late midlifecrisis en welke Volvo koop ik dan?

Gestart door Skippy, 13-11-2017 21:16:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skippy

Stel je rijdt al 10 jaar een V70 classic, overigens tot volle tevredenheid, met een 2,5 liter 10 klepper op gas. Een brave, betrouwbare kilometervreter. En stel dat je de classic nog steeds het mooiste model Volvo vindt, maar dat je een beetje in een late midlifecrisis zit en dat je nu eindelijk wel eens een keer een beetje oemf onder je kont zou willen voelen, zodat je niet iedere keer bij het stoplicht de snot voor de ogen wordt gereden door het eerste de beste plastic Koreaanse puntsmutsenautootje. Of dat je die verrekte bestelbusjes met een turbodiesel niet voor kunt blijven, als ze je de snelweg weer eens op je achterbumper blijven zitten. Dus je wilt een statement maken, met een stijlvolle, snelle youngtimer, maar je wilt ook op je Volvo kunnen rekenen en niet steeds in de garage staan, met dure reparaties. Welke type motor zou ik dan, als niet-techneut, moeten kiezen? En zou dat dan met of zonder automaat moeten zijn? En dan vierwiel of voorwiel aangedreven? Graag jullie advies!

Sven850t5

#1
een v70n t5 met zo'n 250pk in prima staat voor ca 3000 euro is je antwoord :) volgens mij
liever geen awd
huidig C70 turbo cabrio classic
ex V70 classic 2.0T 270k
ex VW T4 1.9D camper hefdak 1992 330k
ex Saab 9-3 SE lpt 2002 210k
ex S70 awd 1999 230k
ex Volvo 854 10v sports line 370k

-D©©©L-

Citaat van: Skippy op 13-11-2017 21:16:27
Stel je rijdt al 10 jaar een V70 classic, overigens tot volle tevredenheid, met een 2,5 liter 10 klepper op gas. Een brave, betrouwbare kilometervreter. En stel dat je de classic nog steeds het mooiste model Volvo vindt, maar dat je een beetje in een late midlifecrisis zit en dat je nu eindelijk wel eens een keer een beetje oemf onder je kont zou willen voelen, zodat je niet iedere keer bij het stoplicht de snot voor de ogen wordt gereden door het eerste de beste plastic Koreaanse puntsmutsenautootje. Of dat je die verrekte bestelbusjes met een turbodiesel niet voor kunt blijven, als ze je de snelweg weer eens op je achterbumper blijven zitten. Dus je wilt een statement maken, met een stijlvolle, snelle youngtimer, maar je wilt ook op je Volvo kunnen rekenen en niet steeds in de garage staan, met dure reparaties. Welke type motor zou ik dan, als niet-techneut, moeten kiezen? En zou dat dan met of zonder automaat moeten zijn? En dan vierwiel of voorwiel aangedreven? Graag jullie advies!

Classic...  Ik zou sowieso een MY1999 of later (C70) kiezen.  Met een 2.4NA en een 5AT bak rij je naar wens relaxed of behoorlijk vlot (180Pk met een chippie), een turbo versie is bij langere rechte stukken sneller (2.4T) maar kan veel gedoe geven als hij in zijn leven opgestapeld onderhoud heeft gekend (en dan met name qua brandstof regeling en onsteking).

Brammetje

Een R FWD lijkt me na het lezen van je vraag de enige optie. Voor onderhoud moet je niet bang zijn. Dan kun je beter een Suzuki nemen.
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Columba antraciet.

Aad A

Een late midlifecrisis?
Dan laat je jezelf toch niet meer opjagen zeker,dan is een C70 cabrio de juiste keuze.
En mochten ze je dan toch te traag vinden heb je als antwoord, een cabrio is om te onthaasten. 8)

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Piet

Een C70-T5 cabrio  uit zoiets als 2003  dus  ;D

NinaPaul

Citaat van: rappendaf op 14-11-2017 11:55:00
als je oempf wil zowiezo een t5

Heb je al eens in een C70 2.4T gereden?
Zeker in combinatie met een automaat zit daar, vind ik,  veel meer "oempf-gevoel" in dan een T5.

Zo een C70 is gewoon zwaar.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Meeste gaan met een midlife een Harley rijden :)

850T5LaFrance

Wel een leuke vraagstelling, ben benieuwd wat het uiteindelijk word.  Kijk ik even naar mijn eigen situatie, dan vind mijn vader de T5 te fel en wat minder comfort. Ik rij wel eens in zijn 850 2.5 20V NA 170Pk en dan is het ook nog vaak lachen in de S- stand van de Automaat bij het stoplicht of tussen sprints. Zet hem weel op de Drive en het is een comfortabele Volvo zoals men gewend is.

Tuurlijk haalt hij het niet bij de T5, maar het constante bijsturen en schakelen met spinnende wielen bij plankgas is in zijn situatie misschien "too much".

Ik zou een goed onderhouden 2.5 20V met soepele automaat kiezen en waar nodig even de sportstand erop gooien.

UserID6342

Citaat van: classicT5 op 14-11-2017 12:59:07
Meeste gaan met een midlife een Harley rijden :)
Dat vind ik persoonlijk ook een betere oplossing als een Volvo ja ;D. Of een kleine Porsche....


rappendaf

Citaat van: NinaPaul op 14-11-2017 12:32:45
Citaat van: rappendaf op 14-11-2017 11:55:00
als je oempf wil zowiezo een t5

Heb je al eens in een C70 2.4T gereden?
Zeker in combinatie met een automaat zit daar, vind ik,  veel meer "oempf-gevoel" in dan een T5.

Zo een C70 is gewoon zwaar.
dan kom jij maar eens met een 2.4 t langst mij staan met mn t5 .ik heb met alle 2 gereden en met meer dan 1 exemplaar zo een 2.4 t gaat voor geen meter t.o.v een GOEIE t5
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

Citaat van: Dirk342 op 14-11-2017 14:34:19
Citaat van: classicT5 op 14-11-2017 12:59:07
Meeste gaan met een midlife een Harley rijden :)
Dat vind ik persoonlijk ook een betere oplossing als een Volvo ja ;D. Of een kleine Porsche....
Ja een boxster  ;D
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

volvobug

Citaat van: Skippy op 13-11-2017 21:16:27
Stel je rijdt al 10 jaar een V70 classic, overigens tot volle tevredenheid, met een 2,5 liter 10 klepper op gas. Een brave, betrouwbare kilometervreter. En stel dat je de classic nog steeds het mooiste model Volvo vindt, maar dat je een beetje in een late midlifecrisis zit en dat je nu eindelijk wel eens een keer een beetje oemf onder je kont zou willen voelen, zodat je niet iedere keer bij het stoplicht de snot voor de ogen wordt gereden door het eerste de beste plastic Koreaanse puntsmutsenautootje. Of dat je die verrekte bestelbusjes met een turbodiesel niet voor kunt blijven, als ze je de snelweg weer eens op je achterbumper blijven zitten. ....

Heeejjjj, de story of my life  ;D Gelukkig wint de ratio het iedere keer weer van de emotie dat ik mijn centen beter aan een ander geldverslindend project kan besteden  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.