Lambdasonde gevoelig voor "ploffen" in de uitlaat?

Gestart door JvW, 11-09-2017 13:21:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JvW

Beste allemaal,

Ik wil mijn lambdasensor eigenlijk gaan vervangen in verband met fors toegenomen verbruik. Ik heb geen idee hoeveel km's de huidige er al in zit, maar ik vermoed dat deze al een behoorlijk werkzaam leven heeft gehad.
Nu mijn vraag: ik heb op lpg behoorlijke "ploffen" in de uitlaat. Is een lambdasonde hier bestand tegen? Met andere woorden: gooi ik 100 EURO voor niets kapot als ik die nu ga vervangen?

KIM

Mwoah hij kan wel tegen wat warmte enzo.
1 ding waar de lambdasensor niet tegen kan is koelvloeistof.

arjenT5R

Roet hebben ze ook niets mee, alleen zoals ik in je blog ook al zei denk ik eerder dat je dat regelneef ding weer stuk hebt.

Grote olie verbruiken en tering rijk lopen daar heeft de sonde de schurft aan  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Helder, dank voor de input.
Zoals in m'n blog al vermeld heb ik zowel een nieuwe sonde als zo'n nieuwe regelneef (actuator) besteld.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Ach, dan kan het daar niet meer aan liggen....
Vervolgens zal er wel weer iets anders kapot gaan, zo istie dan weer wel.

arjenT5R

Citaat van: JvW op 11-09-2017 16:53:49
Ach, dan kan het daar niet meer aan liggen....
Vervolgens zal er wel weer iets anders kapot gaan, zo istie dan weer wel.

Je moet ook dwars niet iets vervangen gewoon van apk tot apk rijden ;D je bent veel te goed voor dat ding.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Citaat van: arjenT5R op 11-09-2017 17:32:09
Citaat van: JvW op 11-09-2017 16:53:49
Ach, dan kan het daar niet meer aan liggen....
Vervolgens zal er wel weer iets anders kapot gaan, zo istie dan weer wel.

Je moet ook dwars niet iets vervangen gewoon van apk tot apk rijden ;D je bent veel te goed voor dat ding.

Ik heb het zelf hierboven al over me afgeroepen natuurlijk...  :eusa_whistle: de benzinedrukregelaar naar z'n moer natuurlijk.  :P Inmiddels is deze onderweg vanuit het classic parts magazijn van Volvo.
Daarna wil ik inderdaad eens naar de volgende APK rijden met alleen kosten voor LPG...