Einde C70 inzicht ? Auto slaat af.. start niet. Soms wel

Gestart door c70_ibo, 28-01-2018 17:50:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Als beroeps elektronicus raad ik dit met klem af ;) :

Je moet antistatische maatregelen treffen als je met dit soort elektronica aan de gang gaat. Een geaard polsbandje is wel het minimum.
Zonder speciaal gereedschap laat een chipje zich niet risicovrij uit een voetje trekken.
Een IC voetje schoonmaken is niet voor een leek weggelegd en vaak niet nodig. De contacten zijn zelf reinigend.
Als je te ruw te werk gaat kunnen de kleine contactstripjes verbuigen en sluiting maken of slechter contact maken.

Als de eventuele tuner al gebruik heeft gemaakt van een PLCC voetje.
;)

arjenT5R

Ik heb wel een anders geaard polsbandje mag dat ook ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx


c70_ibo

Ik zelf ben niet handig dat zal zeker niet goed komen. Maar kan iemand mij helpen tegen een vergoeding ? Dan kan ik eventueel de ecu eruit halen en komen brengen en weer vervolgens meenemen ik hoor het graag

c70_ibo

Citaat van: c70_ibo op 02-02-2018 21:54:30
Ik zelf ben niet handig dat zal zeker niet goed komen. Maar kan iemand mij helpen tegen een vergoeding ? Dan kan ik eventueel de ecu eruit halen en komen brengen en weer vervolgens meenemen ik hoor het graag

Met elektronica dan :)

leons850

Misschien handig om te zeggen uit welke omgeving je komt. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

#51
Als eerste zou ik een forumlid vragen even een andere ECU voor je te flashen zonder startblokkering.
Er zijn er genoeg die dat voor je kunnen doen. Als je in de buurt van Diemen bent mag je een ECU van mij lenen waar de startblokkering uit verwijderd is.
Dat is dan een gewone R bin. Dit is mijn brood niet doe het voor de lol dus kostenloos.

Als je je locatie opgeeft zijn er zeker meer mensen die dat voor je willen doen als zij dichterbij wonen. Er zijn inmiddels genoeg mensen over het land met kennis van de ECU materie aangaande het weghalen van de startblokkering.

Dan ben je even je tune kwijt, misschien rijdt het wat minder goed als je ook andere injectoren hebt laten plaatsen, maar je weet in ieder geval waar je aan toe bent.

Als die "nieuwe" ECU een oplossing biedt kan je zelf of met hulp een 2e hands exemplaar kopen. Mag niet meer dan € 100 kosten.
Dan kan je aan Fasttech vragen of ze die ECU met jouw oude tune willen flashen. Als ze het goed doen hebben ze jouw oude tune bewaard.
Zo nee of vragen ze een raar bedrag, trek dan ff aan de bel. ;)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

c70_ibo

Super bedankt Leon en super bedankt razorx voor de uitgebreider uitleg.  Ik heb inderdaad een 19t en groene injectors. Ik kom vanuit België maar ik woon aan de grens met provincie Zeeland.  Auto is mijn daily car voor woon werk verkeer is momenteel daarom erg lastig. Zou het graag opgelost willen hebben natuurlijk.  Diemen is voor mij 210 km helaas...
Ja beter bel ik even maandag fasttech. Bij auto rima kost het inderdaad 100 euro heb toevallig vandaag een offerte gekregen :)

c70_ibo

Inmiddels korte update :

Vervangen: relais 103. Temperatuursensor en thermostaat

In bestelling : nokkenassensor en krukassensor krijg ik aanstaande maandag binnen.

Inmiddels ook contact gehad met forumlid voor het klonen van een andere ecu.  Ik hou jullie op de hoogte

c70_ibo

Probleem met uitvallen is opgelost. Oorzaak was toch een defect in de ecu.

leons850

Citaat van: c70_ibo op 13-03-2018 14:26:22
Probleem met uitvallen is opgelost. Oorzaak was toch een defect in de ecu.

Wat een verrassing! ;D

Maar nu serieus, hoe heb je het ontdekt en wat was het probleem?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

c70_ibo

Citaat van: leons850 op 13-03-2018 14:30:32
Citaat van: c70_ibo op 13-03-2018 14:26:22
Probleem met uitvallen is opgelost. Oorzaak was toch een defect in de ecu.

Wat een verrassing! ;D

Maar nu serieus, hoe heb je het ontdekt en wat was het probleem?

Ik had enkele weken geleden mijn ecu afgegeven aan Piet. Hij heeft mij gelukkig erbij geholpen en de ecu nagecheckt. Probleem lag aan de hoge toren (eprom) die fasttech erop heeft gesoldeerd. Nu Piet hem weer origineel heeft gemaakt werkt de auto weer normaal zonder uit te vallen. Ik ga ook zelf kunnen loggen  en de c70 in de toekomst dus zelf kunnen tunen😁 met dank aan iedereen is dit probleem iniedergeval verholpen

Wel heb ik nog altijd kromme drijfstangen helaas.. die ik weer op een andere moment ga oplossen...