Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barracuda_82

Ik heb me gister even voorgesteld op het forum als nieuw lid met een "nieuwe" V70R, maar het lijkt me handig om een project topic aan te maken, omdat er inmiddels al veel gedaan wordt aan de auto en ik voorlopig nog niet ophoud.



Wat is Bad Decisions "Motorsport"?
Ik ben al wat langer actief met het verbouwen van auto's en sinds een tijdje ook wat serieuzer bezig met het fabricage proces voor custom onderdelen en eigenlijk alles wat met metaal te maken heeft. Ik ben aan huis een fijne werkplaats aan het volbouwen met verschillende soorten machines en verder ben ik druk bezig met het opdoen van ervaring met metaalbewerking. Een voorbeeldje van een doe-het-zelf reparatieset voor de rolhoes van een V70:



En de downpipe van de 940 turbo van mijn maat:



En een stukje plaat vervangen in mijn 245:



Maar goed, ontopic, De V70R.
Ik heb de auto onlangs gekocht nadat de ie geimporteerd is geweest vanuit Malmö. Blijkbaar is de auto daar gechipt door BSR met een stage 3 chip die een 330pk zou moeten produceren. Verder zijn er door de vorige eigenaar wat dingen gerepareerd of aangepast, waarvan ik een deel weer ongedaan aan het maken ben omdat ze niet netjes zijn of niet naar mijn smaak. Blauwe H7 lampjes in de koplampen, bijvoorbeeld. Al die kermis heb ik er de eerste dag al af getrokken.

Standaard had de auto een huge sierstuk welke niet in het midden zat, scheef hing en veel te ver uit stak:


Omdat het zondag was kon ik niets aanschaffen, maar ik had gelukkig nog genoeg materiaal liggen om een nieuw einstuk te maken met een sierstuk welke wonderbaarlijk goed paste:


Op het kleine stukje plaat bovenop de achterklep liet de blanke lak los. Dit heb ik tijdelijk opgelost door er wat hoogglans zwarte folie op te plakken:


Het stuur had een deel van de stiknaden los. Deze heb ik helemaal los getornd, de delen opnieuw gelijmd en opnieuw gestikt:


De rolhoes werkte niet meer goed, en toen ik deze uit elkaar ging halen om hem weer wat strakker af te stellen viel de "reparatie" van de vorige eigenaar uit elkaar. Ducttape, potlood en een houtschroef had ie gebruikt. Ik heb inmiddels de brackets gemaakt zoals hierboven te zien en de hoes nu goed gemaakt.


Afgelopen zaterdag ben ik naar de sloop geweest om wat delen te verzamelen. Onderandere een net voorfront, omdat de mijne gescheurd was:


En twee nieuwe panelen voor aan de bijrijderskant omdat de mijne wat beschadigingen hebben:


En een afneembare trekhaak, die ik nog wat aan ga passen zodat ie helemaal onzichtbaar is als ie gedemonteerd is:


Mijn deurvanger aan de bestuurderskant is ook niet meer lekker, dus die heb ik gedemonteerd en ga ik vervangen met een goede die ik op de sloop meegenomen heb.


Gister hebben we het voorfront van de auto vervangen:


Nadat dat allemaal was gedaan ook even snel nieuwe naafkapjes gemonteerd. De kleur is alleen te licht, dus ik moet nog even andere aanschaffen om te kijken of ik dichter in de buurt van de velg-kleur kan komen:


Een volgende project wordt het vervangen van de voorremmen met een set 4-pots brembo klauwen en 330mm schijven van een nieuwere V70R:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

T5-4life

Je bent iig lekker bezig. Hobby of ook beroepsmatig?
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

Barracuda_82

Citaat van: T5-4life op 07-05-2018 12:30:10
Je bent iig lekker bezig. Hobby of ook beroepsmatig?

100% hobbymatig nu, maar ik ben een tijdje geleden één dag in de week minder gaan werken om de hobby wat serieuzer op te gaan pakken en ook in opdracht te gaan werken.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Barracuda_82

#4
Ik heb meteen wat vragen voor de kenners:

- Ik heb een follow-me-home relais in de auto zitten, maar als ik het grootlicht aanklik nadat ik de auto uitgezet heb blijft ie niet branden. Wat doe ik verkeerd?
- Waar zit de ABS module ergens, zodat ik die kan demonteren? gevonden: DIY topic
- Ik heb twee temperatuur sensors gevonden achter de voorbumper... waarom twee? en welke wordt weergegeven op het dashboard?
- Klopt het dat heel je dashboard uit elkaar moet om de inserts te vervangen? Ik wil ze gaan wrappen en dat werkt het mooiste als alles gedemonteerd is, maar op de sloop zagen we dat het nogal complex in elkaar zit allemaal. We hebben er niet heel lang naar gekeken, maar ik vermoed dat alles uit elkaar moet om ze van achter los te schroeven ofzo. Vooral die rond de radio lijkt me erg lastig. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

FrankvdAa

Citaat van: Barracuda_82 op 07-05-2018 14:34:16
Ik heb een follow-me-home relais in de auto zitten, maar als ik het grootlicht aanklik nadat ik de auto uitgezet heb blijft ie niet branden. Wat doe ik verkeerd?

Heb je hem helemaal aangetrokken alsof je het grootlicht aanzet, of alleen geseind?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

KIM

Mooi spulleke hoor!

Even op de laatste vraag: Ik heb bij mijn XC het dashboard losgehaald om het te doen. Het zou wel kunnen in gemonteerde toestand maar je handen komen er waarschijnlijk niet helemaal ongeschonden uit.

sander69

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

cornelis-b

Gebruik nooit siliconen bij een ABS controller, de zuren in de kit tasten je print aan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Barracuda_82

Citaat van: FrankvdAa op 07-05-2018 15:19:35
Heb je hem helemaal aangetrokken alsof je het grootlicht aanzet, of alleen geseind?

Ehh.. volgens mij alleen een keer geknipperd.

Citaat van: sander69 op 07-05-2018 15:27:00
knap dat je dat allemaal kunt.

Thanks :) Veel oefenen en eigenwijs alles zelf willen doen, daar leer je veel van.

Citaat van: KIM op 07-05-2018 15:20:45
Even op de laatste vraag: Ik heb bij mijn XC het dashboard losgehaald om het te doen. Het zou wel kunnen in gemonteerde toestand maar je handen komen er waarschijnlijk niet helemaal ongeschonden uit.

Hmm, ik ben wel gewend om altijd gebroken nagels en krassen te hebben, maar ik schrok dit weekend een beetje van de complexiteit hoe een x70 dashboard in elkaar zit. En dat was al een auto waar de helft al vast miste.

Citaat van: cornelis-b op 07-05-2018 15:30:28
Gebruik nooit siliconen bij een ABS controller, de zuren in de kit tasten je print aan.

Goed advies! Thanks :) Ik ga binnenkort een module scoren op de sloop en reviseren om daarna te kunnen wisselen. Als het dan niet lukt stuur ik hem alsnog naar jou op.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

FrankvdAa

Citaat van: Barracuda_82 op 07-05-2018 16:02:19
Citaat van: FrankvdAa op 07-05-2018 15:19:35
Heb je hem helemaal aangetrokken alsof je het grootlicht aanzet, of alleen geseind?

Ehh.. volgens mij alleen een keer geknipperd.


Dan trek hem maar eens helemaal door tot je hem voelt 'klikken', dan zal hij het wel doen ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Barracuda_82

Ik heb die follow me home nog eens geprobeerd, in beide koplampstanden, maar het lukt me echt niet. Ik heb zeker het grijze relais er in zitten..
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjen850

Citaat van: KIM op 07-05-2018 15:20:45
Mooi spulleke hoor!

Even op de laatste vraag: Ik heb bij mijn XC het dashboard losgehaald om het te doen. Het zou wel kunnen in gemonteerde toestand maar je handen komen er waarschijnlijk niet helemaal ongeschonden uit.

Valt mee hoor, heb er nu een aantal gedaan, en het is te doen. Gepruts is het absoluut.

daanium

Hier een how-to over het loshalen van je dashboard:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55272.msg1390769.html#msg1390769

Er zijn ook forummers die het lukt zonder alles los te halen, echter ben ik daar niet een van ;)
Na een half uur prutsen ging ik toch maar voor de bovenstaande manier.
Mooi werk trouwens, aan je V70R! Keep up the good work 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Arjend

Haha leuke naam! Heb je ook een project binky?