The Blue Mean Lean Green Burning Machine

Gestart door arjenT5R, 19-11-2017 19:26:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Voor dat superlean draaien maakt het uit Met LPi kan je heel lean draaien. Maar op ook op benzine kan het wat minder qua verbruik. Ik geloof dat ik alles heb gedocumenteerd. Morgen even opzoeken. Heb zelfs een printplaat laten maken totdat Piet met zijn M4.4 softwarematige oplossing kwam. Voor M4.4 een meer dan perfecte aanpak. Mijn hardware oplossing is echter universeel. Dus leuk voor een 10V. Kijken wat ik terug vind.

classicT5

Sorry yits, wil je niet teveel verwarren, maar het is wel lpg, maar dan brc ipv vialle.

10v das toch siemens ecu, dacht dat zon bmw ook siemens ecu heeft.

Kan nog leuk worden, ook al is het in dit geval geen volvo :)

arjenT5R

Een wideband die narrowband simuleert Yits?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Dat zit toch al standaard op de meeste wideband kastjes? Narrowband uitgang. Dacht dat ik dat ook heb op mijn alm wideband.

Daarnaast narrowband is toch binair, daar kun je dan toch niet mee spelen om lean te rijden, zonder in de ecu in te grijpen?

arjenT5R

Een universele hardware oplossing om via wideband arm te draaien lijkt mij een narrowband simulator.
Ik kan t ook mis hebben hooooorrrrr ben benieuwd naar de oplossing van Yits.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Je kunt dan natuurlijk de narrowband laten pendelen rond elke gewenste lambdawaarde ipv 1.

razorx

#126
Citaat van: KIM op 04-12-2017 22:09:59
Je kunt dan natuurlijk de narrowband laten pendelen rond elke gewenste lambdawaarde ipv 1.
Yep Load afhankelijk.
Ik heb dat indertijd primitief opgelost, maar an sich werkzaam. Piet heeft dat verbetert. Nog steeds hardwarematig en vervolgens heeft hij de M4.4 softwarematige oplossing gemaakt.

Ik zal kijken wat ik terug kan vinden. Volgens mij heb ik alles gepost of gedocumenteerd. ;) En het zou me niet verbazen als ik zelfs nog printplaatjes heb laten maken voor de universele hardwaremod. Maar ff terugkijken morgen.

Piet

Citaat van: KIM op 04-12-2017 22:09:59
Je kunt dan natuurlijk de narrowband laten pendelen rond elke gewenste lambdawaarde ipv 1.

Yep, that's the trick ...

Piet

Citaat van: classicT5 op 04-12-2017 21:56:53
Dat zit toch al standaard op de meeste wideband kastjes? Narrowband uitgang. Dacht dat ik dat ook heb op mijn alm wideband.

Daarnaast narrowband is toch binair, daar kun je dan toch niet mee spelen om lean te rijden, zonder in de ecu in te grijpen?

Die narrowband uitgang an sich kan alleen, zoals een echte narrowband, om een lambda 1 (14.7 afr voor benzine) pendelen en niet om elke willekeurige andere lambdawaarde.

razorx

Citaat van: Piet op 04-12-2017 22:14:24
Citaat van: KIM op 04-12-2017 22:09:59
Je kunt dan natuurlijk de narrowband laten pendelen rond elke gewenste lambdawaarde ipv 1.

Yep, that's the trick ...
En daarmee begon een door jou aangegeven suggestie tot iets heel leuks te worden.

arjenT5R

#130




Kwam nog wat tegen op m'n telefoon ;D

Lean burn evidence  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: arjenT5R op 04-12-2017 21:53:50
Een wideband die narrowband simuleert Yits?
Yep met continu variabele lambdawaarde.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1535528.html#msg1535528

Later heeft Piet daar nog een EEPROM aan toegevoegd om een complexere lambdaregeling mogelijk te maken.
Dit zou je in principe ook op een 10V kunnen gebruiken.

classicT5

Werkt dat met willekeurige ecu, secu auto?

razorx

#133
Ja, met iedere narrowband auto.
Het idee is ooit tijdens een appje tussen Piet en mij ontstaan.

classicT5

Heel interessant! Wat zijn jullie toch mooi stelletje professoren /willie wortels :)