Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22-02-2018 18:01:56
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Techniek Algemeen
| | |-+  Koppeling/versnellingsbak
| | | |-+  Klappende aandrijflijn
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Klappende aandrijflijn  (gelezen 1557 keer)
discovery
Lid 10+
**
Offline Offline

Berichten: 12

S70 2.5 AUT 426 158k


« Antwoord #15 Gepost op: 14-11-2017 20:48:06 »

Vanochtend bij Autrans geweest, met medewerker flink stuk gereden. Zijn conclusie: Speling in aandrijflijn. Verder functioneren van de bak is volgens hem wel goed. Speling zou wel uit de automaat kunnen komen, maar ook uit aandrijfassen/homokineten. Zijn advies deze volledig na te lopen, ze hadden daar vanochtend geen tijd voor. Heb inmiddels met Dennis contact opgenomen om alles na te lopen, wordt vervolgd....
Contact gezocht met Dennis, maar geen reactie. Rij wekelijks ook langs Dordrecht, dus ben daarom maar bij VOMD langsgereden. Alexander heeft meegereden en komt tot de conclusie dat het wel uit de automaat/koppelomvormer moet komen. Aandrijfassen en homokineten zijn goed. Automaat in vrij, flink gas geven geeft ook geen enkel probleem, je voelt dat blok stabiel ligt. Mocht het de speling in de aandrijfassen of homokineten zijn, dan zou het ook altijd voelbaar moeten zijn bij gas geven/gas los tijdens rijden, dit is niet het geval.

« Laatste verandering: 14-11-2017 21:28:12 door discovery » Gelogd
discovery
Lid 10+
**
Offline Offline

Berichten: 12

S70 2.5 AUT 426 158k


« Antwoord #16 Gepost op: 15-11-2017 14:07:39 »

Nu 2 vergelijkbare gevallen gevonden:
Zo nu een paar duizend km verder, weinig verschil.
Heb het idee dat het schokken of niet vloeiend schakelen (zowel op als terug) sterker voelbaar is bij een rustige rijstijl...
Lock up doet het goed opwaarts. Lijkt bij gas loslaten in de eco stand dat de lock up oid wat moeite heeft en ff moet denken met wat schokken als gevolg.

Zou het te maken kunnen hebben met het niet genoeg druk op kunnen bouwen in het kleppenhuis tijdens rustig rijden?

Dit druk opbouwen gebeurt wellicht wel als ik forser doorrijd, dan merk ik dat het schakelen erg soepel gaat namelijk.



http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7943.0.html

Ook bij mij komt het bij file rijden erger terug. Ga nu contact opnemen met revisiebedrijf, hopen dat men nu het probleem wat serieuzer neemt en er gewoon een nieuw kleppenblok in gooit ipv er niks mee te doen eusa_snooty

« Laatste verandering: 15-11-2017 14:13:14 door discovery » Gelogd
Silverarrow
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 370


DOP 854 T-5R Aut.


« Antwoord #17 Gepost op: 18-11-2017 14:15:53 »

Ben benieuwd wat de exacte oorzaak is. Ergens wel vreemd dat er geld uitgetrokken is voor een revisie en dat er, op het moment dat de boel toch al volledig uit elkaar ligt, op een kleppenblok bespaard wordt Huh. Een kleppenblok valt toch ook niet visueel te inspecteren, of vergis ik me dan?
Gelogd
kevinwalter
850 vRRRRRoem
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 290



WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 22-11-2017 15:01:17 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw auto op dit moment schakelt. (Waar kom je uit de buurt?)
De bak van mijn 850R schakelt ook nog steeds niet helemaal lekker. Ik zit ook te denken aan het kleppenblok. Aangezien de automaat 0,0 slip heeft. Met piepende banden wegrijden is mogelijk zegmaar. Bij mij is de bakdruk ook iets te laag. Iets wat het kleppenblok regelt.

Hoe zit het bij jou met D naar R? voel je een klap als de bak warm is of zo iets dergelijks?
Gelogd

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto. (16-TF-BV) Smiley
850R BJ 1996 (PB-FV-73)
C70 T5 Handbak 2000, (84-FG-HG)
V40 D4 Nordic+ GT 2017 (NT-731-T)
freefall
pro beun tuner
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 575


Et nescio quid hic scriptum est


« Antwoord #19 Gepost op: 22-11-2017 20:18:07 »

Ben benieuwd wat de exacte oorzaak is. Ergens wel vreemd dat er geld uitgetrokken is voor een revisie en dat er, op het moment dat de boel toch al volledig uit elkaar ligt, op een kleppenblok bespaard wordt Huh. Een kleppenblok valt toch ook niet visueel te inspecteren, of vergis ik me dan?
kleppenblok valt best te inspecteren, moet alleen wel voorzichtig. Ik heb er pas 1 (niet voorzichtig want weggooizooi) opengemaakt. Daar zitten teringveel kogeltjes in. Deze zijn van kunststof,dus even je kleppenblok in oplosmiddel leggen gaat m niet worden.

