Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paulsson

Citaat van: macfocus op 14-05-2018 17:00:20
Ik mag graag een Dalwhinnie 15 years drinken.
Is vrij zacht maar wel heeel erg lekker.

Maar als je vergelijkbare weet, ik hou me aanbevolen.

Dalwhinnie 15 is zo ontzettend zacht, hard to beat!

In mijn whisky atlas wordt als vervolg op de Dalwhinnie 15 een Balvenie Signature 12 years aangeraden. Die heb ik nog niet geproefd.

Als ik jou was zou ik de Balvenie Double Wood 12 years eens proberen. Echt 'klassiek' lekker zoals die Dalw. 15!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

BBS

Ik heb nog een Single Glennfiddich liggen van 18 jaar oud. Errug lekker en drink ik alleen op speciale momenten na goed getafeld te hebben 8)
Volvoloos....

Marc O.

Voor de doordeweekse avonden (nee, niet iedere avond :P) drink ik graag een Jack Daniels - Gentleman Jack. Heerlijk zacht, maar voldoende oempf. Maar zo nu en dan is een Hibiki 17yo (Japans) ook niet te versmaden. Een blend weliswaar, maar echt een aanrader. Tevens nog een Dimple, Glenmorangie en Macallan staan die ik de komende maanden moet gaan proberen :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

macfocus

Citaat van: Paulsson op 14-05-2018 21:24:00
Citaat van: macfocus op 14-05-2018 17:00:20
Ik mag graag een Dalwhinnie 15 years drinken.
Is vrij zacht maar wel heeel erg lekker.

Maar als je vergelijkbare weet, ik hou me aanbevolen.

Dalwhinnie 15 is zo ontzettend zacht, hard to beat!

In mijn whisky atlas wordt als vervolg op de Dalwhinnie 15 een Balvenie Signature 12 years aangeraden. Die heb ik nog niet geproefd.

Als ik jou was zou ik de Balvenie Double Wood 12 years eens proberen. Echt 'klassiek' lekker zoals die Dalw. 15!

We dwalen erg af, maar de tasting notes klinken heel fijn idd:

TASTING NOTES

NOSE Sweet fruit and Oloroso sherry notes, layered with honey and vanilla.

TASTE Smooth and mellow with beautifully combined flavours ~ nutty sweetness, cinnamon spiciness and a delicately proportioned layer of sherry.

FINISH Long and Warming


En laten we over 2 maanden nou naar Schotland gaan op vakantie....
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

KIM


Stefan

Beetje ongelukkige titel dan  8)

OT: ben wel benieuwd hoe het inmiddels met Sloeber gaat.......
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2

Whiskeyblog  ;D heerlijk al die whiskey praat. Binnenkort eens een proeverij doen, de gegeven adviezen in overweging nemen, en wat lekkere whiskeys in slaan! Ik denk ook wel de gegeven suggestie opvolgen en langs Whiskey World Amersfoort  ;D



Citaat van: Stefan op 14-05-2018 22:10:03

OT: ben wel benieuwd hoe het inmiddels met Sloeber gaat.......

Tja, helaas helemaal niks te melden  :-\ , wachten wachten wachten tot het telefoontje dat ik het spul kan ophalen...




En die B5244T5's dan, die zijn toch "onverwoestbaar".. Ik was al een tijdje op zoek, maar kon helaas niks vinden tot vorige week op Ebay er een blok in de UK beschikbaar kwam met net over de 100.000 miles, (175.000km) een redelijk fris blok dus!

Maar, hoe komt dat hier, haal je dat op? :eusa_think: :eusa_think:

Even denken... Men neme het vliegtuig naar Manchester (een hele gave Bombardier, dat zijn nog eens turbine/ compressor-wielen  :eusa_whistle:  ;D :


Ter plekke koop je een Enkelse rechts gestuurde ex politie V70 voorzien van datzelfde motortype, tax voor de maand is betaald en deze week nog verzekerd rond kunnen rijden  ;D ;D ;D


Daarna het land verkennen, pub's bezoeken, pintjes drinken.


Wat eten, een goede whiskey afsluiter, sleep, REPEAT


Zo rijden we langzaam naar het zuiden, bijzonder detail: de V70 rijd met cruisen @ 60-65 miles/hr gewoon 1:15 a 1:16!


Onderweg bij het demontagebedrijf  het B5244T5 blok opgehaald:


Volvo V70 T10 520PK 10 cilinders!


En zo verder tot Dover, op de pond naar Duinkerke.




Vannacht/vanmorgen thuis gekomen, even snel op de krik, olie eruit, verse erin, half litertje ATF erbij, stationair draaien, en wederom verse olie met filter, Wat eruit kwam viel mee, maar nu is het op en top met verse olie.






En nu eens bedenken wat we met al dat spul gaan doen, in ieder geval een leuke trip gehad en weer voldoende rommel in huis om mij van de straat te houden  ;D ;D ;D



arjenT5R

Tijd voor Sloeber 4x4 twin engine project 2 stuks td04XL 666T er aan kneupen... moet toch zeker goed zijn voor 800 pk awd ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Yeah, een twin engine volvo nog niet gezien.

Als adriaan het niet doet, kun jij het toch doen arjen? ;)

Maestro12

Citaat van: arjenT5R op 18-05-2018 16:17:04
Tijd voor Sloeber 4x4 twin engine project 2 stuks td04XL 666T er aan kneupen... moet toch zeker goed zijn voor 800 pk awd ;D

Is al natuurlijk gedaan
Maar hier is een voorbeeld van hoe het zou moeten  ;D ;D ;D



2× 13,5 pk, is samen wel een hele 27 pk  :o :o
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

classicT5

Ja, twin engine bestaan meerdere van, bijvoorbeeld de golf II pikes peak is ook leuk.

Maar heb je al eens een volvo 850/70 gezien met twin engine?

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

V70R^2

Citaat van: classicT5 op 18-05-2018 17:47:07
Ja, twin engine bestaan meerdere van, bijvoorbeeld de golf II pikes peak is ook leuk.

Maar heb je al eens een volvo 850/70 gezien met twin engine?

JA ;D



https://www.autoevolution.com/news/watch-a-twin-engined-volvo-wagon-pulling-a-burnout-with-its-rear-engine-video-87984.html

arjenT5R

Citaat van: classicT5 op 18-05-2018 17:40:59
Yeah, een twin engine volvo nog niet gezien.

Als adriaan het niet doet, kun jij het toch doen arjen? ;)

Haha wie weet... ooit... maar niet in de nabije toekomst iig ;D

XC90 twin turbo wil ik nog eens bouwen ;D

En een echte lean burn auto die ook onder flink wat turbodruk goed arm draait...

Nog zoveel ideeen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Had je betere meegenomen uit de uk adriaan :)