1-2-2 pin B1 en B2 OBD 1 850 1994

Gestart door Died850, 21-01-2018 14:21:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Ik heb wat elektronische probleempjes met mijn 850 (OBD1)

ik heb twee keer de foutcode 1-2-2 in mijn systeem zitten. Zowel op pin B1 ECC en pin B2 cruise control.
Op pin B1 staat 1-2-2 voor kabelbreuk/geen contact met buiten temperatuursensor. Sensor werkt volgens mij wel want kan de temperatuur aflezen in boordcomputer. Of is dit een andere sensor?
op pin B2 staat 1-2-2 voor geen snelheidsignaal of niet boven 35km/h gereden. Het probleem doet zich de laatste tijd voor dat de ene keer de cruise control wel werkt en de andere keer weer helemaal niet. Het werkt vaker niet dan wel. Ook heb ik wel eens dat ik de cruisecontrol wil inschakelen maar deze niks doet om 5 minuten later ineens in te schakelen. Net wanneer je het niet wilt natuurlijk haha.
Ook wilt pin B2 niet gereset worden. Waarbij alle andere pinnen wel gereset kunnen worden.
Heb uiteraard al gezocht in de zoekfunctie maar kom niemand tegen met deze code's in pin B1 en B2.

Iemand ideeën? Hoor het graag ;)!

jelmo86

Van de CC betekent dat je geen snelheid hebt. Dat kan kloppen, ikheb nog nooit iemand al rijdend de obd zien uitlezen.
Clublid 85012049

haasje

b2 uitlezen nadat je gereden hebt (en je het contact niet uit hebt gehad, uiteraard minimale snelheid 35km/h

Died850

Citaat van: jelmo86 op 21-01-2018 14:42:24
Van de CC betekent dat je geen snelheid hebt. Dat kan kloppen, ikheb nog nooit iemand al rijdend de obd zien uitlezen.
Is mij idd niet gelukt 😝

Citaat van: haasje op 21-01-2018 15:24:48
b2 uitlezen nadat je gereden hebt (en je het contact niet uit hebt gehad, uiteraard minimale snelheid 35km/h
Dank voor de info. Ga ik proberen!

arjenT5R

Problemen met cruise control is 9 vd 10 keer een draadbreukje op de cruise schakelaar/richtingaanwijzer schakelaar.

Ff de stuurkappen er af en de bedrading bestuderen, is meestal direct zichtbaar.

Draadje doortrekken of verlengen en ff solderen en klaar is klara ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

Citaat van: haasje op 21-01-2018 15:24:48
b2 uitlezen nadat je gereden hebt (en je het contact niet uit hebt gehad, uiteraard minimale snelheid 35km/h
Jou methode gerpobeerd, en inderaad geen foutcode meer. Wel werkt de cruisecontrol nog steeds niet haha ;D B2 blijft 1-2-2 houden. Zit er nog ergens een temperatuursensor voor de ECC?

jelmo86

Citaat van: Died850 op 25-01-2018 15:18:06
Citaat van: haasje op 21-01-2018 15:24:48
b2 uitlezen nadat je gereden hebt (en je het contact niet uit hebt gehad, uiteraard minimale snelheid 35km/h
Jou methode gerpobeerd, en inderaad geen foutcode meer. Wel werkt de cruisecontrol nog steeds niet haha ;D B2 blijft 1-2-2 houden. Zit er nog ergens een temperatuursensor voor de ECC?
Bij je beide handgrepen in het plafond bij debvoorkant
Clublid 85012049

Died850

Citaat van: jelmo86 op 25-01-2018 18:29:08
Citaat van: Died850 op 25-01-2018 15:18:06
Citaat van: haasje op 21-01-2018 15:24:48
b2 uitlezen nadat je gereden hebt (en je het contact niet uit hebt gehad, uiteraard minimale snelheid 35km/h
Jou methode gerpobeerd, en inderaad geen foutcode meer. Wel werkt de cruisecontrol nog steeds niet haha ;D B2 blijft 1-2-2 houden. Zit er nog ergens een temperatuursensor voor de ECC?
Bij je beide handgrepen in het plafond bij debvoorkant

Maar die zijn voor binnen? Geeft aan Buitentemp sensor. Opzich geen gek idee om die dingen schoon te maken!

Meevaller. Cruisecontrol werkt toch nog. De ene keer wat beter dan de andere keer maargoed.. ;D

Died850

Nog steeds last van een regelmatig weigerende cruise control. Als het werkt wilt het vaak niet versnellen of het lijkt met moeite te gaan. Pomp bij pedaal kapot?

arjenT5R

Citaat van: Died850 op 15-02-2018 16:55:57
Nog steeds last van een regelmatig weigerende cruise control. Als het werkt wilt het vaak niet versnellen of het lijkt met moeite te gaan. Pomp bij pedaal kapot?

Haal nou die stuurkappen er eens af...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

Citaat van: arjenT5R op 15-02-2018 17:05:57
Citaat van: Died850 op 15-02-2018 16:55:57
Nog steeds last van een regelmatig weigerende cruise control. Als het werkt wilt het vaak niet versnellen of het lijkt met moeite te gaan. Pomp bij pedaal kapot?

Haal nou die stuurkappen er eens af...

Al gedaan en niks te vinden.

arjenT5R

#11
Damnit ;D

Het gebeurt wel echt vaak dat je draadbreukje hebt en dat ie dus de ene keer wel en de andere keer niet wil...

Misschien een weigerachtig cruise relais? Eens uitwisselen?

edit: hoe klinkt de pomp? heb je daar al eens prik op gezet?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

Nog geen mogelijkheid gehad om een relais te wisselen, heb die niet even op de plank liggen helaas.
Pomp nog niet specifiek naar geluisterd. Is lastig tijdens het rijden, maar ga het morgen eens proberen (zul je zien dat het ineens probleemloos werkt  :evil:)

arjenT5R

Die pom kan je gewoon 12V op zetten ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

Even een oud topic oograven.

Oplossing gevonden. Relais gewisseld en probleem is verholpen. Cruisecontrol doet het weer wanneer je het vraagt en blijft het doen.