Auteur Topic: The Blue Mean Lean Green Burning Machine  (gelezen 8145 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11525
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #165 Gepost op: 02-01-2018 12:21:58 »
Helemaal met je eens!

De LPe 7 heeft de schakelaars voor de injectoren elektronisch en intern.
Zullen wel MOSFETS zijn of zo. Je zou het stuursignaal daarvan kunnen aftappen bijvoorbeeld.

Dan heb je wel een exact en juist gedefinieerd omschakelmoment. Nadeel is dat je de LPe dan open moet maken. Minder voor de garantie. ;)

Of een integrator en Schmitt-trigger achter het brandstofindicatie ledje.

leons850

  • "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4547
  • Geslacht: Man
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #166 Gepost op: 02-01-2018 12:36:14 »
@Leon die groene draad is de stuurdraad van de pomp?
Dus als je start op benzine maar wel bezig met overschakelen naar LPG dan is de pomp bekrachtigd, ofwel je zou dan even max 2 minuten op de "verkeerde" map staan.
Na die 2 minuten staat ie sowieso op LPG en draai je dus op de lpg map. Wat dus eventueel op te lossen zou zijn met een tijd relais oid.

Als het systeem of jijzelf overschakelt van lpg terug naar vanwege tank leeg of druk op de knop dan schakelt het systeem de pomp gelijk af zeg je?
Dus dan zou je direct weer op de benzine mapset staan.

Klinkt doenbaar ;D

Klik tijdrelais boardje

@ cain Ik snap je zorgen, maar het is niet zo dat als je m op contact zet de tijd al begint te lopen want dan geeft ie alleen even een korte puls op de pomp.
De boel gaat pas echt aan de gang als de motor draait.
Voordeel van de tijdschakelaar is dan ook dat als je m op contact zet hij niet gelijk op de LPG map schakelt maar vanwege t tijdrelais daar dan nog even mee wacht totdat de motor echt draait.

Maar er moet toch iets in het hele systeem zijn wat continu spanning heeft als je daadwerkelijk op LPG draait?
Er heeft vast iemand tekeningen van dat spul?

Pomp pvm signaal zou ik zeker niet gebruiken  ;D
De spanning op pomp en afsluiters gaan er gelijk op als het benziene hoofdrelais door de ecu word geschakeld => kiek maar s op de schema's  ;)

Er moet gewoon een deftigere manier voor verzonnen worden.
Voor de 5 cylinder heb ik misschien al wat, voor de 6 cylinder word t wat lastiger....maar is wel wat voor te vinden ;)

Remeeus heeft bij mijn auto al eens de 6e injector stekker (op mijn 5cilinder dus) gemeten.
Daar staat geen spanning op als hij op benzine of LPG loopt.
Die vlieger gaat niet op. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5506
  • Geslacht: Man
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #167 Gepost op: 02-01-2018 12:37:20 »
Het openmaken en solderen in de LPe computer ben ik persoonlijk niet zo voor.
Het moet een minder invasieve methode worden...

Ogja valt ook wel weer wat voor te verzinnen toch  ;D

Signaal van de pomp pakken en een timer van 2min in programmeren voor hij switcht?
Omschakelen duurt altijd max 2min (volgens de theorie).


Enig naadeel is dat dan wel de map "geswitched" word als het contact aan gaat aangezien dan alles gelijk onder spanning word gezet via het signal van het benzene hoordrelais: daar word het LPe mee geschakeld. Timer is wel een beetje last resort voor mij persoonlijk.

Maar als je dit op deze manier wil doen pak dan gewoon de schakeldraad (rood) van de afsluiter => is de zelfde geschakelde plus en wat makkelijker te vinden/aan te sluiten.

Hangt er van af hoelang er spanning op de pomp danwel afsluiter staat na aanzetten contact.
Als dat maar eventjes is en tijdens het verder warm lopen de spanning er weer af is is het geen probleem.
De switcher switcht dan weliswaar een keer extra tussenr de lpg-mapset en benzine-mapset, maar dat is op zich helemaal geen probleem.
De lambdaregeling gaat toch ook niet instantaan na starten werken.

Edit: als het een pvm signaal is is daar in de software ook wel mee te werken.
Maar als de afsluiter een contante spanning is, is dat wel weer makkelijker natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 02-01-2018 12:49:54 door Piet »
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5506
  • Geslacht: Man
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #168 Gepost op: 02-01-2018 12:42:47 »
@Leon die groene draad is de stuurdraad van de pomp?
Dus als je start op benzine maar wel bezig met overschakelen naar LPG dan is de pomp bekrachtigd, ofwel je zou dan even max 2 minuten op de "verkeerde" map staan.
Na die 2 minuten staat ie sowieso op LPG en draai je dus op de lpg map. Wat dus eventueel op te lossen zou zijn met een tijd relais oid.

Als het systeem of jijzelf overschakelt van lpg terug naar vanwege tank leeg of druk op de knop dan schakelt het systeem de pomp gelijk af zeg je?
Dus dan zou je direct weer op de benzine mapset staan.

