ALM-Gauge Wideband Controller

Gestart door myradon, 17-11-2017 21:32:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myradon

Ja was draadje splicen en naar Superseal-connector trekken die naar ALM gaat; 10 minuten werk. Ik gebruik nu nog narrowband signaal vanuit ALM naar ECU. WB komt later als ik Motronic 4.4 aan de praat heb. Nu nog eerst groene injectoren enzo zoeken.

arjenT5R

Citaat van: myradon op 07-12-2017 11:38:17
Ja was draadje splicen en naar Superseal-connector trekken die naar ALM gaat; 10 minuten werk. Ik gebruik nu nog narrowband signaal vanuit ALM naar ECU. WB komt later als ik Motronic 4.4 aan de praat heb. Nu nog eerst groene injectoren enzo zoeken.

Good busy!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342


Vulk

Waar koop je dit spul het best?

arjenT5R

Citaat van: Vulk op 04-02-2018 15:11:54
Waar koop je dit spul het best?

http://www.ecotrons.com/products/wideband-controller-alm-gauge/

Voor als je geen metertje wil kan je 'm ook zonder metertje bestellen.

Je kan ook kiezen voor de ALM led en bijvoorbeeld de controller in het handschoenen kastje zetten zoals Freefall heeft.
Dan kun je af en toe als je er interesse in hebt eens mee kijken.

ALM is wel verreweg t mooist eigenlijk, ik heb de ALM board maar dat is een onding dus beter iets meer uitgeven en de LED of de Gauge zonder gauge nemen ;D

de Bosch LSU-adv is de snelste wideband sonde leverbaar met de gauge of led, de meesten gebruiken de Bosch LSU-4.9 die ook meer dan prima voldoet uiteraard.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

En besteld zonder extra metertje. Hopelijk geen extra kosten bij de douane nu!

myradon


arjenT5R

Citaat van: Vulk op 04-02-2018 20:10:07
En besteld zonder extra metertje. Hopelijk geen extra kosten bij de douane nu!

Altijd even een bericht achteraan sturen dat ze er een laag bedrag op moeten zetten voor de douane.
Anders kan je volle mep betalen ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 04-02-2018 20:22:04
Citaat van: Vulk op 04-02-2018 20:10:07
En besteld zonder extra metertje. Hopelijk geen extra kosten bij de douane nu!

Altijd even een bericht achteraan sturen dat ze er een laag bedrag op moeten zetten voor de douane.
Anders kan je volle mep betalen ;)

Uiteraard gedaan, maar je weet maar nooit.

Antracs

Citaat van: myradon op 07-12-2017 11:38:17
Ja was draadje splicen en naar Superseal-connector trekken die naar ALM gaat; 10 minuten werk. Ik gebruik nu nog narrowband signaal vanuit ALM naar ECU. WB komt later als ik Motronic 4.4 aan de praat heb. Nu nog eerst groene injectoren enzo zoeken.

Newbie hier.
Bedoel je dat je de WB sonde zonder ALM controller direct op een gemodde M4.4 aan kunt sluiten of bedoel je dat je de aard van het signaal uit de ALM controller kunt aanpassen van een NB signaal naar een WB signaal naar je ECU?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

classicT5

Als ik goed herinner heeft de alm controller twee uitgangen, nb en wb. De nb kun je dan gebruiken voor je stock ecu.

KIM

Zoals door Piet in het tuners deugd topic al is aangegeven kun je de WB niet zonder meer aansluiten op M4.4. Een WB gebruikt als uitgangssignaal een variabele stroom en die zul je moeten converteren naar een variabele spanning. Dat is de functie van de ALM.
En ja: de ALM kent ook een NB uitgang. Als je de WB mod in je 4.4 bin hebt, kun je echter op basis van de WB spanningsuitgang ook op dat signaal rijden. Wil je de WB alleen gebruiken om de AFR  arts lezen, kun je het NB signaal gebruiken in plaats van je normale NB signaal.

myradon

Een aanvulling voor degene die NB-signaal van ALM wilt pakken; werkt niet! Vorig jaar voor de APK, NA 2 x afkeur CO, ALM tussengeplaatst. "Ja, de waardes zijn goed...." aldus keurmeester (15 min. voordat niet meer kan worden afgemeld vooor weekend).

Dit jaar natuurlijk weer op voor de APK; afkeur CO 2% 8). Asjemenou! Omdat ik geen tijd had om uitgebreid alles door te nemen, had ik op onderbuik-gevoel nieuwe NB-sensor gekocht. Op hoop van zege. Wat denk je? CO 0.09%, dan op LPG. Zeer mooie waardes.

NB-signaal WB-controller is dus een no-go. waarschijnlijk door zwevende 0 dat Yits eerder aangaf.