Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-11-2017 21:41:18
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Techniek Algemeen
| | |-+  Koppeling/versnellingsbak
| | | |-+  Klappende aandrijflijn
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Klappende aandrijflijn  (gelezen 885 keer)
discovery
Nieuw lid
*

S70 2.5 AUT 426 158k

« Antwoord #15 Gepost op: 14-11-2017 20:48:06 »

Vanochtend bij Autrans geweest, met medewerker flink stuk gereden. Zijn conclusie: Speling in aandrijflijn. Verder functioneren van de bak is volgens hem wel goed. Speling zou wel uit de automaat kunnen komen, maar ook uit aandrijfassen/homokineten. Zijn advies deze volledig na te lopen, ze hadden daar vanochtend geen tijd voor. Heb inmiddels met Dennis contact opgenomen om alles na te lopen, wordt vervolgd....
Contact gezocht met Dennis, maar geen reactie. Rij wekelijks ook langs Dordrecht, dus ben daarom maar bij VOMD langsgereden. Alexander heeft meegereden en komt tot de conclusie dat het wel uit de automaat/koppelomvormer moet komen. Aandrijfassen en homokineten zijn goed. Automaat in vrij, flink gas geven geeft ook geen enkel probleem, je voelt dat blok stabiel ligt. Mocht het de speling in de aandrijfassen of homokineten zijn, dan zou het ook altijd voelbaar moeten zijn bij gas geven/gas los tijdens rijden, dit is niet het geval.

« Laatste verandering: 14-11-2017 21:28:12 door discovery » Gelogd
discovery
Nieuw lid
*

S70 2.5 AUT 426 158k

« Antwoord #16 Gepost op: 15-11-2017 14:07:39 »

Nu 2 vergelijkbare gevallen gevonden:
Zo nu een paar duizend km verder, weinig verschil.
Heb het idee dat het schokken of niet vloeiend schakelen (zowel op als terug) sterker voelbaar is bij een rustige rijstijl...
Lock up doet het goed opwaarts. Lijkt bij gas loslaten in de eco stand dat de lock up oid wat moeite heeft en ff moet denken met wat schokken als gevolg.

Zou het te maken kunnen hebben met het niet genoeg druk op kunnen bouwen in het kleppenhuis tijdens rustig rijden?

Dit druk opbouwen gebeurt wellicht wel als ik forser doorrijd, dan merk ik dat het schakelen erg soepel gaat namelijk.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7943.0.html

Ook bij mij komt het bij file rijden erger terug. Ga nu contact opnemen met revisiebedrijf, hopen dat men nu het probleem wat serieuzer neemt en er gewoon een nieuw kleppenblok in gooit ipv er niks mee te doen eusa_snooty

« Laatste verandering: 15-11-2017 14:13:14 door discovery » Gelogd
Silverarrow
Lid 100+

Geslacht: Man

DOP 854 T-5R Aut.

« Antwoord #17 Gepost op: 18-11-2017 14:15:53 »

Ben benieuwd wat de exacte oorzaak is. Ergens wel vreemd dat er geld uitgetrokken is voor een revisie en dat er, op het moment dat de boel toch al volledig uit elkaar ligt, op een kleppenblok bespaard wordt Huh. Een kleppenblok valt toch ook niet visueel te inspecteren, of vergis ik me dan?
kevinwalter
850 vRRRRRoem
Lid 100+

« Antwoord #18 Gepost op: 22-11-2017 15:01:17 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw auto op dit moment schakelt. (Waar kom je uit de buurt?)
De bak van mijn 850R schakelt ook nog steeds niet helemaal lekker. Ik zit ook te denken aan het kleppenblok. Aangezien de automaat 0,0 slip heeft. Met piepende banden wegrijden is mogelijk zegmaar. Bij mij is de bakdruk ook iets te laag. Iets wat het kleppenblok regelt.

Hoe zit het bij jou met D naar R? voel je een klap als de bak warm is of zo iets dergelijks?

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto. (16-TF-BV) Smiley
850R BJ 1996 (PB-FV-73)
freefall
Et nescio quid hic scriptum est
Lid 100+

inhoud telt

« Antwoord #19 Gepost op: 22-11-2017 20:18:07 »

Ben benieuwd wat de exacte oorzaak is. Ergens wel vreemd dat er geld uitgetrokken is voor een revisie en dat er, op het moment dat de boel toch al volledig uit elkaar ligt, op een kleppenblok bespaard wordt Huh. Een kleppenblok valt toch ook niet visueel te inspecteren, of vergis ik me dan?
kleppenblok valt best te inspecteren, moet alleen wel voorzichtig. Ik heb er pas 1 (niet voorzichtig want weggooizooi) opengemaakt. Daar zitten teringveel kogeltjes in. Deze zijn van kunststof,dus even je kleppenblok in oplosmiddel leggen gaat m niet worden.

Vorig jaar heb ik mijn bakolie gewisseld met ATF 3309 linkje

daar wel goede ervaring mee

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT sold
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: