Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-06-2018 02:56:38
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  Overige tuning
| | | |-+  Groupbuy Quaife! (Afgeslagen op 13 stuks & gesloten!)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7] Omlaag Print
Auteur Topic: Groupbuy Quaife! (Afgeslagen op 13 stuks & gesloten!)  (gelezen 5732 keer)
diederickvolvo
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 329


Van een 2.5t naar een 2.5d


« Antwoord #90 Gepost op: 13-03-2018 14:11:01 »

Vandaag mijn bak open gehaald, en de lagers op het diff kreeg ik met geen mogelijkheid eruit.
Nu heb ik (ook met dank aan leons850)  kunnen vinden dat het skf lagers zijn.
Nu wil ik een setje lagers bestellen, maar ik denk dat andere ook misschien nieuwe willen?
Wie wilt er ook een setje?
Gelogd

leons850
"Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4537


S70 T5 MY98 LPI Schutten tuning


« Antwoord #91 Gepost op: 13-03-2018 14:27:50 »

Let wel even op, 1 lager is niet regulier te krijgen.
Koyo 32007JR/2YD

Deze kun je ook niet bij een Koyo dealer krijgen en de gene die je bij SKF haalt heeft de verkeerde maat:
Binnen diameter is: 35 bij SKF en 30 bij Koyo
Buiten diameter is: 62
hoogte is 18

Moet dus binnen diameter hebben van 30. Wink

Ik heb er hier nog 1 liggen voor de liefhebber.

De rest kun je allemaal zo bij de SKF dealers bestellen:

1x 32007JR/2YD Deze moet dus een koyo lager zijn die slecht te vinden is.
1x 30260 JR
2x 32006 X/QCLN
2x 32005 JR-N
2x 32008 XTN9/Q (Dit zijn de diff lagers).

Verder komen er een aantal bij Koyo vandaan en een aantal bij SKF.
Maar SKF is daar verder prima geschikt voor.
Wel even bedenken hoe je gaat uitshimmen. Wink
Gelogd

"The aim of education must be the training of independantly acting and thinking individuals who, however, see in the service to community their highest life problem" ~Einstein
Miyel
Club lid
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 683


855 T-5R Black Stone.


« Antwoord #92 Gepost op: 13-03-2018 18:47:02 »

Like I said before; TPE (transmission products Europe) verkoopt complete sets lagers en dichtingen voor de hele bak (m56 & m66) voor iets van €200.
Allemaal merk spul.

En ja, zonder schade de lagers van je open diff krijgen zal moeilijk zijn. Deze lagers zijn overal echter goed te verkrijgen.
Gelogd
Hans Duiven
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5256


V70N T5 G3, S60 2.4T, 855 T-5R, Smart City Coupe


« Antwoord #93 Gepost op: 13-03-2018 19:59:17 »

Citaat
Like I said before; TPE (transmission products Europe) verkoopt complete sets lagers en dichtingen voor de hele bak (m56 & m66) voor iets van €200.
Allemaal merk spul.

En ja, zonder schade de lagers van je open diff krijgen zal moeilijk zijn. Deze lagers zijn overal echter goed te verkrijgen.

Ik ben naar een plaatselijke bakrevisieboer gegaan met mijn oude en nieuwe diff destijds, en nadat hij zijn kaak had opgeraapt bij het horen van "400.000km" toen ik hem de rest van mijn bak liet inspecteren, heeft hij ze er in 5 minuten vanaf geperst en over gezet. Was een paar tientjes kwijt, kan prima dus Smiley

Lachen!  Grin Grin Grin
« Laatste verandering: 28-05-2018 08:26:57 door Beheerder » Gelogd
kevinwalter
850 vRRRRRoem
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 313



WWW
« Antwoord #94 Gepost op: 14-03-2018 14:40:04 »

Like I said before; TPE (transmission products Europe) verkoopt complete sets lagers en dichtingen voor de hele bak (m56 & m66) voor iets van €200.
Allemaal merk spul.

En ja, zonder schade de lagers van je open diff krijgen zal moeilijk zijn. Deze lagers zijn overal echter goed te verkrijgen.

https://www.transmission-products.nl/wp-content/uploads/2015/01/Bearing-kits-UK.pdf :-)
Gelogd

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto. (16-TF-BV) , Originale Smiley
850R BJ 1996 (PB-FV-73), Originale
C70 T5 Handbak 2000, (84-FG-HG), 23T, 650CC injectors etc...
V40 D4 Nordic+ GT 2017 (NT-731-T), originale
V70R^2
Beunhaas deluxe.
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2051


To heaven for the climate, to hell for the company


« Antwoord #95 Gepost op: 14-03-2018 17:57:44 »



Let wel even op, 1 lager is niet regulier te krijgen.
Koyo 32007JR/2YD

Deze kun je ook niet bij een Koyo dealer krijgen en de gene die je bij SKF haalt heeft de verkeerde maat:
Binnen diameter is: 35 bij SKF en 30 bij Koyo
Buiten diameter is: 62
hoogte is 18

Moet dus binnen diameter hebben van 30. Wink

Ik heb er hier nog 1 liggen voor de liefhebber.

De rest kun je allemaal zo bij de SKF dealers bestellen:

1x 32007JR/2YD Deze moet dus een koyo lager zijn die slecht te vinden is.
1x 30260 JR
2x 32006 X/QCLN
2x 32005 JR-N
2x 32008 XTN9/Q (Dit zijn de diff lagers).