Vorig jaar heb ik mijn bakolie gewisseld met ATF 3309 linkje

daar wel goede ervaring mee
Gelogd

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje
discovery
Lid 10+
**
Offline Offline

Berichten: 12

S70 2.5 AUT 426 158k


« Antwoord #20 Gepost op: 09-12-2017 13:44:56 »

Vorige week zondag met Kevinwalter samen gereden in mijn auto, beide auto's vertonen vergelijkbaar gedrag. Op zijn aanraden naar Startrans geweest, revisiebedrijf in Renswoude. Zij gaven aan dat dit gedrag door niet goed functionerende druk solenoid kan komen en zouden sowieso kleppenblok vervangen, zeker als er water in de bak is geweest.

Gehele ervaring bij Startrans was totaal anders dan bij Autrans, men nam meer de tijd en hoefde uiteindelijk ook niks te betalen, terwijl zij wisten dat reparatie zeer waarschijnlijk niet bij hun zou plaats vinden. Bij Autrans zou men rapport opmaken voor 79 euro en ik had verwacht dat ik daarmee klaar zou zijn. Uiteindelijk heb ik daar een bon meegekregen met daarop een notitie van wel 7 woorden. Nu terugkijkend en de ervaring met Startrans als vergelijking had men geen tijd om mij te helpen, waardoor grondig testen en een rapportje opmaken niet mogelijk was. Echter heeft men wel de prijs van 79 euro aangehouden die van te voren was afgesproken. Startrans gaf zelfs aan dat mocht mijn revisiebedrijf vragen hebben, men gewoon mag bellen. Bij Autrans merkte ik direct dat met argwanend was, mogelijk uit angst voor boos ander revisiebedrijf.

Met het advies van Startrans naar mijn revisiebedrijf geweest en merkte direct dat dit de situatie toch wel veranderde, men gaat de auto a.s. maandag grondig onderzoeken(olie aftappen en volledig checken op speling op de brug, zowel intern als extern), ipv alleen proefrijden.
« Laatste verandering: 09-12-2017 13:58:47 door discovery » Gelogd
discovery
Lid 10+
**
Offline Offline

Berichten: 12

S70 2.5 AUT 426 158k


« Antwoord #21 Gepost op: 14-12-2017 13:10:53 »

Kleppenblok is vervangen, nagenoeg alle problemen zijn nu weg. Nogmaals dank voor de bijdragen.
Gelogd
V70geRwin
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6758


V70R automaat 426


« Antwoord #22 Gepost op: 14-12-2017 15:14:18 »

Kleppenblok is vervangen, nagenoeg alle problemen zijn nu weg. Nogmaals dank voor de bijdragen.

Dat is mooi  eusa_clap

Vertelden ze nog waarom die niet gelijk meegenomen is bij de revisie?
Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 7833


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #23 Gepost op: 14-12-2017 15:58:59 »

Keurig geregeld toch zo! Mooi!
Gelogd
discovery
Lid 10+
**
Offline Offline

Berichten: 12

S70 2.5 AUT 426 158k


« Antwoord #24 Gepost op: 15-12-2017 10:12:29 »

Kleppenblok is vervangen, nagenoeg alle problemen zijn nu weg. Nogmaals dank voor de bijdragen.

Dat is mooi  eusa_clap

Vertelden ze nog waarom die niet gelijk meegenomen is bij de revisie?

Ja. Tijdens mijn zoektocht ben ik toch meerdere malen tegengekomen dat kleppenblok niet mee wordt genomen in revisie. Waar ik het heb laten reviseren, ACL Rijswijk, is het ook een normale gang van zaken dat niet standaard bij elke revisie het kleppenblok vervangen wordt. Afhankelijk van type wordt dit wel of niet standaard gedaan en bij revisie wordt het kleppenblok volledig getest en "gangbaar gemaakt". Voor de AW5042LE wordt het kleppenblok niet standaard vervangen, maar ze hadden dit dus in mijn situatie dus wel moeten doen. Koelwater heeft waarschijnlijk toch wat ellende achtergelaten in het kleppenblok die vrij snel tot problemen leidde.
Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 7833


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #25 Gepost op: 15-12-2017 10:46:58 »

Jep kleppenblok is t meest gevoelige deel met een boel kogeltjes en veertjes die een bloedhekel aan water hebben Grin
Gelogd
kevinwalter
850 vRRRRRoem
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 290



WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 24-12-2017 16:08:00 »

Dit klinkt inderdaad heel mooi. Volgend jaar een afspraak maken bij StarTrans om mijn kleppenblok ook te laten vervangen. Ik heb nu ook weer hoop :-)
Gelogd

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto. (16-TF-BV) Smiley
850R BJ 1996 (PB-FV-73)
C70 T5 Handbak 2000, (84-FG-HG)
V40 D4 Nordic+ GT 2017 (NT-731-T)
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.056 seconden met 20 queries.