Vocht bij rechterportier

Gestart door LouisVKWD, 03-02-2018 19:44:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LouisVKWD

Vandaag geconstateerd dat de bekleding aan de onderzijde van het rechter voorportier nat is (vanaf de onderkant ca. 5 cm. in hoogte). Bij losmaken onderzijde paneel bleek dat er verder geen water in het portier staat. In de rubbers van de dorpel wel veel vocht aangetroffen en ik denk daarom dat via capillaire werking de bekleding vochtig/nat wordt. Moet ik dus zoeken in de rubbers van het portier of kan er toch een verstopping zitten in het portier waardoor regenwater dat wegloopt bv. langs het raam niet weg kan?

LouisVKWD

#1
Misschien ligt het aan de vele regenbuien van de laatste tijd en heeft iedereen er last van maar er volgen  weinig reacties! Nb. via de zoekfunctie heb ik dit specifieke probleem niet kunnen vinden. Wie zet mij op het goede spoor?

yannickdv

Ik heb het wel eens meegemaakt, maar niet herhaaldelijk... Wellicht heeft het te maken met een grote hoeveelheid regenwater die niet snel genoeg weg kan uit de deur en zich dan even ophoopt maar later wel weg loopt? De raam 'strijkers' onderaan de ruit zijn na 20jr ook niet meer je van het dus ik kan me voorstellen dat de afvoertjes meer voor hun kiezen krijgen dan voorheen, zeker met een zware bui.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

LouisVKWD

Vandaag wellicht een oorzaak gevonden. Na een regenachtige nacht vanochtend een scherm tegen de vorst bij de voorruit verwijderd. Dit scherm klemt zowel links al rechts tussen deurstijl en portier. Het water druppelde min of meer vanuit die plaatsten naar beneden. Logisch dat de rubbers etc. na 23 jaar niet meer zo goed afdichten als in nieuwstaat. Conclusie, scherm alleen gebruiken als het gaat vriezen.