Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25-04-2018 10:24:05
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  ECU (Chip) Tuning
| | | |-+  Files voor zelftunen met TunerPro RT
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Files voor zelftunen met TunerPro RT  (gelezen 260 keer)
Antracs
Lid 10+
**

« Gepost op: 03-03-2018 20:27:15 »

Hallo allemaal,

met dit topic wil ik graag ervaringen uitwisselen met de beschikbare files voor het zelftunen met Tunerpro RT.

Daarnaast wil ik een plek creëren waar je eenvoudig de verschillende alternatieve in omloop zijnde ".bin" ".xdf" en ".adx" files kunt vinden, voor zover toegestaan en gewenst door de betreffende auteur.

Als beginnend zelftuner kocht ik een VAG-COM kabel van 2 tientjes en verzamelde ik software voor de laptop (Motronic Suite, TunerPro RT, Realterm, Vol-FCR) en voor de ECU (passende .bin met bijbehorende .xdf en .adx  van m44.wikia.com). De  Check Engine Lights vlogen me om de oren. Uitlezen met Vol-FCR en vergelijken met de fabrieksbinary (meegeleverd met MotronicSuite) leerde wat ik moest veranderen in de binary. Dit had voornamelijk te maken met verschillende emissie checks tussen de verschillende markten.

Een tussenstapje was "608_rev5b18PSINewFuelRev4.bin" met een andere Volumetric Efficiency map. Zeer abrupte vermogensopbouw waardoor de koppeling ging slippen. Terug naar af dus.
Dat was voor mij het goed zetten van de injectorconstante en dead times. Daar ben ik nog steeds mee bezig.

Een kleine slordigheid in "rev6b.xdf" kwam ik tegen toen ik de tabel "Load treshold lambda control" veranderde. In de upperbank staat de "label source" op  "internal,pure" (incorrect), de lowerbank staat (correct) op "external,manual". Heeft overigens geen consequenties maar je zit wel even te puzzelen ( en dan snap je ineens waar de .xdf voor dient).

Zelftunen is voor mij loggen en de logs begrijpen en op een systematische manier parameters veranderen. Omdat meten=weten denk ik dat je eerst een goede .adx file moet hebben waarmee o.a. AFR en Knock events overzichtelijk worden.
De  .adx van de wikia is nogal mwoah. Ik heb op dit forum logs gezien met een prachtige layout, die zou ik graag willen gebruiken.

Dus om te beginnen: wie wil er een mooie .adx delen?
« Laatste verandering: 03-03-2018 20:31:51 door Antracs » Gelogd

C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary
Piet
Lid 1000+

Geslacht: Man

Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"

« Antwoord #1 Gepost op: 03-03-2018 20:44:18 »

Je kan er ook zelf eens mee spelen en dingen aanpassen naar eigen zin.
Heus niet om belerend te willen zijn, maar het is eigenlijk de enige manier om er goed in thuis te geraken en te leren hoe één en ander in elkaar steekt.
Als je alles altijd maar overneemt van een ander weet je er na verloop van tijd nog niks van.
Het is dan leerzamer om op details vragen te stellen op momenten dat je er niet meer zelf uitkomt.
Just my opinion..
BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+

Geslacht: Man

2.3RN T5

« Antwoord #2 Gepost op: 03-03-2018 22:08:57 »

Een bin zul je niet gauw hier vinden. Er is niks persoonlijker dan een stukje tuning software op maat.
Als je een (gebruikte) bin vind die precies goed is voor jouw specifieke wensen mag je ook gelijk een staatslot kopen....

En neem van mij aan, voordat een bin precies zo is zoals je hem graag wilt ben je wel een hele poos verder Wink

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: