Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

mee eens Al denk ik dat Barracuda dit al meegenomen heeft. ;)

V70geRwin

Denk nieuwigheid,  al kan het terug komen als je meer stof verzamelt.
Dan een keer goed heet stoken en is het weer weg.

Barracuda_82

De blokken zijn inderdaad al afgeschuind. En puur alleen nieuwigheid... ik denk het niet. Ik heb al zo vaak nieuwe blokken/schijven/klauwen ergens op gezet en nog nooit zó extreem mee gemaakt.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 11-07-2018 09:45:49
De blokken zijn inderdaad al afgeschuind. En puur alleen nieuwigheid... ik denk het niet. Ik heb al zo vaak nieuwe blokken/schijven/klauwen ergens op gezet en nog nooit zó extreem mee gemaakt.

Krijsen ze  ;D

Welke blokken heb je er eigenlijk onder?

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 11-07-2018 09:50:39
Krijsen ze  ;D

Welke blokken heb je er eigenlijk onder?

Erger nog... al is het wel minder geworden nadat ik ze gister ingevet heb. De blokken zijn gewoon suffe straatblokken van Brembo.

Ik ga zo een wat langere rit rijden, daarna even verder kijken.

Vanochtend heb ik eerst even de klepperende aircoklep gefixed. Hopelijk. Dat zal zich dadelijk ook bewijzen.

Het was alleen echt een K-klus om die schroefjes los te krijgen. Eentje kan je niet zien en de ander kun je geen torx sleutel op krijgen. Dus maar een bitje met een 1/4 sleuteltje en veel geduld:



Daarna het tandwiel afgetekend en de verbinding schoon gemaakt met contactspray:



Toen de sideskirt weer terug gezet. Ik wilde die stomme plastic rommel er niet meer op als bevestiging, dus alles vervangen door carrosserie schroeven met bijbehorende plaatjes:



Niet de allermooiste oplossing, maar wel een degelijke:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Had ook de standaard Brembo blokken als eerste set, het wordt minder.
Er staan op internet in rem procedures, helpt wel.

Emiel

Een goede inremprocedure werkt tegen piepen van grote remmen, zeker bij BBK's.
Mijn Porsche klauwen/pagid blokken combinatie SCHREEUWDE het uit destijds, autobahn en Nordschleife kregen ze stil.
Later shims geprobeerd maar daarmee kreeg ik ze niet 100% stil.

Barracuda_82

Het piepen is niet minder geworden vandaag, dus aan één kant het wiel er af gehaald en de lipjes van die plaatjes omgebogen. Dit lijkt te helpen. Volgens mij komt het piepen nu alleen nog van rechts. Morgen de andere kant doen, dan weet ik het zeker.

Het gaat om deze plaatjes:



Die ik nu dus een beetje gebogen heb met een schroevendraaier. En een hamer.



Viel me trouwens ook op dat dit was gebeurd met het kleine boutje wat de schijf op z'n plek houdt  :eusa_silenced:



Verder ben ik vandaag dus de alcantara folie op gaan halen en heb meteen een paar kleine stukjes gedaan om te testen:





Mooi spul. Ik denk dat ik er meer mee ga beplakken als alleen de deuren. Dashboard waarschijnlijk ook.

Als laatste nog een random sfeerplaatje:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70R^2

Alcantara folie? Nooit van gehoord, ik ben blij met dit blog, leuk idee erbij ;D !

Barracuda_82

Citaat van: V70R^2 op 11-07-2018 21:54:49
Alcantara folie? Nooit van gehoord, ik ben blij met dit blog, leuk idee erbij ;D !

Is ook een nieuwe trend. Ik moet zeggen dat het fijne folie is om mee te werken. Qua duurzaamheid kan ik er nog niets van zeggen, maar als die stukken op het stuur de aanstaande trip naar Zweden overleven, dan zit het wel snor :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ozzzz

Alcantara folie... Zou je dat op de hemel kunnen plakken?  :eusa_think:

innocenti

Die bout is cool. Komt waarschijnlijk omdat de wielboutgaten in je nieuwe schijven groter zijn dan orgineel v70. Staat me iets bij dat DCCCL dat ooit met busjes heeft opgelost.

Uit mn hoofd heeft een v70 M12 wielbouten en de nieuwere types m14. Die m8 bout zal je remkracht niet tegen kunnen houden.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Ozzzz op 11-07-2018 22:12:23
Alcantara folie... Zou je dat op de hemel kunnen plakken?  :eusa_think:

Dat doet me denken aan Alcantara Tedje. Nooit meer wat van gehoord. Z'n hele hemel en stijlen waren met Alcantara behandeld.... Blog zal hier nog wel ergens zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Dat alcantara zit tegenwoordig in Arjen850's auto.

arjen850

Citaat van: KIM op 11-07-2018 22:54:59
Dat alcantara zit tegenwoordig in Arjen850's auto.

Ook alweer 5 jaar geloof ik ;D