Kromme ATE schijven

Gestart door Ba, 23-02-2018 15:33:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Ik had/heb hetzelfde, nieuwe ATE remmen geplaatst (alles!) samen met nieuwe wiellagers, correct gemonteerd en na een tijdje weer een lichte trilling bij het remmen. Lees inderdaad nu ook dat ATE van bij de online-boer niet hetzelfde is als ATE van bij de dealer ... Heb wel (alweer?!) een nieuwe set liggen, ditmaal duurdere schijven (en maatje groter ;D) die er in het voorjaar onder gaan, we gaan het meemaken...

spijky

Waar staat dat ate van de online niet hetzelfde is als van de dealer.
Dat dat gesuggereerd word wil nog niet zeggen dat dat waar is.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

classiconero

Ik had recent dezelfde ervaring met ate schijven, na 2000 km heb ik ze vervangen door origineel volvo. Helaas had ik ze bij Estate Services gekocht. Bij Estate Services ligt het op voorhand nooit aan het door hun geleverde product. De fout ligt altijd bij degene die koopt en monteert.
Enfin, er zitten nu origineel volvo schijven op, en ik rij weer lekker in mijn 850.

Het verlies heb ik maar genomen en weer een ervaring rijker met een leverancier die het niet zo nauw neemt met service en garantie.

rappendaf

Citaat van: de Boeing op 04-03-2018 16:24:33
Ik had/heb hetzelfde, nieuwe ATE remmen geplaatst (alles!) samen met nieuwe wiellagers, correct gemonteerd en na een tijdje weer een lichte trilling bij het remmen. Lees inderdaad nu ook dat ATE van bij de online-boer niet hetzelfde is als ATE van bij de dealer ... Heb wel (alweer?!) een nieuwe set liggen, ditmaal duurdere schijven (en maatje groter ;D) die er in ik den eraan om geperforeerde te kopen voorjaar onder gaan, we gaan het meemaken...

Jij moet meer op je gas duwen i.p.v op je rem boeing   :evil:  ;D  :eusa_whistle:  :angel:
Ik met brembo s ook na een paar 1000km krom laten recht draaien na een paar 1000 km het zelfde
Nu moet ik nieuwe schijven kopen ik denk er aan om geperforeerde te kopen iemand een tip moeten s60r schijven zijn of wat daar op past 330x32
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

discovery

Citaat van: spijky op 04-03-2018 17:50:30
Waar staat dat ate van de online niet hetzelfde is als van de dealer.
Dat dat gesuggereerd word wil nog niet zeggen dat dat waar is.
De schijven die je bij de dealer krijgt zijn totaal anders dan degene van ATE.

leons850

#20
Citaat van: discovery op 06-03-2018 11:53:39
Citaat van: spijky op 04-03-2018 17:50:30
Waar staat dat ate van de online niet hetzelfde is als van de dealer.
Dat dat gesuggereerd word wil nog niet zeggen dat dat waar is.
De schijven die je bij de dealer krijgt zijn totaal anders dan degene van ATE.

Leg uit, waar baseer je dat op?
Liefst met plaatjes of andere vorm van "bewijs".
Ik hoor dat wel meer maar kan het mij niet voorstellen.
Maar als dat inderdaad zo is, dan ga ik ze voortaan ook bij de dealer halen.

Edit: staat er een beetje streng, maar ben echt benieuwd. ;)
Please explain.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

classicT5

Ik heb zimmermann geperforeerde schijven  V+A, bevallen goed, 120d km zonder problemen

StefanCJ

Leon, ik heb voor de N eens ate schijven besteld en een maand later schijven bij de dealer omdat de ate schijven krom waren.

Schijven van de dealer waren zwart aan de binnenkant, ate niet.
Schijven van de dealer hadden een grijze coating op het contactvlak die je er na de eerste keer remmen af remt. Ate schijven waren blank.

NinaPaul

Monteer al meer dan 20 jaar Até schijven/blokken heb er nog nooit problemen mee gehad.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

leons850

Voor heb ik originele 320 schijven zitten (zaten bij 320 set).
Achter heb ik ATE schijven, rond om ATE blokken.
Nooit geen problemen met kromme schijven of iets.

