Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barracuda_82

Vanmorgen was Henry hier om de repearatiesets voor zijn rolhoezen op te halen. We hebben de mijne ook meteen goed in elkaar gezet (want de reparatie was wel goed, alleen mijn solo-oprol-skills niet). Nu rolt de hoes weer netjes op :)

Daarna verder gegaan met het uit elkaar halen van de B230 kop. De kleppen wilden niet goed los komen omdat de retainers bleven "plakken". Dus even een opvulplaatje gemaakt die precies in de verbrandingskamer past:



De kop vast gezet met lijmklemmen, zodat ik die niet alsnog omhoog zou duwen:



En daarna de veren ingedrukt. Doordat de klep op het MDF plaatje komt kan die niet verder en schiet de retainer alsnog los (het middelste glimmende dingetje rond de klepschacht):



Daarna is het een kwestie van die halve maantjes er uit vissen met een magneetje en de boel is los.

Inmiddels heb ik ook nog meer aanvragen gehad voor een reparatieset voor de rolhoes van een V70, en ik ben de mal die ik gebruikte voor de handgemaakte beugels over gaan trekken in Fusion 360 om er zo een CAD tekening van te hebben om misschien in de toekomst een batch te laten snijden, zodat ik deze kan verkopen.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

NinaPaul

Nette oplossing, ik mep ze altijd gewoon los met de hamer :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Met z'n tweeën is het een stuk makkelijker met dat opwinden van de veer  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Gister de remklauwen verder gestraald en de revisieset uitgepakt:



En hier zitten ze er allemaal in:



En de adapters zijn inmiddels ook klaar:



Nu nog goed schoonmaken, een laagje verf er op en een sticker en dan kunnen ze op de auto. Ik monteer de boel en zet de auto op bokjes en ga dan kijken hoe de remslangen moeten worden. Hoe lang en welke draad. Misschien past het ineens allemaal, maar dat lijkt me sterk (zeker gezien de ervaringen van anderen).
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Naar aanleiding van een paar foto's die ik laatst op facebook voorbij zag komen heb ik gister mijn grill even afgeplakt en de spijlen zwart gespoten.



Tis effe pielen om de plakband goed tussen de spijlen te krijgen:



Maar zeker de moeite waard!



Effe omwisselen:



Much better!

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Baal zo dat ik de foto's niet kan zien :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

De grill is gaaf zo, ga ik ook op mijn lijstje zetten.
Plak je de slash daarna weer terug?

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Ik heb het ook ooit eens gedaan. Wat een klus met die tape...
Na een retourtje poolcirkel in de winter had steenslag er voor gezorgd dat ie niet meer om aan te zien was. Nu hangt ie aan de muur van de garage.

Maarreh, mooi gedaan hoor; het ziet er keurig uit!

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 21-06-2018 14:14:52
De grill is gaaf zo, ga ik ook op mijn lijstje zetten.
Plak je de slash daarna weer terug?

Het logo en die streep zijn een los ding wat vast zit met vier van die metalen rondjes/clipjes die je er met een schroevendraaier af kan wippen.

En ja, dat afplakken is een takkewerk. Maar ik hou stiekem wel van zulke saaie repeterende handwerkjes. Effe stil zitten en niks doen. Dat vind ik al moeilijk genoeg.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Mooi  Johan, heb een aantal grille's gezien die zijn gespoten maar zijn niet zo afgeplakt als jij gedaan hebt  :eusa_clap: :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Normaal vind ik zo een zwartgespoten grille niet mooi. Maar als ik dit zie denk ik daar anders over.  :eusa_clap:

Markbakker