Voorstelrondje: Thomas (en z'n C70 Coupe)

Gestart door ThomasKuiper, 06-12-2017 10:10:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ThomasKuiper

Hallo,

Ik ben Thomas, 24 jaar oud en woon in Kampen (Overijssel). Met het Volvo virus besmet door mijn vader, en sinds enkele weken in het bezit van mijn eigen black stone C70 Coupe uit '98. Tot voorheen reed ik in de auto's van papa:

een '15 XC60 D4 Automaat in Osmium Grey met 20'' Titania's


En de zondagmiddag auto (waar ik de rest van de week in reed (en vaak ook op zondagmiddag :eusa_dance:)) van mijn vader, een C70 Convertible in Turquoise Metallic, 2.4T automaat met bijna 180k op de klok uit '99.



En eind oktober, vlak voor ze de winterstalling in mocht:


Nu de cabrio de winterstalling weer in mocht, werd het tijd voor mijn eigen C70.
Mijn Coupe is van '98, in 2007 geïmporteerd uit Duitsland en heeft momenteel 285k gelopen. Het betreft een 2.5T handgeschakeld trouwens :eusa_dance:
Let niet op de wielen, hier heb ik 'm op gekocht en liggen (goede) winterbanden op, dus met deze afgrijselijke combi rijd ik deze winter nog even door :eusa_wall:







Reeds aanwezige opties:
- Blokjesgrill
- Goede audio
- Dakraam
- Stoelverwarming


To do:
- BBS Propus / Tritons
- Cruise control
- Radio lampjes vervangen of andere SC-805 scoren
- Heldere achterlichten / koplampen
- 302 remupgrade (ligt al klaar, incl originele nieuw in doos Volvo brackets, maar past nu niet op 16" nog)
- Tellerbak met boordcomputer inzetten (heb er één, maar moet km stand nog van aangepast worden. Dit schijnt te kunnen?)
- Centrale vergrendeling werkend maken. (Werkt nu niet, andere unit met handzenders en ontvanger al geprobeerd, werkt ook niet (wel op andere C70, is getest). Tips zijn welkom!


P.S. Gisteravond de 1:43 variant ontvangen  8)

Voor vragen, stel ze gerust!

jandeman

Hoi Thomas,

welkom op het forum, mooie auto die C70(die van je pa  ;)  bedoel ik dan, haha ) Maar veel plezier met je eigen C70.

En ook woonachtig in onze prachtige Hanzestad lees ik.

Groet   Jan

ThomasKuiper

Hi Jan,

Dankjewel. En de C van m'n vader is inderdaad behoorlijk veel mooier, maar daar is 't budget ook naar :eusa_whistle:
Geboren en getogen in de domste stad van Nederland :P

rappendaf

#3
Welkom .Het blijft mooi en zwarte c 70 mlits de juiste velgen  ;D
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

ThomasKuiper

De juiste velgen gaan er nog onder komen 8)

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

rappendaf

Citaat van: ThomasKuiper op 06-12-2017 12:12:44
De juiste velgen gaan er nog onder komen 8)
alles op zijn tijd  deze velgen zijn meer dan goed voor de winter
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

cornelis-b

Welkom Thomas en die van je Pa is mooi maar zwart is mooier ;D
Lampjes van de radio zijn goed te vervangen, is een klusje van een half uurtje als je handig bent anders een uurtje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk


ThomasKuiper

Citaat van: cornelis-b op 06-12-2017 18:34:27
Welkom Thomas en die van je Pa is mooi maar zwart is mooier ;D
Lampjes van de radio zijn goed te vervangen, is een klusje van een half uurtje als je handig bent anders een uurtje.

Haha, hoop m'n zwarte in ieder geval een stuks mooier te maken!
Ik heb op internet al gekeken, maar zag tutorials over de complete printplaat eraf halen en dergelijke. Nou ben ik best leergierig en niet bang om 't e.e.a. los te trekken.. maar op het gebied van elektronica ben ik een echte leek 8)

cornelis-b

Er staat hier op het forum ook een mooie handleiding voor het vervangen van de lampjes, kan het niet zo snel vinden

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Tom960


V70geRwin


ThomasKuiper


cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien