Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

classicT5

Is wel leuk zo, lekker gissen.

Adrian zou een live feed op YouTube moeten doen :)

Stefan

Dit is gewoon spannend aan het worden!

een soort widm  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2


KIM


Piet

OK we zijn ondertussen al weer 15 min verder.
Update graag  ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

#532
De koelkast moet gedeeld worden door iedereen die op de drijfstanglagers had ingezet  ;D



Ten tijde van het vastlopen was er niks geks, olietemp, EGT, oliedruk, alles prima...


Wat kon er dan toch mis zijn gegaan? Zuigers gesmolten, met 350-400pk? dat zou niet mogen toch...


Die H-profiel drijfstangen, de kant waar de letters erin gelaserd zijn moeten boven elkaar zitten toch?


Na het vele keren eerder te hebben gedaan, zou ik in de haast de laatste niet gecontroleerd hebben en verkeerd om erop gezet?


Bij cilinder 3 zaten die gelaserde letters niet boven elkaar... Die zat ook muurvast..  Met wat moeite de big-end bouten 2 slagen los gedraaid. Het blok ging ineens weer prima rond!


De kap eraf en dan tref je je sputterlager zo aan:



Lagerschalen losmaken ging nog niet zo eenvoudig, die waren redelijk vastgesmolten  :eusa_whistle:



Die kan je niet meer gebruiken...






Conclusie, dit is niet iets waar ik rekening mee had gehouden, maar blijkbaar mijn eigen stomme fout? of was het toch geen ronde drijfstang?


Voordeel, er is niks mis met het blok, dit zou toch een hele simpele fix moeten zijn?..


Krukas eruit + die ene drijfstang en naar revisiebedrijf ter controle en nabewerken, lager de kliko in, nieuwe lagerschalen en de boel weer dicht bouwen via de onderkant?


Bijna jammer  ;D ;D ;D ;D ik zag al B5244T5's vliegen, gesmede zuigers erin, dartons sleeves  :eusa_sick: :evil:  ;D Misschien deze even snel oplappen, terug erin, en dan...




De volgende turbo is al in de maak, bijna klaar zelfs!

20% efficiënter compressorwiel (ja dat is een vergelijking naast een 19t  :P )



Turbine wiel ook wat mm's groter, de hete kant van de turbo is zoals iedereen weet erg restrictief en zorgt voor teveel tegendruk wanneer je echt pk's wilt, dit zal nu een stuk minder zijn.

Wordt dit de eerste plug&play TD04 400+pk turbo zonder custom modificaties of extreme tuning?



We gaan het meemaken  :eusa_dance: :eusa_dance:






Edit: dus de vraag is, dat de lettercodering op de Big-end cap moeten aan dezelfde zijde als de lettercodering op de drijfstang, en zo niet dan gebeurd bovenstaande?
zie:



freefall

Citaat van: Piet op 03-04-2018 19:26:45
We wachten maar in spanning de foto's af.

Dat weet ik wel zeker ;D


Citaat van: Piet op 03-04-2018 19:26:45
We wachten maar in spanning de foto's af.

Rob voel je de druk al toenemen??  ;D

Jazeker Piet. 1 bar. :evil:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

elianmars


Piet

#535
Citaat van: V70R^2 op 03-04-2018 21:10:55
De koelkast moet gedeeld worden door iedereen die op de drijfstanglagers had ingezet  ;D

Told you !!  ;D

Citaat van: V70R^2 op 03-04-2018 21:10:55
Bij cilinder 3 zaten die gelaserde letters niet boven elkaar... Die zat ook muurvast..  Met wat moeite de big-end bouten 2 slagen los gedraaid. Het blok ging ineens weer prima rond!

Conclusie, dit is niet iets waar ik rekening mee had gehouden, maar blijkbaar mijn eigen stomme fout? of was het toch geen ronde drijfstang?

De letters moeten echt per sé boven elkaar zitten......

Maar schade valt wel redelijk mee zo en dat is mooi!!
Nieuwe schaalties durin en weer in elkaar schroeven.

Piet

Deze nieuwe turbo gaat interessant worden.....

Piet

Citaat van: Piet op 03-04-2018 18:55:13
Oliegebrek meest waarschijnlijk.
Of toch een zeker mate van onrondheid van de bigends.
Valt nog meer (meer of minder exotisch) te bedenken zoals een losgekomen big end bout (redelijk
exotisch, ik geef het toe :) )

Maar t'is  en blijft allemaal glazen bol werk, zekers.

Toch nog een redelijk soort van exotisch   :eusa_think:

V70R^2

Toch wel exotich, of nee, chaotisch?

Citaat van: elianmars op 03-04-2018 21:19:41
Schade lijkt gelukkig mee te vallen  :D


Precies, valt gelukkig mee.

Eigenlijk ben ik wel blij dat het mijn eigen fout is, een stukje gemakzucht en denken een routineklusje te doen, voortaan 100% koppie koppie erbij houden, deze houveelheid meerwerk had dan niet nodig geweest!

Wel blij dat het turbo blok dus gewoon goed is, de EGT niet te hoog, geen gesmolten gekkigheid en het vertrouwen wat ik even kwijt was is nu alweer terug!

:eusa_dance: Snel een plan van aanpak maken, en Sloeber weer back on the road!

Arjend

Wat een schade zeg, zeer balen voor zo'n mooi project.
Wel genieten om je blog door te lezen. Succes met de wederopbouw!