Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21-10-2017 17:59:01
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Techniek Algemeen
| | |-+  Airconditioning
| | | |-+  Verwarming doet het slecht.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Verwarming doet het slecht.  (gelezen 162 keer)
MartenS
Nieuw lid
*

« Gepost op: 12-10-2017 09:43:13 »

Sinds twee jaar heb ik wat problemen met de verwarming. Aangezien de winter er weer aan komt wordt het toch tijd dit op te lossen.

-Als ik de ECC schakelaar op mijn voeten heb staan komt er daar geen lucht uit en wordt alle lucht naar de voorruit ontwazeming geblazen. Ook de gedeelde voeten / gezicht stand heeft geen effect op de voeten verwarming. Op geen enkele andere manier kan ik warmte naar de voeten krijgen. Vervelend met natte leren zolen en vorst.  Ik dacht eerst dat wellicht de kleppen die lucht naar de voeten sturen kapot waren, maar waarom zou dan de lucht naar de vooruit gestuurd worden?
-De temperatuur regelaar doet het erg slecht en het is lastig om de temperatuur goed te krijgen. Om de auto van binnen warm te krijgen moet het temperatuur setpoint echt op zo'n 28 graden staan om warme lucht uit het dashboard te krijgen. Staat het setpoint lager, dan blijft de lucht koud.
-Als ik de ventilator op nul heb staan wordt er toch nog veel lucht door de verwarmingskanalen gestuurd. (Die Air-mix van het luchtrooster rechts van het stuur staat daarbij dicht) en het lijkt er op dat de fan dan nog steeds iets blaast.
-De ontwazeming en gezicht uitblaas standen op de ECC doen het wel goed.
-Er is geen foutcode op de ECC lampjes.

Al met al heb ik het idee dat de ECC unit haar beste tijd heeft gehad. Echter voordat ik een nieuwe koop zou ik graag wat meer zekerheid hebben.

Dank voor enig advies!

Maarten

arjen850
Forumsponsor
Lid 1000+

Geslacht: Man

volvo bloed blijft stromen

« Antwoord #1 Gepost op: 12-10-2017 10:16:35 »

Temp sensor in dash, vast door stof? Even testen met andere ecc en toch even kijken of de stelmotoren daadwerkelijk werken. Met deze drie dingen zou ik beginnen.
volvobug
Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen! (uitgezonderd de blogs van Razorx en Piet)
Lid 1000+

V70 2.5 10v '97 LPi voorbij de 600K km

« Antwoord #2 Gepost op: 12-10-2017 11:32:35 »

Temp sensor in dash, vast door stof? Even testen met andere ecc en toch even kijken of de stelmotoren daadwerkelijk werken. Met deze drie dingen zou ik beginnen.

Volgens mij gaat hem om een 850, dan temp sensoren bij handgrepen schoonmaken.

Handtekening? 85011806
arjen850
Forumsponsor
Lid 1000+

volvo bloed blijft stromen

« Antwoord #3 Gepost op: 12-10-2017 14:08:19 »

Volgens mij gaat hem om een 850, dan temp sensoren bij handgrepen schoonmaken.

Ik heb niet verder gekeken als het bericht zelf, als ik de eerdere berichten lees dan gaat het idd om een 850. Klopt Ruud😉
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: