Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

GLT nokkenstokken heb ik wel gehad ja overlap wat weg draaien geeft zeker weten effect ik had ze er beide in liggen.
Zeker aan te raden hoor leuke upgrade :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Markbakker


V70R^2

Dat vind ik ook altijd, blogs vol foto's zijn het leukst ;D

Morgen gaat de cilinderkop er weer op, dan ook de beslissing beide nokkenassen of enkel inlaat te doen. Ik denk gewoon beide en dan inlaat 4 graden terug en uitlaat 3 verder of iets dergelijks.

Vandaag op pad geweest, eerder al een Japanifold van Hans over genomen, nu een 18T en een schuine flens opgehaald.


Tevens een Ferrita 3"DP met racekat en BSR rvs catback, deze had ik al eerder geregeld en liggen klaar op de plank:


Ook zonet een setje witte injectoren erbij gehaald en we zijn goed op weg naar 300+pk en 500nm.

Dit alles voordelig kunnen samenstellen en het heeft slechts €980 uit het budget gehaald!

Als de wagen rijd en onderstel + remmen gedaan zijn eens kijken of er budget over is voor een turborevisie. Dan de upgrade naar een 20T/22T billet wheel compressor een 9 blads turbinewiel en nog een maatje grotere injectoren + hoger volume brandstofpomp, dan moeten we zeker wel de 350pk voorbij komen :)


Op advies van Leon die op bezoek was vorige week en aangaf dat ik nu wel erg makkelijk bij de massakabels kan komen direct een setje besteld (of 3  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: , dan heb ik vast reserve op de kast voor de toekomst ;D
Uit het topic van stuuraandeverkeerde kant de maten verkregen en bij stroomwinkel.nl besteld! €70,- per set als je 3 tegelijk besteld.

Deze zijn vandaag bezorgd, worden gratis in elkaar gezet als je de gewenste maten opgeeft!



Weinig gesleuteld vandaag, wel 400km gereden en leuke spullen opgehaald :laugh:

Oke, toch nog iets kunnen doen zo een half uurtje voor het eten  ;D
De draadeindjes van het uitlaatspruitstuk even de moeren los gehaald, is wel zo handig straks bij het monteren van het spruitstuk. De pakkingen direct goed gepositioneerd op de draadeinden om gepriegel achteraf te voorkomen.






Budget
€10.000.

-/-
€1000 aanschaf
€250 2.3t blok erin.
€250 koppeling+drukgroep
€2200,- blok versterken + wederopbouw + klein spul
€100,- kop vlakken + GLT nokkenassen.
€1100,- Velgen + semi-slicks
€1050,- 3"DP + catack + turbo 18t + massakabels

resterend budget:
€4050,-

V70geRwin

18T schuin is lekker hoor.
Red je dat met witte injecteren?

V70R^2

Ik denk dat je dan wel tegen 100% uitkomt met wit, ik twijfel nog een beetje of ik niet beter nu al gelijk grotere er in zal zetten met brandstofpomp.. Maar als ik nu iets van 600cc pak is dat wel erg overkill in het begin? Vermogen is niet zo heel belangrijk op de ring, of ik nu 300 of 400pk hebt maakt mij niet uit.

Chassis remmen banden onderstel e.d. is wat belangrijk is en daar wil ik het meeste budget naar toe laten gaan.

Ipv 1000 euro voor een turbo zou ik daar eerder een quaife diff kopen :D

razorx

Met wit kom je boven de 270 - 280pk helaas te krap uit. Ik zou het meteen doen zoals je het wilt hebben. Mits je binnen je budget blijft. ;)

Deatschwerks en AEM bouwen goede brandstofpompen. Wat duurder maar daar is de opbrengst en de kwaliteit ook naar.

V70R^2

Jij zegt gelijk de siemens 630cc erin met een AEM pomp? Ookal draait die eerst met 18t ?

razorx

Als 300 of 400pk je niet uitmaakt zou ik eerder voor 448 cc groene injectoren gaan van Bosch, of de hoge capaciteit blauwe (lage bestaan ook). 500cc als ik me niet vergis. Vaak nog goedkoper ook.

Wil je toch verder: Ik heb gelezen. ;D Ja daar gaan we ;) dat die Siemens injectoren een wat minder prettig gedrag hebben, langzaam openen.
Maar nogmaals dat is internet kennis en geen eigen ervaring. Dus geen informatie uit eerste hand.

Was dat niet Hussein (Lookforjoe) op Volvospeed, die daar aardig lang mee heeft zitten prutten?

leons850

Bosch blauw 470cc koop je al voor 230euro origineel op ebay.de

Moet prima gaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Liever 400pk natuurlijk ;D maar met 300-350 ben ik prima tevreden.

Hussein heb ik een hoop van gelezen ja, gaaf project is dat, bij deze even een streep door die siemens, zal er nog even naar zoeken.

Die hoge capaciteit zijn de lichtblauwe denk ik? 470cc, maar als ik opteer voor een 22t dan vraag ik mij af dat dan weer toereikend is mocht ik dan alsnog weer tegen de 400pk aanhikken?

Qua geld maakt het niet uit, 5 siemens, 5groene of die 5lichtblauwe zijn allen €250 voor een setje nieuw.


Ik zat alweer in de webshops en e-bay af te speuren.... er zat al wat in het winkelmandje maar ik sluit het af, zet netflix aan en blijf nog even tot de kerst ver weg van uitgaven voor vermogensupgrades  :eusa_sick:


Edit: Leon was er alweer

Wibren

Mijn advies namens een mede trackday volvo rijder: 300pk en een leuk koppel is meer dan genoeg om een hoop lol te hebben op het circuit  ;) Meer vermogen lijkt leuk maar krijg het maar eens op de weg...

Steek je geld eerst in een goed onderstel, remmerij en goede banden daar win je veel meer mee!

Succes met dit leuke project 8)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Weffers7


V70R^2

Citaat van: Weffers7 op 22-11-2017 21:50:15
Mag ik vragen waar je die zuigerveren vandaan hebt?
Zeker, bij de dealer kon ik vorig jaar geen nieuwe meer halen, al geloof ik dat die nu wel weer ineens leverbaar zijn..?

Dus ik heb deze gebruikt de afgelopen keren bij blok bouwen:
http://www.partsforvolvosonline.com/index.php?cPath=105_875_951

Ik zag vorige week ook nog een paar setjes nieuwe 302 brackets liggen, ik heb ze allemaal gekocht  :evil: :evil:

Inmiddels al een aantal verhandeld, ik wil er 1of2 op de plank houden maar als iemand echt wilt kan er 1 setje weg á €150,-

classicT5

Ik dacht dat Maarten-T5 een Holset turbo heeft en daar serieuze pk's mee haalt. Die kun je relatief goedkoop vinden itgt 3K of Garret grote jongens.

18T zit je ook snel aan zijn max, denk niet dat je daar 400pk mee haalt op gezonde manier. Kijk ook eens in blog van Piet qua haalbaarheid.

vasquez

Had een seintje gegeven, voor dat geld had ik een setje gloednieuwe groene injecoren voor een V70RN liggen  ;D