Verder komen er een aantal bij Koyo vandaan en een aantal bij SKF.
Maar SKF is daar verder prima geschikt voor.
Wel even bedenken hoe je gaat uitshimmen. Wink


Dus €200 voor die set van TPE.


Ik ben vandaag even langs Biesheuvel gereden en heb de prijs gevraagd van bovenstaande lagers van welke Leon handig de nummers al geeft, ze bellen binnenkort met de totaalprijs die zij kunnen bieden.
Gelogd

ron paul
Lid 10+
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


« Antwoord #96 Gepost op: 15-03-2018 00:37:47 »

Ik had gebeld met TPE om te informeren naar de prijs en ik verstond 124 euro exclusief. Er is de kans dat ik het niet goed verstaan heb, maar 124 euro is wat anders dan 200.
Gelogd
kevinwalter
850 vRRRRRoem
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 313



WWW
« Antwoord #97 Gepost op: 15-03-2018 09:21:06 »

TPE: "Dit lagersetje kost euro 124,15 netto ex.

De verzendkosten en btw komt hier nog bij.

Dit setje bestaat uit Timken, NSK en SKF lagers."
Gelogd

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto. (16-TF-BV) , Originale Smiley
850R BJ 1996 (PB-FV-73), Originale
C70 T5 Handbak 2000, (84-FG-HG), 23T, 650CC injectors etc...
V40 D4 Nordic+ GT 2017 (NT-731-T), originale
diederickvolvo
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 329


Van een 2.5t naar een 2.5d


« Antwoord #98 Gepost op: 18-03-2018 10:42:17 »

He wat balen. Ik kom net deze link tegen, geen torsendiff maar wel goedkoper
http://www.tractionconcepts.com/Volvo-V70-XC-M56-LSD-Kit-p/tcxvo9343.htm
Gelogd

rappendaf
1 leven leef het
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 733


850 t5 C70 T5 850 alter 1


« Antwoord #99 Gepost op: 18-03-2018 13:51:59 »

Nou ik pas hoor kijk naar de instalatie film  Huh  eusa_whistle
https://www.youtube.com/watch?v=tGLXKLFiDpA
Gelogd

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5
Miyel
Club lid
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 683


855 T-5R Black Stone.


« Antwoord #100 Gepost op: 18-03-2018 14:51:09 »

Nou, ik pas al helemaal na het begrijpen van de werking (als het al werkt)!

Het zijn twee blokken staal met een veer ertussen. De veer drukt weerszijde het stalen blok op de tandwielen waardoor ze met elkaar in verbinding staan (sperwerking). Verschil in draaisnelheid van de wielen laat de tandwielen op het blok wringen, staal op staal!
Om enig contactvlak te krijgen (meer contactvlak = meer frictie) moet je de borst van de tandwielen af frezen. In het filmpje doet hij dat met een slijpsteen! Als dat niet 100% vlak is, heb je dus ook niet veel frictie (als slijt het wel op elkaar in).

Dus; weinig kans op werking, en als het al werkt niet zo sterk/goed. Vervolgens krijg je ijzerslijpschel in je olie wat je lagers en synchro ringen weg vreet.. Dus kun je voor je het weet de hele versnellingsbak vervangen.

Ik betaal liever het dubbele voor het diff, maar doe het wel maar één keer.
« Laatste verandering: 18-03-2018 14:52:55 door Miyel » Gelogd
Miyel
Club lid
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 683


855 T-5R Black Stone.


« Antwoord #101 Gepost op: 18-03-2018 14:55:26 »

TPE: "Dit lagersetje kost euro 124,15 netto ex.

De verzendkosten en btw komt hier nog bij.

Dit setje bestaat uit Timken, NSK en SKF lagers."

Ik heb in 2016 €146,50 ex btw & verzenden op factuur staan (zojuist opgezocht)!
Komt niet vaak voor dat ze goedkoper worden Wink
Gelogd
Miyel
Club lid
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 683


855 T-5R Black Stone.


« Antwoord #102 Gepost op: 18-03-2018 22:20:43 »

Wel even bedenken hoe je gaat uitshimmen. Wink

Hey Leon.. ik heb even gezocht, maar vraag me af hoe dit te doen.. differentieel zelf is nog wel te meten, maar de andere assen?
Gelogd
rappendaf
1 leven leef het
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 733


850 t5 C70 T5 850 alter 1


« Antwoord #103 Gepost op: 19-03-2018 09:35:08 »

Ik heb mijn bak binnengebracht bij een pro bedrijf 2 bakken naar daar gedaan en de sper
Ze hebben alle lagers vernieuwd alle dichtingen dan de beste sincromessen in mijn bak gestoken uitgeshimt  ect was wel 600 euro lichter  Sad
Dus achteraf gezien had ik voor die 300 a 350 euro zelf kunnen proberen en hopen dat het goed is .
Maar ik had het nog nooit eerder gedaan en bak in en uit bouwen is nu niet mijn fovoriete bezigheid .
Dus ja voor mij was het dat geld waart . eusa_whistle
Gelogd

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5
Miyel
Club lid
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 683


855 T-5R Black Stone.


« Antwoord #104 Gepost op: 14-05-2018 19:20:01 »

Er is er één vrijgekomen, voor de geïnteresseerden!

Heeft iemand van hier hem al gemonteerd??
Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.044 seconden met 20 queries.