Klinkt doenbaar ;D

Klik tijdrelais boardje

@ cain Ik snap je zorgen, maar het is niet zo dat als je m op contact zet de tijd al begint te lopen want dan geeft ie alleen even een korte puls op de pomp.
De boel gaat pas echt aan de gang als de motor draait.
Voordeel van de tijdschakelaar is dan ook dat als je m op contact zet hij niet gelijk op de LPG map schakelt maar vanwege t tijdrelais daar dan nog even mee wacht totdat de motor echt draait.

Maar er moet toch iets in het hele systeem zijn wat continu spanning heeft als je daadwerkelijk op LPG draait?
Er heeft vast iemand tekeningen van dat spul?

Pomp pvm signaal zou ik zeker niet gebruiken  ;D
De spanning op pomp en afsluiters gaan er gelijk op als het benziene hoofdrelais door de ecu word geschakeld => kiek maar s op de schema's  ;)

Er moet gewoon een deftigere manier voor verzonnen worden.
Voor de 5 cylinder heb ik misschien al wat, voor de 6 cylinder word t wat lastiger....maar is wel wat voor te vinden ;)

Remeeus heeft bij mijn auto al eens de 6e injector stekker (op mijn 5cilinder dus) gemeten.
Daar staat geen spanning op als hij op benzine of LPG loopt.
Die vlieger gaat niet op. ;)

Klopt die is softwarematig uitgeschakeld in de LPe7
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8867
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #169 Gepost op: 02-01-2018 13:05:14 »
De lpg injectoren hebben een geschakelde massa en een constante plus.
De constant plus wordt tegelijk met de pomp en de afsluiters geschakeld dit zou ook een goeie kunnen zijn.
Ook is er een signaal voor de 6e lpg injector heeft iemand daar al eens op gemeten?

Een 20T daar red je levens mee ;D

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
  • Geslacht: Man
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #170 Gepost op: 02-01-2018 13:33:51 »
De lpg injectoren hebben een geschakelde massa en een constante plus.
De constant plus wordt tegelijk met de pomp en de afsluiters geschakeld dit zou ook een goeie kunnen zijn.
Ook is er een signaal voor de 6e lpg injector heeft iemand daar al eens op gemeten?




Ja ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5506
  • Geslacht: Man
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #171 Gepost op: 02-01-2018 13:39:19 »
De lpg injectoren hebben een geschakelde massa en een constante plus.
De constant plus wordt tegelijk met de pomp en de afsluiters geschakeld dit zou ook een goeie kunnen zijn.

Als de spanning er daadwerkelijk ook altijd af is tijdens het op benzinerijden zou het een goeie zijn inderdaad. Maar ben daar niet zo zeker van, maarrr..meten is weten.
Wellicht dat mrCain dat al eens heeft gedaan?


Citaat
Ook is er een signaal voor de 6e lpg injector heeft iemand daar al eens op gemeten?

Die gebruiken we bij versie 6, bij LPe7 is die echter helaas softwarematig uitgeschakeld
« Laatst bewerkt op: 02-01-2018 13:42:26 door Piet »
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8867
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #172 Gepost op: 02-01-2018 13:50:16 »
Bij LPE 6 gebruik je het onderbreking signaal van de 6e benzine injector.
Ik heb nog niemand over de 6e LPG injector gehoord.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1568473.html#msg1568473

edit: er zijn wel systemen geleverd met 6 lpg injectors voor meer powahh wellicht zou je dit signaal aan kunnen laten zetten bij de lpg boer... en m alsnog gebruiken voor map switching.
« Laatst bewerkt op: 02-01-2018 13:51:53 door arjenT5R »
Een 20T daar red je levens mee ;D

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5506
  • Geslacht: Man
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #173 Gepost op: 02-01-2018 13:52:10 »
Zelfde verhaal, softwarematig uitgeschakeld.
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8867
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #174 Gepost op: 26-02-2018 01:33:33 »
lambda 1.31 ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 10441
  • Geslacht: Man
  • Thomas heeft altijd gelijk!
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #175 Gepost op: 26-02-2018 06:54:48 »
lambda 1.31 ;D

Hoe loopt dat nog?

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11525
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #176 Gepost op: 26-02-2018 10:21:25 »
Mooi Arjen, je zit wat mijn wideband sonde aangaat heel dicht bij een magische meetgrens: 1,32 ;D

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8867
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #177 Gepost op: 26-02-2018 11:11:42 »
lambda 1.31 ;D

Hoe loopt dat nog?

Gewoon goed heb gisteren een auto gesleept met arm mengsel ging best.

@ yits mijn setje etc gaat tot lambda 2 dus ik kan nog ff :P

Een 20T daar red je levens mee ;D

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8867
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #178 Gepost op: 06-09-2018 08:33:41 »
Gisteren nog es een rit gedaan van een 600km met veel 120/130 er in.

Nieuw en Sint Joosland - Vasse en terug :P

Die was goed voor 1 op 9,516 ;D

Hij kan t nog ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

Ozzzz

  • Wintertuner
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
Re: The Blue Mean Lean Green Burning Machine
« Reactie #179 Gepost op: 06-09-2018 08:39:06 »
Gisteren nog es een rit gedaan van een 600km met veel 120/130 er in.

Nieuw en Sint Joosland - Vasse en terug :P

Die was goed voor 1 op 9,516 ;D

Hij kan t nog ;D

En uitsmijters eten kan ie ook nog als de beste  ;D  ;)