Welke schroefset 850 t-5 Sedan.

Gestart door K5blazer, 22-01-2018 13:07:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K5blazer

Goedemiddag,

ik heb een Volvo 850 T-5 sedan aangeschaft om naar een trackday-tool om te bouwen,
nu ben ik op zoek naar een schroefset. Ik zag dat er hier ooit een group-buy geweest is voor de
BC Racing set, bevalt deze nog steeds? Zijn er daarnaast nog alternatieven in het segment van
BC racing? Ik zie op Duitse fora veel Koni voorbij komen maar deze heeft geen instelbare camber-
hoek maak ik op uit de verhalen.

Ben benieuwd!
Volvo V60 D4 BS 2018 (lease)
Volvo 850 T-5 1994 (project)
Volvo V40 D2 BS 2015 (lease/weg)
Chevrolet 3100 1953 (sold)
Chevrolet Corvette C4 1994 (Sold)
Oldsmobile Cutlass coupe 455 1971 (Sold)
Pontiac Firebird Esprit 400 1979 (Sold)
Pontiac Firebird Trans-Am 350 1986 (Sold)
Chevrolet K5blazer 400 1979  (SOld)
BMW 520i Touring 1996 (sold)
BMW 525iX 1992 (sold)
BMW 530i 1990 (Sold)
BMW 535i 1992 (Sold)
3x Alfa Romeo 33 1.4/1.7 (Sold)
3x Alfa Romeo 75 1.8/2.0 (Sold)
Meer als genoeg on-interessante lease- en privé auto's (weg/sold)

V70R^2

Er zijn vele mogelijkheden, camber kan je desnoods met een simpele camberbout alsnog aanpassen als je dat wilt (natuurlijk wil je dat, het is een trackday tool).

BC racings heb ik ook gehad, voordelig en helemaal kant en klaar, deed het prima op het circuit bij mij.

Nu ga ik naar KW-coil-overs, gevoelsmatig zijn die marginaal beter, maar meer dan 2 keer zo duur...

Er zijn nog vele andere opties, waarbij Ohlins toch wel het meest geliefde is ((is dan ook door volvo zelf gebruikt op o.a. de polestar nu) en ik heb toevallig nog een set voor de 850's ;D ).

De heilige graal zou een set JRZ zijn, maar dan praat je over €5000~6000,- (beter bestaat niet IMO).

arjenT5R

Ik heb XYZ gehad ook met camber plates en was er best tevreden over ook eigenlijk... ja ;D

Was ttt voor €750 klaar... zal nu misschien iets meer zijn.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Die XYZ heeft iemand hier op het forum geen leuke ervaring mee ;D De ophanging van de endlinks was gewoon doorgescheurd, is ook een slechte constructie geweest.

Of dit inmiddels herzien is weet ik niet.. Maar op de site zien ze er niet anders uit dan een paar jaar geleden...

arjenT5R

Oh dat wist ik niet.. ja die endlinks waren verstelbaar misschien een beetje te veel kracht op gezet?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Ik kan niet in je knip kijken en weet ook niet hoeveel je wil en kan uitgeven maar vergeet Reiger ook niet, een Nederlands bedrijf wat een super goed product op maat levert.

http://reigersuspension.com/
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Silverarrow

#6
Is de set van BC Racing ook van RVS?

Ik heb ook een schroefset (nog niet gemonteerd) van KW. De grootste beweegreden was dat de dempers van RVS zijn. Had een plaatje van wat Koni Yellows gezien die na een jaar waren veranderd in Koni Roestbruin. Dat wilde ik graag vermijden ;D .

Edit: Intrax maakt ook schroefsets. Zijn wel aan de prijs volgens mij.

Edit 2: Ik heb destijds ook deze review doorgelezen: Link. Is erg uitgebreid en informatief.

arjenT5R

Ik heb ook koni dempers gehad, die waren zo rot dat de veer op m'n band eindigde op den duur.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hertogjan6

Bc racing , zeer goede ervaring mee
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

arjenT5R

Wie heeft er eens een linkje naar dat BC racing spul dan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!


volvobaksteen

Bc is aluminium word tegenwoordig veelal in rally gebruikt want het weegt geen reet. Alleen moet je de stelringen wel goed in de koperpasta zetten die kan je anders met een paar maanden niet meer verdraaien bussen van schokbreker verstelling helemaal volsmeren. Heb er al paar bussen draad er volledig uit gedraaid. Losse bussen waren 80 ps. En bc set generatie 2 is een aanrader

Mathijs.

ik krijg binnenkort een XYZ setje binnen waar de ophanging van de endlinks ook van is afgescheurd. ga kijken of het nog te redden valt  ;D

arjenT5R

Gewoon lassen toch... eventueel een plaatje achter zetten ter versteviging. De lengte van de endlinks is verstelbaar bij de xyz sets.
Zou m ff ijken op originele lengte weer je hebt kans dat ze veel te strak stonden waardoor de boel is afgescheurd.

Ik heb namelijk ook een tijd met zo'n set gereden, ook echt als een idioot... maar heb t nooit weten te slopen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

jaa ga het gewoon proberen. werk zelf bij een metaal bedrijf dus eens kijken of ik een paar stevige beugels kan maken!