Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
14-08-2018 08:46:00
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  Sloeber! B5244T5 roadtrip 10 cilinder.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 41 Omlaag Print
Auteur Topic: Sloeber! B5244T5 roadtrip 10 cilinder.  (gelezen 27934 keer)
classicT5
Jeroen
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2414



« Antwoord #225 Gepost op: 14-01-2018 18:07:25 »

Snap je uitleg thanks adriaan.

Ik kon tot nu toe ook niets vinden over 23T en dat geeft mij te denken. Als ze dan geen compressor grafiek hebben, hoe moet je dan ooit achter het effect komen, secu bepalen of het beter is?

Compressorwiel ontwikkeling is vrij complex, niet iets wat je "even" doet, komt heel veel testen, rekenen ed bij kijken.
Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8744


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #226 Gepost op: 14-01-2018 18:43:23 »

21T is zelfde als 16G
22T is zelfde als 18G
23T zal een licht aangepast 20G compressorwiel hebben zeker?

Exducer zal net zo groot zijn als de hele cartridge dus wellicht een randje er af?

Als je t exact wil weten moet je rolf contacten hij staat best open voor vragen.
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
V70R^2
Beunhaas deluxe.
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2101


To heaven for the climate, to hell for the company


« Antwoord #227 Gepost op: 14-01-2018 18:43:48 »

Ja, het is ook een beetje een gok!

Turbinewiel was een simpele keuze, zelfde diameter maar dan met 9 bladen.

De compressor was een hoop nadenken, 10 bladen, 11? Of een 7+7 of 6+6??

Uiteindelijk ook een beetje om wat jij al aan haalde,middelpuntvliedende krachten, voor een 6+6 gegaan, deze weegt het minst en doet echt bovenin zijn werk goed.

Overigens komen er ook andere lagers in, breder en met meer olietoevoer gaten, dit om de toename in die krachten ook een beetje te kunnen opvangen.

Ik ben heel benieuwd naar wat het gaat geven!
Gelogd

freefall
pro beun tuner
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 744


Nee


« Antwoord #228 Gepost op: 14-01-2018 18:48:38 »

Mooi te horen en te lezen dat je project lekker gaat joh...

Laat arjen maar los op je software heheh...
Gelogd

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8744


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #229 Gepost op: 14-01-2018 19:16:33 »

groter stuwlager ook adriaan meer oppervlakte
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
jellejas
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 290


« Antwoord #230 Gepost op: 14-01-2018 21:38:12 »

Moet je nog veel aanpassen voor een turbo van zo'n formaat past?
Heb je trouwens nog wat foto's van de hele auto zo met de xc bumper en velgen, vraag mij wel af hoe het totaal plaatje er nu uit ziet.
Gelogd

BRAAAAAAAP STUTUTU
Miyel
Club lid
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 719


855 T-5R Black Stone.


« Antwoord #231 Gepost op: 14-01-2018 22:18:04 »

Regarding the MAF.. je zegt op zoek te moeten naar een grotere LMM, en Arjen helpt jou.. dan heeft hij je vast gewezen op de groupbuy..!?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86489.0.html

(Omdat je er nog niet tussen staat)
Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8744


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #232 Gepost op: 14-01-2018 22:43:02 »

Ja maar 3.25 is niet groot genoeg voor 'm

Moest meer zoiets worden... Bigger = better = rioolbuisdiametermaf
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8744


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #233 Gepost op: 14-01-2018 22:45:31 »

Moet je nog veel aanpassen voor een turbo van zo'n formaat past?
Heb je trouwens nog wat foto's van de hele auto zo met de xc bumper en velgen, vraag mij wel af hoe het totaal plaatje er nu uit ziet.

De turbo is een bolt on turbo, die in een vorige leven een haardrogertje 13T speelde.
Helemaal opmaat gemaakt en bewerkt om dus een ook speciaal gemaakt 23T compressorwiel te kunnen gebruiken.
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
rappendaf
1 leven leef het
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 733


850 t5 C70 T5 850 alter 1


« Antwoord #234 Gepost op: 14-01-2018 22:59:08 »

 :eusa_clap:23t  Grin Cool
Gelogd

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5
UserID6342
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 23215



« Antwoord #235 Gepost op: 15-01-2018 06:57:52 »

Blijft mooi om te volgen  eusa_clap eusa_clap
Gelogd
V70R^2
Beunhaas deluxe.
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2101


To heaven for the climate, to hell for the company


« Antwoord #236 Gepost op: 16-01-2018 12:46:36 »

Thanks heren, gister weer een hele hoop goodies besteld, to hell with the budget Grin

Widebandsensor + meter, een 3,75" LMM en toch maar die uniball's besteld voor de achter-as, het kontje is wat wulps tov de strak stuurdende go-kart achtige voorkant Grin  

voor de komende 23t een nieuw 7cm^2 turbinehuis een instelbare wastegate-actuator (beginnende met 1,0bar) en versterkte veer voor de CBV.

tevens EGT + extra map sensor om dat mee te loggen Smiley

Nu vol ongeduld afwachten wanneer het binnen komt...


Wensenlijstje:
quaife, single massa vliegwiel (race) + race koppeling...




Moet je nog veel aanpassen voor een turbo van zo'n formaat past?
Heb je trouwens nog wat foto's van de hele auto zo met de xc bumper en velgen, vraag mij wel af hoe het totaal plaatje er nu uit ziet.
As said, turbo is plug en play! Binnekort gaan we de wagen eens goed onder handen nemen, wassen, clayen en poetsen. Daarna volgen een paar mooie foto's van het resultaat Smiley
« Laatste verandering: 16-01-2018 12:51:59 door V70R^2 » Gelogd

razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11470


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #237 Gepost op: 16-01-2018 12:53:51 »

Grondig bezig. Je laat er geen gras over groeien!
Check even of die actuator ook daadwerkelijk past. Ik had er één van Kinugawa maar die was te diep. Eigenlijk paste die alleen als de turbo uitgebouwd was. Grin

-edit- Het was de CBV die te diep was.
« Laatste verandering: 16-01-2018 13:03:46 door razorx » Gelogd

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid." -Einstein-

"Een vis die een boom wil beklimmen heeft hulp nodig."
V70R^2
Beunhaas deluxe.
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2101


To heaven for the climate, to hell for the company


« Antwoord #238 Gepost op: 16-01-2018 12:56:54 »

ohohh, dan heb ik mogelijk dezelfde. Wat zat er in de weg?

Edit: kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het niet zou passen, bedoel je niet die te grote BOV van kinugawa?
« Laatste verandering: 16-01-2018 13:00:38 door V70R^2 » Gelogd

razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11470


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #239 Gepost op: 16-01-2018 13:02:49 »

ohohh, dan heb ik mogelijk dezelfde. Wat zat er in de weg?

Edit: kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het niet zou passen, bedoel je niet die te grote BOV van kinugawa?
Je hebt gelijk. Die was het. Sorry voor de verwarring.
Gelogd

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid." -Einstein-

"Een vis die een boom wil beklimmen heeft hulp nodig."
Pagina's: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 41 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.067 seconden met 18 queries.