Overdruk KVS

Gestart door Reinier850, 19-12-2017 16:15:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

626Ronin

goed dat het opgelost is, maar aan Berlé zou ik geen tijd meer besteden.. (ook geen geld) of hoop je er geld terug te halen?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Reinier850

Ben daar twee keer terug geweest om te laten kijken wat er aan de hand was en heb de laatste keer een factuur gekregen voor oa een overbodige compressietest.

Vind dat ze wel wat mogen compenseren.
Niet eens zo zeer voor het geld, maar zeker voor het principe.

626Ronin

ik geef je gelijk, maar als ze mij een veel te krappe thermostaat verkopen als origineel, in een te plat doosje van een xenonlamp gestoken (achteraf stom van mij dat ik hem überhaupt aannam) en ze hadden bij retour "geen contant geld in kas" waarop ik na lang zeuren (2 maanden, toegegeven, ze belden mij ook 1 keer) eindelijk mijn geld terug kreeg, vraag ik me af of "principe" ze daar wat zegt en hoop ik dat het jou lukt.
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Reinier850

Nog even een kleine hartaanval gehad toen mijn vriendin op pad was met de auto.

Ze belde dat het lampje van het koelsysteem weer aan ging, dus ik dacht "sjips, weer een luchtbel, of erger."
Wat ik niet van haar begreep was dat hij niet even, maar CONSTANT brande en gewoon door is gaan rijden.
Drie kwartier later belde ze dat ze was stil gaan staan omdat de temperatuurmeter bijna tegen het rood zat...

Ik kwam daar gelijktijdig aan met de ANWB, we keken onder de kap en werkelijk alles zat onder de koelvloeistof.
Blijkt dat de slang van het reservoir naar de thermostaat gescheurd was en er 4 LITER (!!!) uit gesproeid was.

Er zat G12 (roze) in en de ANWB heeft 4 liter G12+ (groen) erbij gedaan, dat kan gewoon samen toch?

Nu heeft de motor mogelijk drie kwartier te heet gelopen, weten jullie hoe schadelijk dit is en of ik dat ergens aan kan merken/controleren?

arjenT5R

Ja kop is wss krom... slang fixen en systeem vullen...

Gewoon gaan rijden en als je flink water verbruik hebt dan weet je wel genoeg....

Ik heb t shirtje onderhand ook wel ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

kulk

#50
Citaat van: Reinier850 op 05-02-2018 11:08:53
Nog even een kleine hartaanval gehad toen mijn vriendin op pad was met de auto.

Ze belde dat het lampje van het koelsysteem weer aan ging, dus ik dacht "sjips, weer een luchtbel, of erger."
Wat ik niet van haar begreep was dat hij niet even, maar CONSTANT brande en gewoon door is gaan rijden.
Drie kwartier later belde ze dat ze was stil gaan staan omdat de temperatuurmeter bijna tegen het rood zat...

Ik kwam daar gelijktijdig aan met de ANWB, we keken onder de kap en werkelijk alles zat onder de koelvloeistof.
Blijkt dat de slang van het reservoir naar de thermostaat gescheurd was en er 4 LITER (!!!) uit gesproeid was.

Er zat G12 (roze) in en de ANWB heeft 4 liter G12+ (groen) erbij gedaan, dat kan gewoon samen toch?

Nu heeft de motor mogelijk drie kwartier te heet gelopen, weten jullie hoe schadelijk dit is en of ik dat ergens aan kan merken/controleren?


Pfff vrouwen haha

Bijna tegen het rood? Zolang de boel niet aan de kook is geraakt niks aan de hand toch of denk ik nu te simpel
?

Edit: Ik lees net 3 kwartier te heet gelopen, dat gaat wel problemen veroorzaken  :eusa_wall:

NinaPaul

Helaas te simpel.

Sensor die niet in de vloeistof hangt geeft geen goed beeld van de temperatuur.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

#52
Bovendien... als er vrijwel geen vloeistof meer in de motor zit valt er ook niks meer aan de kook te raken  ;D
De boel wordt dan gewoon (te) heet.

Reinier850

Tsja, ik hou voorlopig nog enige hoop dat die 4 liter er over een langere tijd uit is gesproeid.
Hopelijk is de temperatuur redelijk langzaam gaan oplopen en is ze toch net op tijd gestopt.

Heb er (voorzichtig) wat mee gereden en het niveau is de afgelopen 100km netjes gebleven, kachel wordt snel warm, motor gedraagd zich als normaal.

Fingers crossed.

arjenT5R

Citaat van: Reinier850 op 05-02-2018 13:02:51
Tsja, ik hou voorlopig nog enige hoop dat die 4 liter er over een langere tijd uit is gesproeid.
Hopelijk is de temperatuur redelijk langzaam gaan oplopen en is ze toch net op tijd gestopt.

Heb er (voorzichtig) wat mee gereden en het niveau is de afgelopen 100km netjes gebleven, kachel wordt snel warm, motor gedraagd zich als normaal.

Fingers crossed.

Fingers crossed, hoop dat t bij jou beter afloopt dan bij mij ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: Reinier850 op 05-02-2018 13:02:51
Tsja, ik hou voorlopig nog enige hoop dat die 4 liter er over een langere tijd uit is gesproeid.
Hopelijk is de temperatuur redelijk langzaam gaan oplopen en is ze toch net op tijd gestopt.

Heb er (voorzichtig) wat mee gereden en het niveau is de afgelopen 100km netjes gebleven, kachel wordt snel warm, motor gedraagd zich als normaal.

Fingers crossed.

Het waren gelukkige wat koudere dagen  ;D

Gewoon proberen, hopelijk heb je wat geluk!

Piet

#56
Kan wel wat hebben hoor, zou dus nog mee kunnen vallen.
Only one way to find out.... er mee karren en zien wat er mee gebeurd.

Reinier850

Update: 3000km verder en hij rijdt als een zonnetje!

Wat een topdingen zijn het toch  ;D

V70geRwin

Citaat van: Reinier850 op 17-02-2018 08:48:44
Update: 3000km verder en hij rijdt als een zonnetje!

Wat een topdingen zijn het toch  ;D

;D

Mooi!

hilko73

Grappig. De openingspost lezende dacht ik meteen: "luchtbel"... ;D
Mooi dat het opgelost is. Een volgende keer met zoiets raad ik aan meteen het systeem te legen en dan opnieuw te vullen en ontluchten op de beschreven manier.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)