Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-12-2017 21:49:15
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  ECU (Chip) Tuning
| | | |-+  The Blue Mean Lean Green Burning Machine
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10 Omlaag Print
Auteur Topic: The Blue Mean Lean Green Burning Machine  (gelezen 2962 keer)
Boxman
Lid 100+
***
Offline Offline

Berichten: 236


« Antwoord #45 Gepost op: 21-11-2017 13:33:41 »

Wat zijn de daadwerkelijke before- en after nummers kwa verbruik eigenlijk, bij het strak aanhouden van 120km/u?
Gelogd
arjenT5R
De Beunhaas
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6866


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #46 Gepost op: 21-11-2017 14:02:37 »

Wat zijn de daadwerkelijke before- en after nummers kwa verbruik eigenlijk, bij het strak aanhouden van 120km/u?

Gehe heb je wel eens geprobeerd om strak 120 te rijden in NL?

Ik gebruik de cijfers van Nieuw en Sint Joosland naar Apeldoorn en terug als referentie.

Kom van 1 op 6,8 zit nu op 1 op 8,6.

Laatste meting was met Lambda 1,19 nu met 1,25 doe ik vrijdag weer zo'n ritje Grin

Als snelle referentie is de injector constante op de BC een heel handige tool
Gelogd
Piet
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4891


Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"


« Antwoord #47 Gepost op: 21-11-2017 14:18:45 »

Of 80 km.... GVD net een bon binnen omdat ik bij de trajectcontrole op de A20/A13 bij Rotterdam wel 5 hele km te hard gereden zou hebben... was me van geen kwaad bewust.
Gelogd
classicT5
Jeroen
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2080



« Antwoord #48 Gepost op: 21-11-2017 14:38:11 »

Das een bekende stek Piet, ook oppassen op A20 vanuit rdam richting gouda, daar meten ze exact tot laatste poortje thv politiekantoor, was vroeger een poortje eerder dat ze stopten.

Je wordt bedankt voor je bijdrage aan de nederlandse belastinginkomsten Wink
Gelogd
arjenT5R
De Beunhaas
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6866


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #49 Gepost op: 21-11-2017 14:48:44 »

Ontsteking nog wat opgepoetst zaten nog wat vreemde deuken in de curve.

Nu nog gekker Grin

580 graden bij 120kmh en redelijk stabiel 7,5L / 100km op de bc.

545 graden bij 100 kmh en 7,2 L/100 km op de bc.

Ik ga nu maar stoppen voor t enthousiasme t overneemt van 't verstand Grin

Eerst maar weer eens een tankje verstoken met deze waarden.

Leuk is t zeker! De kracht is nog best goed hij accelereert lekker op de cruise.



Ziet er dan ongeveer zo uit Cheesy
Gelogd
Piet
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4891


Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"


« Antwoord #50 Gepost op: 21-11-2017 14:55:03 »

Das een bekende stek Piet, ook oppassen op A20 vanuit rdam richting gouda, daar meten ze exact tot laatste poortje thv politiekantoor, was vroeger een poortje eerder dat ze stopten.

Je wordt bedankt voor je bijdrage aan de nederlandse belastinginkomsten Wink

O ... maar da's nog niet alles... dit was op de terugweg na een voorstelling van Andre Kuipers in de Ziggo Dome.
Er zat er ook nog eentje bij van op de heenweg, 135 euro omdat ik ergens blijkbaar toch nog 15 km te hard heb gereden.....$^&&%#$$^%^%%$$


580 graden bij 120kmh en redelijk stabiel 7,5L / 100km op de bc.

hmmm dat zou 1 op 13.3 zijn (denk nog ouderwets in liter per zoveel km)
En dat op LPG.... niet slecht  Grin  (understatement  Grin)

« Laatste verandering: 21-11-2017 15:00:58 door Piet » Gelogd
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9220


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #51 Gepost op: 21-11-2017 15:15:52 »


Lean burn is ook al nodige mee gedaan qua benzines, dacht dat mitsubishi dat al had, maar nodige technische problemen? Not sure, moet nog eens googlen.

Deze motoren hadden een aangepaste zuiger met een enorme komvorm erin. Dit werd gebruikt in combinatie met directe inspuiting. Deze constructie leverde hetzelfde effect op als het voorkamer systeem waar Arjen het over had. De komvorm en directe inspuiting diende een lambda = 1 mengsel bij de bougie te creeren zodat dit flamfront het overige mengsel kon ontsteken.
Deze GDI motoren draaiden in deellast op lambda 2,7
Gelogd

Maarten-t5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 367


850 t5


« Antwoord #52 Gepost op: 21-11-2017 15:16:23 »

Op de bc dan. Eerst maar s aan de pomp meten Smiley
Gelogd
arjenT5R
De Beunhaas
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6866


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #53 Gepost op: 21-11-2017 15:18:05 »

Dat is wel de injector constante voor de benzine injectoren he Piet dus dat zou dan met een beetje geluk richting de 1 op 10 kunnen gaan worden maar of dat helemaal realistisch is moeten we nog gaan zien.

Oh dat denken in 1 op 13,3 ipv 7,5L/100km doe ik ook hoor maar ik heb t gewoon rechtstreeks gekopieerd van de BC Grin

Anywayzzz ik ga t eens testen op een ritje Hoenderloo en dan laat ik weer eens van me horen Grin

Auto is verder nog lekker happig op t gaspedaal enzo dus merk nog weinig nadelen eerlijk gezegd Cheesy

Op de bc dan. Eerst maar s aan de pomp meten Smiley

Precies dat Maarten laten we niet te voorbarig worden ;-)
Gelogd
Maarten-t5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 367


850 t5


« Antwoord #54 Gepost op: 21-11-2017 15:24:56 »

Als je het gaspedaal intrapt krijg je na accel enrichment, ook de verrijking van de hogere load die je haalt ofc.
Dat kan de ecu per inspuitmoment regelen, dus ik zou ook niet verwachten dat ie loom word op het gaspedaal.
Behalve als je hogere load cellen ook armer gaat maken ofc.
Gelogd
Piet
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4891


Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"


« Antwoord #55 Gepost op: 21-11-2017 15:26:30 »

ow.. boordcomputer... nee dat zegt  nog niks.
Toch zeer benieuwd naar het werkelijk verbruik.
Gelogd
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9220


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #56 Gepost op: 21-11-2017 15:27:53 »

Tsja met mijn 1,09 in de XC had ik gisteren toch nog steeds geen fraaie score...
Gelogd

Piet
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4891


Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"


« Antwoord #57 Gepost op: 21-11-2017 15:35:48 »

1,09 ? op LPG?
Wat is je verbruik dan daarbij?
Wellicht moiet je nog een beetje aan de vervroeging morrelen?
« Laatste verandering: 21-11-2017 15:48:09 door Piet » Gelogd
classicT5
Jeroen
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2080



« Antwoord #58 Gepost op: 21-11-2017 15:52:51 »


Lean burn is ook al nodige mee gedaan qua benzines, dacht dat mitsubishi dat al had, maar nodige technische problemen? Not sure, moet nog eens googlen.

Deze motoren hadden een aangepaste zuiger met een enorme komvorm erin. Dit werd gebruikt in combinatie met directe inspuiting. Deze constructie leverde hetzelfde effect op als het voorkamer systeem waar Arjen het over had. De komvorm en directe inspuiting diende een lambda = 1 mengsel bij de bougie te creeren zodat dit flamfront het overige mengsel kon ontsteken.
Deze GDI motoren draaiden in deellast op lambda 2,7

Heb even zitten googlen en kwam erachter dat ik zelf nog met zo'n Mitsu gereden heb Wink Je had destijds in Japan de Mitsubishi Diamant V6 met lean burn motor, heb daar mee gereden in Japan. Weet niet of die V6 lean burn ooit in europa geleverd is.

Die kom was om swirl te krijgen als ik het goed heb. NoX was de killer van het concept.
Gelogd
Maarten-t5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 367


850 t5


« Antwoord #59 Gepost op: 21-11-2017 15:54:00 »

Trouwens Arjan, je hebt een Ali egt sensor toch?
Hoe heet heb je deze gestookt inmiddels en heb je hem al een keertje eruit geschroefd om te inspecteren?
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van die dingen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.033 seconden met 20 queries.