik de requested load vergelijken met actual load in de monitors?

vxp_soll aanklikken en eventueel renamen. Deze heet bij mij load setpoint.

Thanks man. Ik ga proberen de maximale loadrequest in de WOT kolom op 8,5 ms te zetten, beetje de tabel boven de 50% TPS te smoothen en dan de TCV pilot map voorzichtig aan passen om te zien of de actual load n beetje de requested load kan gaan volgen. Toch handig dat je drie alternatieve maps met je gaspedaal kan selecteren.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Vulk

Citaat van: Vulk op 27-04-2018 12:06:03
Dat kalibreren wordt niets. Direct een lambdalamje, sterk pruttelen bij stationair en dan uitvallen.
Had nochtans de juiste MAF en injectoren gekozen.

Goed nog eens geprobeerd. File ingevuld, gesaved en bin geflashed. Deze keer liep de auto wel redelijk goed, alleen was er een brandend lambda lampje. Verbinden met de tool lukte wel niet. Com-poort was uiteraard goed ingevuld en tunerpro was afgesloten. Any ideaz?

Dringend is het niet, auto hangt intussen aan de acculader, accu was leeg. ;D

Antracs

Brandend lampje: effe uitlezen met volfcr programma
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Vulk

Citaat van: Antracs op 27-04-2018 13:06:17
Brandend lampje: effe uitlezen met volfcr programma

Het lampje brandt sinds ik de injectorkalibratorbin heb geflasht, dus daar zal het wel aan liggen.
Straks de gewone bin er terug in en dan is het vast wel weer goed.

KIM

Die bin is er alleen om de kalibratiewaarden te bepalen.
De grootte van MAF en injector vul je in in de tool zelf.

Als je waarden goed zijn, dan noteer je deze en schrijf je ze in je originele bin (dus niet de kalibratie bin).

Bij uitzetten van het contact is de kalibratie bin gelijk de ingestelde waarden kwijt.

Vulk

Citaat van: KIM op 27-04-2018 13:35:32
Die bin is er alleen om de kalibratiewaarden te bepalen.
De grootte van MAF en injector vul je in in de tool zelf.

Als je waarden goed zijn, dan noteer je deze en schrijf je ze in je originele bin (dus niet de kalibratie bin).

Bij uitzetten van het contact is de kalibratie bin gelijk de ingestelde waarden kwijt.

Dat begrijp ik. Het probleem is dat ik geen verbinding kan maken met de ECU via de tool.
Com-poort is juist ingesteld en tunerpro stond niet open.

MrCain

#894
Uitlezen gaat alleen met lopende motor en soms moet je dmv tunerpro een "o" meezenden om obd funktie aan te zetten.

Bij mij werkt t meestal met brickdiag en lopende motor om de ecu uit te lezen. Kans is aanwezig dat je een 112 foutcode hebt  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Vulk

Citaat van: MrCain op 27-04-2018 14:25:55
Uitlezen gaat alleen met lopende motor en soms moet je dmv tunerpro een "o" meezenden om obd funktie aan te zetten.

Bij mij werkt t meestal met brickdiag en lopende motor om de ecu uit te lezen. Kans is aanwezig dat je een 112 foutcode hebt  ;)

Uitlezen is geen probleem, dat lukt met brickdiag. Wat niet lukt is om de injectorkalibratietool verbinding te laten maken met de ECU.

MrCain

Misschien een corrupted bin? Vandaar ook t lampje?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Citaat van: MrCain op 27-04-2018 14:25:55
Uitlezen gaat alleen met lopende motor en soms moet je dmv tunerpro een "o" meezenden om obd funktie aan te zetten.

Bij mij werkt t meestal met brickdiag en lopende motor om de ecu uit te lezen. Kans is aanwezig dat je een 112 foutcode hebt  ;)

Een "O"meezenden hoeft niet, de kalibratie bin zendt spontaan direct logframes uit.
Lambdalampje is van geen belang bij de kalibratiebin.
Connecten gaat alleen met de calibratietool niet met tunerpro.
Als alles goed ingevuld is in de settings van de kalibratiebin ( mn de compoort) hoort hij zondermeer probleemloos te connecten.

Piet

Maf en (uitgangs) injectorparameters moeten aangepast worden voordat de kalibratiebin gefoasht wordt.
Vergeet bij selectie van de injectorparameters niet ook op "save" te klikken.

Vulk

Citaat van: Piet op 27-04-2018 15:54:44
Maf en (uitgangs) injectorparameters moeten aangepast worden voordat de kalibratiebin gefoasht wordt.
Vergeet bij selectie van de injectorparameters niet ook op "save" te klikken.

Dat was de eerste keer het probleem, de tweede keer niet.
Ik heb nu wel gezien dat ik niet de juiste ADX en XDF-file geladen had. Ik weet nu niet of dat impact heeft op het flashen van de BIN of als dat enkel voor het uitlezen belangrijk is.