Maar misschien heeft Discovery wel iets om het mee te kunnen laten zien.
Ik ben erg benieuwd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70 classic

T lijkt mij toch vaak een montage fout hoor.
Waarom zou ATE schijven kunnen blijven verkopen die na een rondje om de blok al krom zijn.  :eusa_think:

Die mooie gekleurde van een end terug lijkt mij een klauw die blijft hangen.
Schijf loei heet.
Bij een stoplicht de rem vast blijven houden dan heb je idd zo een wok.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

KIM

Mijn ervaring is dat er wel degelijk verschil in moet zitten. Zoals Stefan al aangaf zijn Volvo schijven voorzien van een zwart hart en zijn de ATE schijven onbehandeld (op een roestwerend laagje voor opslag na dan).
Bij ATE en Brembo ging bij mij de boel na verloop van tijd krom. Ik heb zelfs nog geprobeerd om de voet van de rem te houden bij het stoplicht en de bak in neutraal te zetten maar dat mocht niet baten. Bij de Volvo schijven heb ik dit nog niet meegemaakt. Montagefout? Zou wel toevallig zijn dat ATE en Brembo verkeerd gaan en de Volvo goed...

Op basis van deze ervaring ga ik voor origineel Volvo; zoveel duurder zijn deze nu ook weer niet.

Sharan83

Citaat van: StefanCJ op 06-03-2018 14:21:54
Leon, ik heb voor de N eens ate schijven besteld en een maand later schijven bij de dealer omdat de ate schijven krom waren.

Schijven van de dealer waren zwart aan de binnenkant, ate niet.
Schijven van de dealer hadden een grijze coating op het contactvlak die je er na de eerste keer remmen af remt. Ate schijven waren blank.

Onlangs schijven besteld bij Autodoc en die waren ook voorzien van een grijze coating. Deze coating zit rondom, er is geen zwart te vinden.

V70 classic

Citaat van: KIM op 06-03-2018 16:55:50
Mijn ervaring is dat er wel degelijk verschil in moet zitten. Zoals Stefan al aangaf zijn Volvo schijven voorzien van een zwart hart en zijn de ATE schijven onbehandeld (op een roestwerend laagje voor opslag na dan).
Bij ATE en Brembo ging bij mij de boel na verloop van tijd krom. Ik heb zelfs nog geprobeerd om de voet van de rem te houden bij het stoplicht en de bak in neutraal te zetten maar dat mocht niet baten. Bij de Volvo schijven heb ik dit nog niet meegemaakt. Montagefout? Zou wel toevallig zijn dat ATE en Brembo verkeerd gaan en de Volvo goed...

Op basis van deze ervaring ga ik voor origineel Volvo; zoveel duurder zijn deze nu ook weer niet.

Kan.
Momenteel heb ik er Bosch onder de NN.
Waren schijven met een andere samenstelling, schijnbaar meer koolstof erin.
Blokken zijn ook " improved" wat dat ook mag zijn.

Wilde eerst een BBK maar dan zou de winterset weer net wel net niet passen.
Al met al wel vreemd dat sommige schijven blijkbaar niet willen. 
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

NinaPaul

Citaat van: KIM op 06-03-2018 16:55:50
Mijn ervaring is dat er wel degelijk verschil in moet zitten. Zoals Stefan al aangaf zijn Volvo schijven voorzien van een zwart hart en zijn de ATE schijven onbehandeld (op een roestwerend laagje voor opslag na dan).
Bij ATE en Brembo ging bij mij de boel na verloop van tijd krom. Ik heb zelfs nog geprobeerd om de voet van de rem te houden bij het stoplicht en de bak in neutraal te zetten maar dat mocht niet baten. Bij de Volvo schijven heb ik dit nog niet meegemaakt. Montagefout? Zou wel toevallig zijn dat ATE en Brembo verkeerd gaan en de Volvo goed...

Op basis van deze ervaring ga ik voor origineel Volvo; zoveel duurder zijn deze nu ook weer niet.

Over welke schijven/auto's hebben we het dan?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz