Spontaan van LPG naar benzine

Gestart door DirQs, 25-11-2017 22:44:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DirQs

Iemand een idee?

Na een paar minuten op LPG begint de LPG/benzine schakelaar te piepen ( alsof hij leeg is, maar dat is hij niet) en springt automatisch op benzine. Na contact uit en weer starten, weer hetzelfde verhaal..... hij rijd die paar minuten prima op LPG. Het is een Vogels VGI installatie in een T5R.

Wie weet of heeft een idee wat er aan de hand is?

rpakuypers

#1
Vogels levert geen LPI maar VGI .... je zult dan Vialle bedoelen. Collega van mij had dat jaren geleden met zijn V70 en dat bleek door een slechte kabel (met breukje) te komen en is destijds opgelost door Romio LPG Service.

Groet,
Roger

DirQs

#2
Citaat van: rpakuypers op 25-11-2017 23:06:16
Vogels levert geen LPI maar VGI .... je zult dan Vialle bedoelen. Collegae van mij had dat jaren geleden met zijn V70 en dat bleek door een slechte kabel (met breukje) te komen en is destijds opgelost door Romio LPG Service.

Groet,
Roger
Roger,

Dank voor je reactie, het is VGI idd. Vogels dus....

Dirk

rpakuypers

Citaat van: DirQs op 25-11-2017 23:14:41
Citaat van: rpakuypers op 25-11-2017 23:06:16
Vogels levert geen LPI maar VGI .... je zult dan Vialle bedoelen. Collegae van mij had dat jaren geleden met zijn V70 en dat bleek door een slechte kabel (met breukje) te komen en is destijds opgelost door Romio LPG Service.

Groet,
Roger
Roger,
Dank voor je reactie, het is VGI idd. Vogels dus....

Dirk

Ik heb zelf een Vogels VGI systeem en in de 7 jaren en 250.000 km dat het er nu in zit is dat bij mij nog nooit gebeurd. Kan je helaas niet uit ervaring zeggen waar dat aan kan liggen .....

Groet,
Roger

elmarconi

Tankvlotter signaal niet goed?
--
Autogas Inside . . .

760Turbo

Citaat van: DirQs op 25-11-2017 22:44:45
Iemand een idee?

Na een paar minuten op LPG begint de LPG/benzine schakelaar te piepen ( alsof hij leeg is, maar dat is hij niet) en springt automatisch op benzine. Na contact uit en weer starten, weer hetzelfde verhaal..... hij rijd die paar minuten prima op LPG. Het is een Vogels VGI installatie in een T5R.

Wie weet of heeft een idee wat er aan de hand is?
Ik kan ook bevestigen wat Roger zegt.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Landi Lsi installatie; één van de twee draadjes vd gasinjector was bijna door en maakte dus af en toe geen contact en op dat moment begon hij te piepen en schakelde over naar benzine.
Dus ander merk dampgasinstallatie maar zelfde fenomeen. ;D
Met uitlezen kun je ook zien wat/waar het probleem is/zit.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

DirQs

Citaat van: 760Turbo op 25-11-2017 23:36:20
Citaat van: DirQs op 25-11-2017 22:44:45
Iemand een idee?

Na een paar minuten op LPG begint de LPG/benzine schakelaar te piepen ( alsof hij leeg is, maar dat is hij niet) en springt automatisch op benzine. Na contact uit en weer starten, weer hetzelfde verhaal..... hij rijd die paar minuten prima op LPG. Het is een Vogels VGI installatie in een T5R.

Wie weet of heeft een idee wat er aan de hand is?
Ik kan ook bevestigen wat Roger zegt.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Landi Lsi installatie; één van de twee draadjes vd gasinjector was bijna door en maakte dus af en toe geen contact en op dat moment begon hij te piepen en schakelde over naar benzine.
Dus ander merk dampgasinstallatie maar zelfde fenomeen. ;D
Met uitlezen kun je ook zien wat/waar het probleem is/zit.


Dank voor je reactie, ik kan helaas de VGI installatie niet uitlezen, maar ga morgen even kijken of ik iets kan vinden bij de bedrading.
Als er iemand in de buurt van Den Haag wel een uitlees mogelijkheid heeft hoor ik dat graag!

hilko73

#7
Ik ben er vrijwel zeker van dat de druksensor of de bekabeling daarvan stuk is. De druksensor zit in de injector-rail.

Ik woon in Den Haag én heb de VGI software plus interface. Contact via pb graag.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

DirQs

Citaat van: hilko73 op 26-11-2017 00:41:33
Ik ben er vrijwel zeker van dat de druksensor of de bekabeling daarvan stuk is. De druksensor zit in de injector-rail.

Ik woon in Den Haag én heb de VGI software plus interface. Contact via pb graag.
Even uitzoeken hoe ik een PB stuur..... ;-)

razorx

Klik op de naam hilko73 en daarna op "Stuur dit lid een persoonlijk bericht". ;)

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Foutcode: temp. sensor.
Gereset, met wat geluk blijft de storing weg. Anders bekabeling en sensor controleren/repareren.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Helaas, hoor net dat de storing weer terug is. DirQs weet inmiddels wat hij nu moet (laten) doen. Hopelijk is het snel in orde.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

DirQs

Citaat van: hilko73 op 26-11-2017 17:49:00
Helaas, hoor net dat de storing weer terug is. DirQs weet inmiddels wat hij nu moet (laten) doen. Hopelijk is het snel in orde.

Dank voor je hulp Hilko, ik ga ermee aan de slag en hou je op de hoogte!

DirQs

Citaat van: DirQs op 26-11-2017 18:00:53
Citaat van: hilko73 op 26-11-2017 17:49:00
Helaas, hoor net dat de storing weer terug is. DirQs weet inmiddels wat hij nu moet (laten) doen. Hopelijk is het snel in orde.

Dank voor je hulp Hilko, ik ga ermee aan de slag en hou je op de hoogte!

Na het vervangen van de temp sensor is het probleem verholpen, super!