Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

#195
Dat staat niet in de planning, maar een keer een heat (of 2) a 20 min Zandvoort bij de vrij rijden dagen voor de fun is misschien ook wel leuk mee te pakken.

Maar persoonlijk ben ik enorm gecharmeerd van de Nurburgring, de lengte van het circuit, de enorme hoogteverschillen en (gevaarlijke) wisselende weersomstandigheden soms tussen de ene en volgende heuvel maken het ieder rondje weer een uitdaging.

mario850

#196
Super lijkt mijn leuk om daar meerdere Volvo's te zien van de 850 en x 70 serie, dat iedereen welkom is.
snel of langzaam.. maar vooral fun!



V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter!
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

V70R^2

Ik hoor graag meer van je, app mij tzt als ik sloeber af heb en jij gaat rijden? En welke klassen er zijn en wat jij rijd? Mijn wagen is in een hoop opzichten niet FIA goedgekeurd, maar juist voor de ring gebouwd en straatlegaal.

mario850

fia keur is voor niemand een probleem.

dat is juist het leukste.  [alles eigen risico..]

iedereen mag er op tegen betaling.

tour

sport [snellere]
en supersport [ rolkooi verplicht]

voor datum en prijs   zie  vrijrijden.nl
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter!
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

classicT5

Accu -> misschien veel werk, maar als je de diffusor ipv reservewielbak wil gaan maken (nog nooit gezien, lijkt me wel mooi!)... Wat als je de brandstoftank kleiner maakt en dan onder de achterbank een ruimte maakt voor de accu?

The Volvoboy

Citaat van: V70R^2 op 02-01-2018 22:14:22
Daarnaast vandaag de bakolie snel vervangen voor een betere (Motul Gear 300 75W-90) variant, ik heb in het voorjaar deze vervangen door wat volvo nu levert voor de 850/classics, en kan beamen dat dit GEEN duurzame OPTIE IS!

Het lijkt van een veel dunnere viscositeit te zijn, ik hoorde de lagers vorige week in de bak ook duidelijk rollen.

Na de testrit vandaag een duidelijk stillere bak, wat eruit kwam was ook verdacht donker met maximaal 3000km's.

Dit vind ik interessant. Zou mijn vermoeden dat de bakolie heeft gezorgd voor 2x een kapotte bak toch bevestigen...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Voor handharkbakken daar moet je niet te dunne olie in kieperen hoor gewoon lekkere stroop bende.

Er zit een magneet in de bak eigenlijk voor een bakwissel wijs om die er ff uit te halen en schoon te maken.
Als de magneet verzadigd is blijft de slijpsel bende in de dunnere olie mee door de bak razen dus verhoogde slijtage.
Bij wat dikkere olie blijft de vuil bende ook meer onderin zitten.

Ik zou ook sowieso een plug van een at in draaien die zijn magnetisch
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Mooie velgen, heb ze ook in mat zwart gehad, en lekker veel ruimte voor remmetjes... :eusa_clap:
P.s. die worden altijd op maat gemaakt  ;)

The Volvoboy

Citaat van: arjenT5R op 03-01-2018 13:24:45
Voor handharkbakken daar moet je niet te dunne olie in kieperen hoor gewoon lekkere stroop bende.

Logisch, maar als je de door Volvo voorgeschreven olie erin kiept ga je er vanuit dat 't goed is natuurlijk.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70R^2

#204
Citaat van: classicT5 op 03-01-2018 12:24:42
Accu -> misschien veel werk, maar als je de diffusor ipv reservewielbak wil gaan maken (nog nooit gezien, lijkt me wel mooi!)... Wat als je de brandstoftank kleiner maakt en dan onder de achterbank een ruimte maakt voor de accu?

Lijkt mij inderdaad wel heel veel werk ;D Misschien heeft aliexpress ook wel goedkope li-ion accus voor auto's. ;D ;D dat icm de glasvezel motorkap geeft -20~25kg besparing aan de voorzijde, dat is de moeite!

Citaat van: V70geRwin op 03-01-2018 13:39:19
Mooie velgen, heb ze ook in mat zwart gehad, en lekker veel ruimte voor remmetjes... :eusa_clap:
P.s. die worden altijd op maat gemaakt  ;)

Volgens mij inderdaad altijd custom ja  :P En  ruimte over met 336mm  ::) ::)  er zijn grotere en leuke alternatieven   ::) ::) ... zal ik.... :evil: :evil:




Mbt de bakolie, zoals Koen heel terecht opmerkt is het aannemelijk dat Volvo voor diverse oudere types niet meer de juiste olie leverd. En in plaats daarvan een heleboel verschillende types gestandaardiseerd tot 1 type olie.

Ik heb een simpele viscositeitstest gedaan, de volvo bakolie zou 75w-90 moeten zijn, dus gelijk aan die motul 75w-90.

Echter... Ik heb op een glasplaat onder een hoek van 45graden ze naast elkaar naar beneden laten lopen, en de Volvo olie was aanzienlijk dunner en liep hard omlaag daar waar de Motul 75W-90 een stuk stroperiger en trager was.

Opzich weinigzeggend, die volvo bakolie zat er ook al 3000km in natuurlijk, maar, een voorzichtige conclusie ...?

"Dunne olie is leuk voor het verbruik, vandaar dat nieuwere volvo's ook deze olie hebben, maar helaas niet geschikt voor onze classics, daar waar de nieuwere types er wel voor gemaakt zijn."

arjenT5R

Met iets meer load nu iig wel 0,6 bar dus turbodruk regeling werkt iig!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jurijn R

Ben benieuwd naar sloeber! ... Wie is de sloeber in het verhaal  ;D

leons850

Zoals Adriaan al zegt hanteren ze waarschijnlijk 1 olie.
Officieel zouden ze aan de viscositeit moeten vast houden, maar kunnen ze gaan schuiven met de additieven waardoor de viscositeit snel kan verlagen. Als ik de voorgeschreven kroon olie vergeleek uit mijn bak na 45dkm en die van Koen na 20dkm.... die uit mijn bak kwam was minder verbrand, voelde "glibberiger" en zag er dikker uit.
Best een probleem als je bedenkt dat ik op dat moment zo'n 180% koppel had van wat Koen zn auto toen nog deed.
Binnenkort ga ik mijn bak een van binnen bekijken, ben benieuwd....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvobug

Citaat van: V70R^2 op 03-01-2018 21:27:30
......
"Dunne olie is leuk voor het verbruik, vandaar dat nieuwere volvo's ook deze olie hebben, maar helaas niet geschikt voor onze classics, daar waar de nieuwere types er wel voor gemaakt zijn."

Hoe maak je als fabrikant een nieuwer type (bak?) geschikt voor dunnere olie?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Duurzamer/slijtvastere onderdelen? Andere legeringen?

Tussen T5 en N/a bakken zitten al verschillen, gietstalen schakelvorken en messing variant.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!