The Blue Mean Lean Green Burning Machine

Gestart door arjenT5R, 19-11-2017 19:26:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

#45
Citeer
Wat zijn de daadwerkelijke before- en after nummers kwa verbruik eigenlijk, bij het strak aanhouden van 120km/u?

Gehe heb je wel eens geprobeerd om strak 120 te rijden in NL?

Ik gebruik de cijfers van Nieuw en Sint Joosland naar Apeldoorn en terug als referentie.

Kom van 1 op 6,8 zit nu op 1 op 8,6.

Laatste meting was met Lambda 1,19 nu met 1,25 doe ik vrijdag weer zo'n ritje ;D

Als snelle referentie is de injector constante op de BC een heel handige tool
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Of 80 km.... GVD net een bon binnen omdat ik bij de trajectcontrole op de A20/A13 bij Rotterdam wel 5 hele km te hard gereden zou hebben... was me van geen kwaad bewust.

classicT5

Das een bekende stek Piet, ook oppassen op A20 vanuit rdam richting gouda, daar meten ze exact tot laatste poortje thv politiekantoor, was vroeger een poortje eerder dat ze stopten.

Je wordt bedankt voor je bijdrage aan de nederlandse belastinginkomsten ;)

arjenT5R

Ontsteking nog wat opgepoetst zaten nog wat vreemde deuken in de curve.

Nu nog gekker ;D

580 graden bij 120kmh en redelijk stabiel 7,5L / 100km op de bc.

545 graden bij 100 kmh en 7,2 L/100 km op de bc.

Ik ga nu maar stoppen voor t enthousiasme t overneemt van 't verstand ;D

Eerst maar weer eens een tankje verstoken met deze waarden.

Leuk is t zeker! De kracht is nog best goed hij accelereert lekker op de cruise.



Ziet er dan ongeveer zo uit :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

#49
Citaat van: classicT5 op 21-11-2017 14:38:11
Das een bekende stek Piet, ook oppassen op A20 vanuit rdam richting gouda, daar meten ze exact tot laatste poortje thv politiekantoor, was vroeger een poortje eerder dat ze stopten.

Je wordt bedankt voor je bijdrage aan de nederlandse belastinginkomsten ;)

O ... maar da's nog niet alles... dit was op de terugweg na een voorstelling van Andre Kuipers in de Ziggo Dome.
Er zat er ook nog eentje bij van op de heenweg, 135 euro omdat ik ergens blijkbaar toch nog 15 km te hard heb gereden.....$^&&%#$$^%^%%$$


Citaat van: arjenT5R op 21-11-2017 14:48:44
580 graden bij 120kmh en redelijk stabiel 7,5L / 100km op de bc.

hmmm dat zou 1 op 13.3 zijn (denk nog ouderwets in liter per zoveel km)
En dat op LPG.... niet slecht  ;D  (understatement  ;D)


KIM

Citaat van: classicT5 op 21-11-2017 13:16:17

Lean burn is ook al nodige mee gedaan qua benzines, dacht dat mitsubishi dat al had, maar nodige technische problemen? Not sure, moet nog eens googlen.

Deze motoren hadden een aangepaste zuiger met een enorme komvorm erin. Dit werd gebruikt in combinatie met directe inspuiting. Deze constructie leverde hetzelfde effect op als het voorkamer systeem waar Arjen het over had. De komvorm en directe inspuiting diende een lambda = 1 mengsel bij de bougie te creeren zodat dit flamfront het overige mengsel kon ontsteken.
Deze GDI motoren draaiden in deellast op lambda 2,7

Maarten-t5

Op de bc dan. Eerst maar s aan de pomp meten :)

arjenT5R

Dat is wel de injector constante voor de benzine injectoren he Piet dus dat zou dan met een beetje geluk richting de 1 op 10 kunnen gaan worden maar of dat helemaal realistisch is moeten we nog gaan zien.

Oh dat denken in 1 op 13,3 ipv 7,5L/100km doe ik ook hoor maar ik heb t gewoon rechtstreeks gekopieerd van de BC ;D

Anywayzzz ik ga t eens testen op een ritje Hoenderloo en dan laat ik weer eens van me horen ;D

Auto is verder nog lekker happig op t gaspedaal enzo dus merk nog weinig nadelen eerlijk gezegd :D

Citaat van: Maarten-t5 op 21-11-2017 15:16:23
Op de bc dan. Eerst maar s aan de pomp meten :)

Precies dat Maarten laten we niet te voorbarig worden ;-)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maarten-t5

Als je het gaspedaal intrapt krijg je na accel enrichment, ook de verrijking van de hogere load die je haalt ofc.
Dat kan de ecu per inspuitmoment regelen, dus ik zou ook niet verwachten dat ie loom word op het gaspedaal.
Behalve als je hogere load cellen ook armer gaat maken ofc.

Piet

ow.. boordcomputer... nee dat zegt  nog niks.
Toch zeer benieuwd naar het werkelijk verbruik.

KIM

Tsja met mijn 1,09 in de XC had ik gisteren toch nog steeds geen fraaie score...

Piet

#56
1,09 ? op LPG?
Wat is je verbruik dan daarbij?
Wellicht moiet je nog een beetje aan de vervroeging morrelen?

classicT5

Citaat van: KIM op 21-11-2017 15:15:52
Citaat van: classicT5 op 21-11-2017 13:16:17

Lean burn is ook al nodige mee gedaan qua benzines, dacht dat mitsubishi dat al had, maar nodige technische problemen? Not sure, moet nog eens googlen.

Deze motoren hadden een aangepaste zuiger met een enorme komvorm erin. Dit werd gebruikt in combinatie met directe inspuiting. Deze constructie leverde hetzelfde effect op als het voorkamer systeem waar Arjen het over had. De komvorm en directe inspuiting diende een lambda = 1 mengsel bij de bougie te creeren zodat dit flamfront het overige mengsel kon ontsteken.
Deze GDI motoren draaiden in deellast op lambda 2,7

Heb even zitten googlen en kwam erachter dat ik zelf nog met zo'n Mitsu gereden heb ;) Je had destijds in Japan de Mitsubishi Diamant V6 met lean burn motor, heb daar mee gereden in Japan. Weet niet of die V6 lean burn ooit in europa geleverd is.

Die kom was om swirl te krijgen als ik het goed heb. NoX was de killer van het concept.

Maarten-t5

Trouwens Arjan, je hebt een Ali egt sensor toch?
Hoe heet heb je deze gestookt inmiddels en heb je hem al een keertje eruit geschroefd om te inspecteren?
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van die dingen.

freefall

Citaat van: Maarten-t5 op 21-11-2017 15:54:00
Trouwens Arjan, je hebt een Ali egt sensor toch?
Hoe heet heb je deze gestookt inmiddels en heb je hem al een keertje eruit geschroefd om te inspecteren?
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van die dingen.
Als dat net zo lang goed gaat als met de alicat....;D

Geintje meneer sonneberg....

Blijf het mooi vinden om te volgen
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am